چراغ سبز بازار برای نخستین اسکلت بیرونی ویژه کودکان

دستگاه رباتیک ATLAS 2030 که برای کمک به کودکان مبتلا به آتروفی عضلانی نخاعی و فلج مغزی طراحی شده است، به تازگی نشان CE را از آژانس داروها و محصولات بهداشتی دریافت کرده است. این نشان، توزیع تجاری و بین‌المللی اسکلت بیرونی ATLAS 2030 را در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های توانبخشی امکان‌پذیر می‌کند. طی توسعه و آزمایش‌های بالینی متعدد در بیمارستان‌ها، نشان داده شده است که استفاده از این اسکلت بیرونی موجب به تأخیر انداختن همه عوارض اسکلتی عضلانی مرتبط با آتروفی عضلانی نخاعی و فلج مغزی می‌شود. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

چراغ سبز بازار برای نخستین اسکلت بیرونی ویژه کودکان

پس از بیش از یک دهه پژوهش و آزمایش، نخستین اسکلت بیرونی کودکان در جهان نشان CE را دریافت کرده است. تأییدیه‌ای که مطابقت با دستورالعمل‌های اتحادیه اروپا را تضمین می‌کند و به این دستگاه رباتیک اجازه می‌دهد از آزمایشگاه‌ها و آزمایش‌ها عبور کند و به درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز توانبخشی راه یابد.

این اسکلت بیرونی که به کودکان مبتلا به آتروفی عضلانی نخاعی و فلج مغزی کمک می‌کند، توسط Elena Garcia Armada، پژوهشگر در مرکز اتوماسیون و رباتیک (CAR) شورای عالی تحقیقات علمی اسپانیا (CSIC) و بنیانگذار شرکت Marsi bionics توسعه یافته است.

اعطای گواهینامه اروپایی به اسکلت بیرونی کودکان ATLAS 2030 در مقر Marsi Bionics در مادرید و در حضور وزیر علوم و نوآوری، Pedro Duque اعطا شد.

به گفته Garcia Armada «موفقیت بالینی ATLAS در نوآوری و فناوری آن نهفته است، زیرا ۱۰ مفصل آن توانایی تفسیر قصد حرکتی بیمار را به روشی غیرتهاجمی دارند و در هر گام به این هدف پاسخ می‌دهند. همچنین به شما امکان می‌دهد تا منفعلانه کار کنید و الگوی راه رفتن خاصی را برای هر بیمار ایجاد کنید. درنتیجه می‌توان به صورت بازیگوشانه با کودک درمان را انجام دهید و خانواده با انگیزه‌تر و مؤثرتر حضور داشته باشند».

طی توسعه و آزمایش‌های بالینی متعدد در بیمارستان‌ها، نشان داده شده است که استفاده از این اسکلت بیرونی موجب به تأخیر انداختن تمام عوارض اسکلتی عضلانی مرتبط با آتروفی عضلانی نخاعی و فلج مغزی می‌شود.

به بیمار کمک کنید تا راه برود

اسکلت بیرونی ATLAS 2030 از آلومینیوم و تیتانیوم ساخته شده است و ۱۲ کیلوگرم وزن دارد. نشان CE به این اسکلت بیرونی اجازه می‌دهد به انجام وظیفه خود در کمک به راه رفتن بیماران، کاهش یا به تأخیر انداختن آتروفی عضلانی ادامه دهد.

این نشان همچنین به معنی تأیید موفقیت در فرآیند انتقال دانش است. این پروژه به عنوان تحقیق در مرکز اتوماسیون و رباتیک (CAR) از شورای عالی تحقیقات علمی (CSIC) متولد شد و شرکت Marsi Bionics وسیله‌ای برای توسعه آن بوده است، تا صحت کاربرد بالینی آن را تأیید و به بازار عرضه کند. به گفته مسئولان، این یک حلقه ارزشمند است، جایی که پژوهش‌های عمومی در نهایت به نقطه عطفی به اندازه تجاری سازی نخستین اسکلت بیرونی کودکان در جهان منجر می‌شود.

Garcia Armada اهمیت این روز تاریخی را برای شرکت خود و خانواده‌های دارای کودک مبتلا به آسیب‌های عصبی عضلانی برجسته کرد: «ما نه تنها در مورد نقطه عطف پیشگام بودن در استفاده از فناوری رباتیک برای کودکان صحبت می‌کنیم بلکه می‌خواهیم مفید باشیم و کمک کنیم تا زندگی بهتری برای ۱۷ میلیون کودک در جهان فراهم شود».


بیشتر بخوانیم:

>> یکی از نخستین اسکلت های بیرونی برای کودکان: ExoAtlet Bambini

>> اسکلت بیرونی شیوه صحیح راه رفتن را به کودکان فلج مغزی می آموزد


منبع: eldiario.es

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *