اسکلت بیرونی به کمک هوش مصنوعی و دوربین های پوشیدنی خود را با محیط وفق میدهد

پژوهشگران رباتیک در حال توسعه اسکلت‌های بیرونی هوشمندی هستند که می‌توانند به تنهایی و با استفاده از هوش مصنوعی پیچیده فکر کنند و تصمیم بگیرند. این اسکلت‌های بیرونی با کمک دوربین‌های پوشیدنی مسیر پیش روی کاربر را می‌ببینند و خود را با آن تطبیق می‌دهند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اسکلت های بیرونی با هوش مصنوعی و دوربین ها میتوانند خود را با محیط وفق دهند

پژوهشگران رباتیک در حال توسعه اسکلت‌های بیرونی هوشمند و خودکاری هستند که به تنهایی و با استفاده از فناوری پیچیده هوش مصنوعی (AI) قدرت تفکر و تصمیم‌گیری دارند. این ربات‌ها بینایی رایانه و هوش مصنوعی یادگیری عمیق را ترکیب می‌کند تا با دیدن محیط اطراف و تنظیم حرکات خود چگونگی راه رفتن افراد را شبیه‌سازی کند.

بروکسلاو لاسکوفسکی (Brokoslaw Laschowski)، کاندیدای دکترای مهندسی طراحی سیستم که رهبری یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه واترلو به نام ExoNet را بر عهده دارد، گفت: «ما به اسکلت‌های بیرونی رباتیک توانایی دیدن می‌دهیم تا بتوانند خود را کنترل کنند».

پاهای اسکلت بیرونی که با چندین موتور کار می‌کند باید توسط کاربران از طریق برنامه‌های تلفن هوشمند یا جوی استیک به صورت دستی کنترل شوند. لاسکوفسکی که یکی از دانشجویان عضو مؤسسه هوش مصنوعی واترلو (Waterloo.ai) است، گفت: «این می‌تواند ناخوشایند و نیازمند توجه باشد. هر زمان که می‌خواهید یک فعالیت حرکتی جدید انجام دهید، باید متوقف شوید، تلفن هوشمند خود را بیرون بیاورید و حالت مورد نظر را انتخاب کنید».

اسکلت های بیرونی خودکار

پژوهشگران برای رفع این محدودیت، اسکلت‌ بیرونی را با دوربین‌های پوشیدنی مجهز کردند و اکنون در حال بهینه‌سازی نرم‌افزار رایانه‌ای هوش مصنوعی برای پردازش ویدئوها برای شناسایی دقیق پله‌ها، درها و سایر ویژگی‌های محیط اطراف هستند.

مرحله بعدی پروژه ExoNet شامل ارسال دستورالعمل به موتورها است تا اسکلت‌های بیرونی رباتیک بتوانند از پله‌ها بالا بروند، از موانع اجتناب کنند یا اقدامات مناسب دیگری را براساس تجزیه و تحلیل حرکت فعلی کاربر و مسیر پیش رو انجام دهند.

لاسکوفسکی گفت: «رویکرد کنترل ما لزوماً به اندیشه انسانی احتیاج ندارد. مشابه اتومبیل‌های خودران که خودشان رانندگی می‌کنند، ما اسکلت‌های بیرونی خودکاری را طراحی می‌کنیم که خود راه می‌روند».

پژوهشگران همچنین در تلاشند تا از حرکت انسان برای شارژ شدن باتری‌ها استفاده کنند و بهره‌وری انرژی موتورها را برای اسکلت‌های بیرونی رباتیک بهبود بخشد.


بیشتر بخوانیم:

>> استفاده از هوش مصنوعی آمازون برای کنترل اسکلت بیرونی

>> مغز انسان میتواند به طور مستقیم اسکلت بیرونی را کنترل کند


منبع: uwaterloo.ca

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *