رونمایی از نخستین اسکلت بیرونی شرکت Fourier Intelligence

شرکت چینی Fourier Intelligence با رونمایی از نخستین اسکلت بیرونی خود به نام Fourier X1 به صف توسعه دهندگان اسکلت بیرونی پیوست. برای آشنایی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های اسکلت بیرونی Fourier X1 با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

رونمایی از نخستین اسکلت بیرونی شرکت Fourier Intelligence

شرکت چینی Fourier Intelligence به صف توسعه دهندگان اسکلت بیرونی برای کمک به راه رفتن پیوست. این ربات پوشیدنی فعال با نام Fourier X1 در ۲۰ مارس ۲۰۱۷ در کنفرانس جهانی توانبخشی عصبی (WFNR) در شانگهای به عموم مردم معرفی شد.

رونمایی از نخستین اسکلت بیرونی شرکت Fourier Intelligence

نمای پشت اسکلت بیرونی Fourier X1، تصویر از Fourier Intelligence

Fourier Intelligence یک استارت‌آپ است که در سال ۲۰۱۵ در پارک فناوری شانگهای چین (Shanghai Zhangjiang Hi-Tech Park) تأسیس شد. نام این شرکت از نام ریاضیدان فرانسوی، Joseph Fourier الهام گرفته و به افتخار کارهای او (همانند سری‌های فوریه) نام‌گذاری شده است. این شرکت ارائه دهنده محصولات و خدمات رباتیک توانبخشی، ارتز و در حال حاضر اسکلت بیرونی است. هدف آنها این است که قابلیت‌های انسانی را حفظ و آنها را به فراتر از محدودیت‌های فیزیکی سوق دهند.

رونمایی از نخستین اسکلت بیرونی شرکت Fourier Intelligence

مدیر عامل شرکت، جی گو (Jie Gu) در WFNR 2017

مدیر عامل شرکت، جی گو (Jie Gu) در WFNR 2017 گفت: «ما در شرکت Fourier Intelligence باور نداریم که مقدر شده باشد برخی افراد برای باقی عمر و زندگی خود روی صندلی چرخدار بنشینند. ما برای کمک به ایستادن و راه رفتن دوباره آنها، توسعه محصولات اسکلت بیرونی جدیدی را آغاز کردیم. این آغاز شامل تجزیه و تحلیل داده‌های بیومکانیک انسان برای اندازه‌گیری هندسه بدن و گام برداشتن است. این سامانه فعال، یک اسکلت بیرونی سبک و پوشیدنی با موتور قدرتمند در هر دو مفاصل ران و زانو است».

در کنفرانس WearRAcon16 (انجمن رباتیک پوشیدنی) سال گذشته بارها و بارها مورد تأکید قرار گرفت که سرمایه گذاری برای توسعه رباتیک، از جمله اسکلت بیرونی به شدت در چین افزایش یافته است. این تلاش‌ها برای توسعه در حال حاضر به بار نشسته است. شرکت Fourier Intelligence اسکلت بیرونی خود را در ایالات متحده در طول WearRAcon17، همین آوریل در فونیکس آریزونا عرضه می‌کند. امیدوارم این شرکت در آینده به دست‌آوردهایی بیشتر از Fourier X1 دست پیدا کند و در زمینه بازخورد نیرو و تعامل با کاربر پیشرفت‌هایی داشته باشد.

رونمایی از نخستین اسکلت بیرونی شرکت Fourier Intelligence

آنچه در مورد اسکلت بیرونی Fourier X1 می‌دانیم:

  • اسکلت بیرونی پایین تنه فعال با باتری و موتورهایی که روی ران و زانو عمل می‌کنند
  • طراحی صنعتی روی اسکلت بیرونی Fourier X1 اعمال شده است. این اسکلت بیرونی از یک بدنه آلومینیومی ساخته شده است و صفحات پلاستیکی با فیبر کربنی تقویت شده‌اند.
  • برای هر دو استفاده شخصی در منزل و برنامه‌های توانبخشی راه رفتن در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها طراحی شده است.
  • برای استفاده بیماران سکته مغزی و بیماران آسیب نخاعی در نظر گرفته شده است.
  • درمانگران را قادر می‌سازد تا جلساتی امن، مشتاقانه، سفارشی و هدف‌گرا برای آموزش گام برداشتن فراهم کنند.
  • چراغ‌های LED که حالت فعال موتور را نشان می‌دهند.

اسکلت بیرونی Fourier X1 در تلاش است تا مقرون به صرفه‌ترین اسکلت بیرونی موجود در بازار باشد. در طراحی این اسکلت بیرونی از دانسته‌های چینی‌ها در مورد طراحی صنعتی و کاهش هزینه‌های تولید استفاده شده است. اسکلت بیرونی Fourier X1 یک گام رو به جلو برای توسعه رباتیک پوشیدنی در چین است که در حال حاضر شامل اسکلت بیرونی قاب ثابت و نظامی می‌شود.

رونمایی از نخستین اسکلت بیرونی شرکت Fourier Intelligence

Fourier X1 در حال بالا رفتن از پله‌ها

منبع: exoskeletonreport

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک مطلب و نام مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *