اسکلت بیرونی Atlas 2030 برای کودکان فلج مغزی

اسکلت بیرونی برای کودکان نیز به کار گرفته شده است. یک کودک هشت ساله مبتلا به فلج مغزی در مکزیکوسیتی با یک اسکلت بیرونی ویژه کودکان گام برمی‌دارد. این اسکلت بیرونی Atlas 2030 نام دارد که توسط Elena Garcia Armada برای کودکان طراحی شده است. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به گزارشی در مودر استفاده از این وسیله در مکزیکو می‌پردازیم.

اگزواسکلتون Atlas

David Zabala به علت بیماری عصبی ناچار به استفاده از ویلچر است. این بیماری عصبی سبب ناشنوایی وی نیز شده است. بنابراین وی برای مکالمه به زبان اشاره نیاز دارد.

اسکلت بیرونی Atlas 2030 به کمک وی آمده است تا وی بتواند بایستد. اسکلت بیرونی Atlas 2030 یک وسیله ویژه کودکان است که جایزه نواوری اروپا در سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داده است. او پس از ایستادن جلوی آینه روی آینه یک صورتک خندان کشید. برداشتن نخستین گام‌های زندگی برای این کودک شعف‌بار بوده است.

به گفته مادر این کودک، نخستین بار ایستادن روی پاها برای David کمی ترس داشت. اما پس از مدتی او در حالت ایستاده روی دیوار نقاشی می‌کشد. سفر دو ساعته از جنوب به سمت مکزیکوسیتی برای رسیدن به مرکز توانبخشی سفری خسته کننده است. این سفر ارزش طی این مسافت را داشته است.

اگزواسکلتون Atlas

Atlas 2030 چیست؟

اسکلت بیرونی Atlas 2030 توسط یک دانشمند اهل اسپانیا با نام Elena Garcia Armada طراحی شده است. Atlas به این کودکان امکان ایستادن و توانبخشی عضلانی را هدیه می‌دهد.

به گفته دفتر ثبت اختراع اروپا، عضلات مکانیکی فعال که نیروی خود را از باتری جاسازی شده داخل اسکلت تیتانیومی دریافت می‌کنند، به صورت هوشمند با حرکات کودک تطبیق می‌یابد. این دفتر جایزه مخترع اروپا را به Elena Garcia‌ اعطا کرده است.

با اعطای نیروی راه رفتن به کودکان دچار بیماری‌های حرکتی، نه تنها امید به زندگی این کودکان افزایش می‌یابد بلکه سلامت آن‌ها در کنار اعتماد به نفسشان نیز بهبود می‌یابد.

تغییر زندگی کودکان مبتلا به فلج مغزی با Atlas

مکزیک سومین کشور پس از اسپانیا و فرانسته است که Atlas 2030‌ را برای درمان کودکان به کار گرفته است.

این اسکلت بیرونی با صرف چند ماه برای رسیدن به رکوردی که ماه‌ها برای نیل به آن تلاش لازم است، امید بسیاری را در دل خانواده‌ها زنده می‌کند.

محاسن این اسکلت بیرونی شامل افزایش قدرت عضلات، بهبود کاکرد سیستم گوارش و تنفش و(مهم‌تر از همه) بهبود خلق کودکان را به همراه دارد.

به گفته Guadalupe Maldonado، سرپرست سازمان بیماران فلج مغزی در مکزیک، تنها پس از دو هفته استفاده نتایج مثبتی مشاهده می‌شود.

دستگاه دیگری از این اسکلت بیرونی به ارزش ۲۰ هزار دلار نیز برای این مرکز خریداری شده است. هدف ابتدایی این سازمان ارائه خدمات توانبخشی برای ۲۰۰ کودک مبتلا به فلج مغزی است.

به گفته Maldonado‌ با توجه به تاثیر بسیار زیاد اسکلت بیرونی روی کودکان، این سازمان قصد دارد خدمات توانبخشی را به کودکان بیشتری در کشور ارائه دهد.

جلسات توانبخشی برای متخصصین نیز امیدبخش است. آنان اسکلت بیرونی را برای هر کودک و با توجه به اندازه قفسه سینه، مچ و کفش تنظیم می‌کنند. آنان با هر خنده کودک تشویق می‌شوند و کودک را نیز تشویق می‌کنند.


یک اسکلت بیرونی جدید و سبک به هزاران نفر کمک میکند تا دوباره راه بروند
چکمه رباتیک Stanford


منبع: dailysabah

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *