تایوان از اسکلت بیرونی مرد آهنین ارتش رونمایی کرد

ارتش‌های جهان اسکلت بیرونی را برای افزایش قدرت و استقامت نیروها در میدان جنگ توسعه می‌دهند. وزارت دفاع تایوان (MND) روز سه‌شنبه (۲۶ اکتبر) از سامانه جدید اسکلت بیرونی با نام «مرد آهنین ارتش» برای سربازان و استفاده در میدان نبرد و یا هنگام امدادرسانی در بلایای طبیعی رونمایی کرد. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

تایوان از اسکلت بیرونی مرد آهنین ارتش رونمایی کرد

مؤسسه ملی علم و فناوری چونگ شان (NCIST) طی یک کنفرانس مطبوعاتی، اسکلت بیرونی نظامی جدید خود را به نمایش گذاشت. وزارت دفاع تایوان بودجه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار به این مؤسسه اختصاص داد تا اسکلت بیرونی مرد آهنین ارتش برای کمک به سربازان در حمل مهمات و تسلیحات سنگین، نجات سربازان مجروح و دیگر کارهای سخت توسعه یابد. این اسکلت بیرونی فشار بار روی زانوها را کاهش می‌دهد.

Jen Kuo-kuang، مدیر پروژه این برنامه، گفت با افزایش مقدار تجهیزاتی که وظیفه حمل آنها بر عهده سربازان است، باری که سربازان متحمل می‌شوند به طور فزاینده‌ای سنگین‌تر شده است. با توجه به اینکه جابجایی تسلیحات و تدارکات و لجستیک همچنان به نیروی انسانی و قدرت فیزیکی بسیاری نیاز دارد، این اسکلت بیرونی برای افزایش کارایی و کاهش بار روی مفاصل سربازان ابداع شده است.

مرد آهنین ارتش

این سامانه که توسعه آن از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است، یک اسکلت بیرونی اندام تحتانی برای حمایت از زانو و در عین حال افزایش قدرت و استقامت کاربر است. این سامانه گشتاور ۴۰ نیوتن متری را فراهم می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد با حداکثر سرعت ۶ کیلومتر در ساعت حرکت کنند. وزن این اسکلت بیرونی کمتر از ۱۰ کیلوگرم است.

این سامانه روی ۱۰۵ سرباز آزمایش و متناسب با طیف وسیعی از قد و وزن تنظیم شده است. طراحی تسمه‌ها و خاصیت ارتجاعی آن‌ها ارزیابی شده است تا طیف وسیع‌تری از افراد بتوانند این دستگاه را با خیال راحت و ایمن بپوشند.

نسخه جدید

نسخه دیگری از این پوشیدنی توان‌افزا که برای سال آینده در دست توسعه است، همچنین از لگن پشتیبانی می‌کند و ۵۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌دهد. اسکلت بیرونی جدید کاربران را قادر خواهد ساخت ۴۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم تجهیزات را حمل کنند. این اسکلت بیرونی کمتر از ۲۴ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند برای اهداف نظامی و صنعتی استفاده شود.

تایوان از اسکلت بیرونی مرد آهنین ارتش رونمایی کرد

>> چین در حال آزمایش یک اسکلت بیرونی نظامی جدید

>> اسکلت بیرونی نظامی و کاربردهای آن


منبع: taiwannews

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *