برنده مدال طلای بخش تحریک الکتریکی عملکردی در المپیک سایبورگ ها

در ادامه معرفی برندگان CYBATHLON2020، در اینجا با PULSE Racing از دانشگاه آزاد آمستردام آشنا می‌شویم. در این بخش از رقابت‌ها، کاربران مبتلا به پاراپلژی از ۹ تیم با کمک تحریک الکتریکی عملکردی (FES) عضلات پای خود را برای پدال زدن حرکت می‌دهند. کاربران با استفاده از یک سه چرخه و به صورت درازکش این کار را انجام دادند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

برنده مدال طلا در بخش تحریک الکتریکی عملکردی در المپیک سایبورگ ها

تحریک الکتریکی عملکردی (FES)

تحریک الکتریکی عملکردی روشی است که به عضلات فلج اجازه می‌دهد دوباره حرکت کنند. با قرار دادن الکترودها روی پوست یا کاشتن آنها، جریان الکتریکی به عضلات اعمال شده و موجب انقباض آنها می‌شود. بنابراین، فردی که به دلیل آسیب نخاعی (SCI) اعصاب مغز تا عضلات پایش قطع شده است، می‌تواند از یک دستگاه کنترل هوشمند برای حرکت و پدال زدن دوچرخه استفاده کند. با انواع جدید الکترودها و کنترل دقیق جریان‌های الکتریکی می‌توان نیروی روی پدال را در هر چرخش به بیشترین میزان رساند و در عین حال از خستگی زودرس عضلات جلوگیری کرد. در این رقابت کاربران ۸ دقیقه وقت داشتند تا با دوچرخه ثابت و به صورت درازکش ۱۲۰۰ متر را طی کنند.

برنده مدال طلا در بخش تحریک الکتریکی عملکردی در المپیک سایبورگ ها

پنج نفر از ۹ تیم شرکت کننده در مسابقه ۱۲۰۰ متر را طی کردند. بنابراین نتیجه بر اساس زمان اتمام تعیین شد. کاربر Sander Koomen از تیم PULSE Racing هلند و برنده مدال طلا این مسافت را در ۲ دقیقه و ۴۰ ثانیه به پایان رساند. سرعت متوسط وی ​​۲۷ کیلومتر در ساعت است. مدال نقره با کاربر Johnny Beer به تیم ImperialBerkel از هلند و انگلستان تعلق گرفت که زمان ۲ دقیقه و ۵۹ ثانیه را ثبت کرد. در نهایت تیم کلیولند (ایالات متحده) با کاربر Mark Steven Muhn با زمان ۳ دقیقه و ۱۳ ثانیه به مدال برنز رسید.

مصاحبه با تیم PULSE Racing

برنده مدال طلا در بخش تحریک الکتریکی عملکردی در المپیک سایبورگ ها

پیروزی در CYBATHLON برای گروه شما به چه معناست؟

ما این را بازتاب خوبی از موقعیت تیمی خود دیدیم. نتیجه غیرمنتظره بود، زیرا گاهی اوقات دیدن نتیجه حین تمرین دشوار است. با پیروزی در مسابقات Cybathlon، عدم اطمینان به خودمان از بین رفت. مدال طلا بر قدرت و انگیزه ما به عنوان یک تیم دانشجویی تأکید دارد. رؤیای ما برای پیروزی در رقابت Cybathlon در نخستین تلاش، محقق شد. ما سپاسگزاریم که Cybathlon به ما فرصت شرکت داد و به ما کمک کرد تا تبلیغات خود را داشته باشیم.

این پیروزی برای افراد دارای معلولیت به چه معناست؟

این بدان معناست که افراد دارای معلولیت با پیوستن به تیم ما، بنابر برنامه آموزشی می‌توانند بدن و ذهن خود را گسترش دهند. این موجب بهبود بهزیستی و سلامتی می‌شود. افزون بر این، آنها هنوز هم می‌توانند بخشی از جامعه باشند و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند.

چه چالش‌هایی پیش رو دارید؟

در سال‌های آینده ما می‌خواهیم بیشتر روی مکانیک دوچرخه تمرکز کنیم تا ببینیم آیا می‌توانیم پیشرفت‌هایی انجام دهیم. و بسیار خوب خواهد بود اگر این نوع ورزش برای افراد بیشتری که دچار ضایعه نخاعی هستند در دسترس باشد. مهم است که افراد بیشتری از امکانات تحریک الکتریکی عملکردی (FES) آگاه باشند.


بیشتر بخوانیم:

>> با برنده رقابت اسکلت های بیرونی در المپیک سایبورگ ها آشنا شوید

>> المپیک سایبورگ‌ ها در نسخه جهانی: CYBATHLON 2020


منبع: robohub.org

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *