آشنایی با بازیگران کلیدی صنعت اگزواسکلتون (بخش دوم)

در اینجا قصد داریم با بازیگران کلیدی در صنعت اگزواسکلتون و نوآوری‌هایی که به پیشبرد این صنعت کمک کرده‌اند بیشتر آشنا شویم. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اگزواسکلتون ReWalk Robotics با نام ReWalk 6.0

اسکلت بیرونی شخصی REWALK 6.0

اگزواسکلتون شخصی REWALK 6.0 برای استفاده روزمره در خانه و اجتماع طراحی شده است. این قابل تنظیم‌ترین اگزواسکلتون است و به طور ویژه برای شما پیکربندی می‌شود. تناسب دقیق اگزواسکلتون ایمنی، عملکرد و هم‌ترازی مفصل را بهینه می‌کند. ReWalk 6.0 ششمین نسل از سامانه ReWalk و به عنوان یک دستگاه شخصی پیشرو در بازار برای استفاده خانگی است. ReWalk می‌تواند راه رفتن مستقل را برای افراد مبتلا به آسیب نخاعی فراهم کند.

ReWalk ۶٫۰ با تشخیص تغییرات ظریف در مرکز ثقل کاربر، حرکات را کنترل می‌کند. شیب بالاتنه به سمت جلو توسط این سامانه احساس می‌شود تا نخستین قدم را آغاز کند. جابجایی مکرر بدن دنباله‌ای از گام‌ها را با تقلید از راه رفتن طبیعی ایجاد می‌کند. افزون بر کسب استقلال، ایستادن و راه رفتن منظم مزایای پزشکی بسیاری برای افراد دچار آسیب نخاعی دارد. ReWalk واقعاً فراتر از راه رفتن است.

ReWalk برای یک تناسب دقیق قابل تنظیم است تا ایمنی، عملکرد و هم ترازی مفصل را فراهم کند. جدیدترین نسل ReWalk 6.0 در بیش از ۲۰ مکان در دسترس است.

اگزواسکلتون ReWalk چیست؟

ReWalk یک اسکلت بیرونی رباتیک پوشیدنی است که حرکت مفصل ران و زانو را برای افراد مبتلا به آسیب نخاعی فراهم می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا عمودی بایستند، راه بروند، بچرخند، از پله‌ها بالا بروند و پایین بیایند. این سامانه راه رفتن مستقل و کنترل شده را امکان‌پذیر می‌کند؛ در حالی که الگوی طبیعی راه رفتن پاها را تقلید می‌کند.

چه کسی می‌تواند از آن بهره‌مند شود؟

ReWalk برای استفاده افراد مبتلا به آسیب نخاعی، اعم از کامل و ناقص، که دست‌ها و شانه‌هایشان می‌توانند از عصا پشتیبانی کنند، در نظر گرفته شده است. قد بین ۱۶۰ تا ۱۹۰ سانتی‌متر و وزن مورد نیاز تا ۱۰۰ کیلوگرم است. عوامل دیگری مانند تراکم استخوان و دامنه حرکت باید در نظر گرفته شود که توسط متخصصان در طول ارزیابی بیمار بررسی می‌شود.

آیا تنها برای استفاده بالینی است؟

خیر. ReWalk برای استفاده شخصی طراحی و در نظر گرفته شده است و پس از ارزیابی بیمار در مراکز آموزشی ما، این امکان را خواهید داشت که برای خودتان خریداری کنید.

آیا می‌توانم یکی بخرم؟

بله. ReWalk برای خرید و حتی اجاره برای اهداف آموزشی در دسترس است.

این اگزواسکلتون در موارد زیر نتایج خوبی را نشان داده است:

کاهش خستگی و بهبود الگوهای خواب

کاهش درد

بهبود عملکرد روده و مثانه

کاهش تورم

حفظ توده استخوانی

بهبود تعادل

اگزواسکلتون نوآورانه ExoMotus M4

Fourier Intelligence به عنوان یکی از نام‌های پیشرو در زمینه فناوری توانبخشی در سراسر جهان، به هموار کردن راه به سوی آینده‌ای روشن‌تر برای توانبخشی بیماران کمک می‌کند.

Fourier با مجموعه‌ای از فناوری‌های پیشرو، شامل محصولاتی برای پشتیبانی از اندام‌های فوقانی، اندام تحتانی و تعادل و حرکت، مایل است پیشرفت خود را حتی بیشتر جلو ببرد. اکنون، با راه‌اندازی جدیدترین اسکلت بیرونی آن، ExoMotus™ M4، پتانسیل آن برای کمک به بیماران در سراسر جهان بیشتر شده است.

ایجاد این محصول و همچنین محصولات متعددی که در حال حاضر توسط Fourier در حال توسعه است، مشارکت و همکاری این شرکترا با نام‌های کلیدی در توانبخشی عصبی در سراسر جهان امکان‌پذیر شده است. و این همکاری نقشی اساسی در رویکرد Fourier برای دستیابی به بهترین نتایج ایفا می‌کند. آزمایشگاه‌های مشترک و شرکای بالینی در حال حاضر در سرتاسر جهان ایجاد شده‌اند و همواره در حال توسعه هستند، از آزمایشگاه Shirley Ryan AbilityLab در شیکاگو تا دانشگاه ملبورن.

Fourier از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۵، با تعهد خود به ابداع راه‌کارهای عملی برای مشکلاتی که بیماران با آن روبرو هستند، به نامی شناخته شده و قابل احترام در دنیای فناوری توانبخشی تبدیل شده است.

تنها در هفت سال، این شرکت با بیش از ۱۰ میلیون ساعت استفاده از بیش از ۲۰ ربات توانبخشی مجهز به هوش مصنوعی، حضور خود را در ۵۴ کشور در سراسر جهان تثبیت کرده است.

این شرکت به‌طور تصاعدی رشد کرده است تا به نخستین تجارت فناوری توانبخشی در جهان تبدیل شود که سرمایه‌گذاران بزرگ را جذب می‌کند. از جمله Softbank و آرامکو عربستان سعودی که هر دو حمایت قابل‌توجهی از این شرکت به عمل آورده‌اند.

این نوآوری‌ها با وفادار ماندن به تعهد خود برای تغییر زندگی مردم، در حال افزایش است و سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای توسعه گروه و نسل آینده فناوری‌ها انجام می‌شود. این شرکت با تکیه بر توانایی و تخصص خود، توسعه فناوری توانبخشی تغییر دهنده زندگی را افزایش داده است و ExoMotus™ M4 جدیدترین نمونه آن است.

این محصول که جدیدترین در مجموعه Motus است، می‌تواند الگوی راه رفتن ریتمیک را برای به حداقل رساندن ناهنجاری‌های راه رفتن در مراحل اولیه و حیاتی توانبخشی ارائه دهد. این کار با راه رفتن روی زمین و بازخورد حسی کف پا در طول تمرین ایجاد می‌شود.

 اگزواسکلتون نوآورانه ExoMotus M4

این فناوری افراد مبتلا به اختلالات اندام تحتانی را قادر می‌سازد تا عملکردهای حرکتی معمولی را انجام دهند، مانند ایستادن، راه رفتن روی سطح هموار و شیب‌های ملایم. پارامترهای راه رفتن را می‌توان بر اساس نیازهای کاربر شخصی‌سازی کرد.

نکته مهم در مورد ExoMotus™ M4، داشتن یک قاب پشتیبان یکپارچه برای جلوگیری از افتادن فرد است. این ویژگی، کار فشرده یک درمانگر با یک اسکلت بیرونی معمولی را به حداقل می‌رساند. این قاب دارای درجه آزادی عمودی است تا از یک الگوی راه رفتن طبیعی اطمینان حاصل کند.

همچنین ExoMotus™ M4 از سرعت، طول و ارتفاع گام قابل تنظیم برای پاسخگویی به نیازهای مختلف کاربر پشتیبانی می‌کند و تا حد امکان این پشتیبانی را شخصی می‌کند.

راهکار جامع توانبخشی با ربات‌های بسیار کارآمد، به هم پیوسته و مقرون به صرفه است که آموزش عملکردی ارائه می‌دهد، به پزشکان در ارائه درمان‌ها کمک می‌کند و توانبخشی مؤثر و مداوم را برای بیماران ممکن می‌سازد.

این شرکت با فناوری‌های خود در بیمارستان توانبخشی یونگچی در چین، یکی از پیشرفته‌ترین مراکز توانبخشی در کشور، نتایج مثبت توانبخشی را برای تعداد فزاینده‌ای از بیماران ممکن ساخته است.

این شرکت در تلاش است تا رباتیک بتواند بدون بار مالی بسیار، تغییری در زندگی افراد ایجاد کند.


>> آشنایی با بازیگران کلیدی صنعت اگزواسکلتون (بخش نخست)

>> رونمایی از نخستین اسکلت بیرونی شرکت Fourier Intelligence


منبع: nrtimes.co.uk

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *