ورود اسکلت بیرونی به دنیای واقعیت مجازی

زمانی که در مورد بازی و سرگرمی صحبت می‌کنیم بیشتر افراد آن را بیهوده و تلف کردن زمان می‌دانند اما استفاده از اسکلت بیرونی برای بازی ودنیای واقعیت مجازی یک مورد ویژه است که باید به آن توجه کنیم.

کاربرد اسکلت بیرونی برای بازی و دنیای واقعیت مجازی

نه تنها برنامه‌های کاربردی بلکه هدف بسیاری از اسکلت‌های بیرونی بازی این است که یک نیروی واکنش بر روی کاربر اعمال کند. این نیرو زمانی اعمال می‌شود که کاربر از یک هدست واقعیت مجازی استفاده می‌کند. این دقیقا عکس استفاده از اسکلت بیرونی برای کاربردهای راه دور است، که تنها برای استخراج اطلاعات مربوط به موقعیت و حرکت کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته جالب در مورد اسکلت بیرونی بازی این است که در همان جهتی حرکت می‌کند که اسکلت بیرونی پزشکی و نظامی نیز حرکت می‌کنند. تحقیقات اخیر در برزیل نشان می‌دهد که بازخورد لمسی (نیروی اعمال شده بر روی کاربر) در طول توانبخشی راه رفتن تأثیر مهم و قابل توجهی بر کیفیت توانبخشی دارد. در همین زمان سازمان‌های نظامی به دنبال ساخت و شبیه سازی واقعیت مجازی برای آموزش نیروهای نظامی (برای نمونه، شلیک یک توپ) هستند. افزون بر اینکه تحولات در اسکلت بیرونی بازی می‌تواند تأثیر عمیقی بر اسکلت بیرونی پزشکی و نظامی داشته باشد.

ورود اسکلت بیرونی به دنیای واقعیت مجازی

Samsung Gear 360

همچنین اسکلت‌های بیرونی برای بازی می‌توانند به یک زیرمجموعه بزرگ از اسکلت بیرونی تجاری تبدیل شوند. در حال حاضر، چند شرکت موفق شده‌اند سرمایه لازم را فراهم کنند. تنها چند هفته پیش، ShackNews گزارش داد که مدیر عامل سابق توییتر در شرکت AxonVR سرمایه‌گذاری کرده است. AxonVR در تلاش است تا یک اسکلت بیرونی کامل توسعه دهد که می‌تواند در هوا معلق شود و مقاومت مناسب را فراهم آورد تا کاربر احساس کند که در حال قدم زدن، شنا کردن و یا تعامل با اشیاء است. این توانایی بسیار پیچیده است اما از لحاظ تئوری امکان‌پذیر است. برای نمونه، هنگام چرخاندن و حرکت یک تیشه مجازی، کاربر باید مقاومت را در دستانش از طریق یک نوع دستکش اسکلت بیرونی احساس کند. مقاومت اضافی در شانه، آرنج و اعمال نیرو به پا متناسب با وزن جسم و مکان مجازی نسبت به کاربر نیز می‌تواند اعمال شود.

در حال حاضر، هدف اسکلت بیرونی بازی شبیه‌سازی کل اشیاء نیست بلکه هدف تنها شبیه‌سازی اثرات آنها است. اگر یک بازیکن در حال بازی با یک اسلحه است می‌توان از یک جلیقه و فشار آن بر روی بدن بازیکن برای شبیه‌سازی برخورد گلوله استفاده کرد. یک دستکش فعال را می‌توان برای ارائه مقاومت در هنگام لمس یک جسم مجازی مورد استفاده قرار داد. هر کاربرد دیگری با اسکلت بیرونی بازی، تنها به بازی محدود نمی‌شود. این نیروی بازخورد اسکلت بیرونی را می‌توان برای یک هنرمند و کنترل یک دست رباتیک در مجسمه‌سازی و سنگ تراشی و یا یک بیمار توانبخشی برای تأثیر بیشتر تمرین‌های توانبخشی مورد استفاده قرار داد.

تعداد انگشت شماری از اسکلت‌های بیرونی برای واقعیت مجازی:

  • دستکش اسکلت بیرونی Dexmo: یک دستکش اسکلت بیرونی که به شما اجازه «لمس و احساس» واقعیت مجازی را می‌دهد.
  • Manus: یک دستکش اسکلت بیرونی نرم برای واقعیت مجازی.
  • AxonVR: یک اسکلت بیرونی کامل بدن برای واقعیت مجازی: AxonSuit و AxonSkeleton.
  • Hypersuit VR: یک میز افقی به همراه دو بازو که پرواز کردن را شبیه سازی می‌کند.
  • EXOS: یک دستکش رابط بین کاربر و دنیای واقعیت مجازی.

فناوری کنونی واقعیت مجازی

کاربرد اسکلت بیرونی برای بازی و دنیای واقعیت مجازی

HTC – Vive

انواع اصلی عینک‌های واقعیت مجازی در دو دسته قرار می‌گیرند: تلفن‌های همراه متصل به یک نگهدارنده بر روی سر و عینک تخصصی واقعیت مجازی. در حالی که نگهدارندگان تلفن همراه با کیفیت تصویر قابل قبول تولید می‌شوند، آنها به آسانی با دستگاه‌های جانبی به کار نمی‌روند و بعید است که آنها با اسکلت بیرونی استفاده شوند. دو تولید کننده عمده برای عینک تخصصی واقعیت مجازی در ایالات متحده وجود دارد:  Oculus Rift و HTC Vive.

باید تأکید کرد بسیار مهم است که شخصاً فناوری واقعیت مجازی را امتحان کنید. حتی بعد از خواندن و تماشای فیلم در مورد واقعیت مجازی شما نمی‌توانید همه جوانب آن را واقعاً درک کنید. بدون تجربه شخصی درک این موضوع دشوار است. برخلاف کنترل یک شخصیت مجازی در مقابل یک صفحه نمایش، واقعیت مجازی دید (بینایی) محیطی کاربر و همچنین شنوایی او را تسخیر می‌کند. با پوشش دو تا از حواس‌ها (بینایی و شنوایی)، تنها حواس بویایی، لمسی، و چشایی باقی می‌ماند. در حال حاضر آزمایش‌ها نشان می‌دهد که ذهن یک فرد را می‌توان به طور کامل با یک حس شبیه سازی شده از لمس و بو فریب داد. اسکلت بیرونی برای بازی، به شکل ابزارهای پوشیدنی سخت و یا لباس‌های بیرونی نرم و ظریف برای ارائه حس لامسه در دنیای واقعیت مجازی استفاده می‌شود.

ادغام کامل واقعیت مجازی و اسکلت بیرونی

یکی دیگر از جنبه‌های اسکلت بیرونی بازی این است که آنها در نقطه مشترک بین زمینه‌های واقعیت مجازی و فناوری اسکلت بیرونی هستند. بسیاری از اسکلت‌های بیرونی پزشکی توانبخشی در حال حاضر از VR استفاده می‌کنند، اما VR یک جزء فرعی در برنامه‌های توانبخشی است. از سوی دیگر، واقعیت مجازی متن باز است و پیش بینی شده در دو سال آینده انفجاری از برنامه‌های کاربردی واقعیت مجازی را خواهیم دید. اکنون توسعه دهندگان بازی در جست و جوی دستگاه‌های اسکلت بیرونی هستند تا بازیکنان را در تجربه بازی بیشتر غرق کنند و توسعه دهندگان اسکلت بیرونی در مورد بازی‌ها می‌آموزند تا یک تجربه همه جانبه‌تر برای کاربران بوجود آورند. تنها موضوع پیش از اینکه این دو زمینه با هم ملاقات و همکاری داشته باشند، زمان است.

بیشتر از انچه چشم می‌بیند

در این نقطه، سامانه‌های اسکلت بیرونی که برای واقعیت مجازی و بازی طراحی شده‌اند بخش بسیار کوچک و ناچیزی از صنعت اسکلت بیرونی هستند. با این حال، در جهت فعلی توسعه اسکلت بیرونی، آنها (اسکلت بیرونی برای بازی و واقعیت مجازی) می‌توانند به گسترده‌ترین دستگاه‌ها در صنعت اسکلت بیرونی تبدیل شوند.

منبع: exoskeletonreport

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *