حسگرهای پوشیدنی چگونه موجب بهبود فناوری اسکلت بیرونی میشوند؟

فناوری اسکلت بیرونی مهم است چرا که کاربردهای قابل توجهی در حوزه مدیریت خطر و سلامت کارگران دارد. حسگرهای پوشیدنی نیز برای رشد و توسعه این صنعت فوق‌العاده مهم هستند. حسگرهای پوشیدنی امکان استفاده گسترده از دستگاه‌های اسکلت بیرونی را افزایش می‌دهند و به موجب آن شاهد نیروی کار شادتر، سالم‌تر و کارآمدتری خواهیم بود. برای درک تأثیر حسگرهای پوشیدنی بر فناوری اسکلت بیرونی با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

بهبود امنیت کارکنان انبارداری با پوشیدنی Laevo

فناوری اسکلت بیرونی بخش مهمی از آینده مدیریت خطر و سلامت کارگران است. این فناوری دارای برنامه‌های کاربردی بالقوه‌ای در حوزه‌های پیشگیرانه و بازگشت به کار است. علیرغم توانایی واضح این دستگاه‌ها، به پژوهش‌های بیشتری در این زمینه نیاز است. مانند هر فناوری، کارشناسان باید پیش از معرفی دستگاه‌های جدید به محل کار در مورد تأثیرات مثبت و منفی اسکلت‌های بیرونی بدانند.

Matthew Marino، مسئول بخش درمان فیزیکی و ارگونومیست در Briotix می‌گوید: «هیچ استاندارد رسمی برای آزمایش و اندازه‌گیری اسکلت‌های بیرونی بر روی کارگران وجود ندارد. بسیاری از روش‌های ارزیابی ارگونومیک سنتی عمدتاً مبتنی بر مدل‌های ایستا برای کار هستند و اثرات بالقوه یک اسکلت بیرونی را در نظر نمی‌گیرند».

برای نمونه، یک ارزیابی سنتی ارگونومیک ممکن است شامل اندازه‌گیری‌هایی همچون فاصله بین کارگر و جسمی که برداشته می‌شود، وزن آن شیء، چند بار در دقیقه یک کارگر می‌تواند جسم را بلند کند و ارتفاعی که جسم را بلند می‌کند، باشد. این داده‌ها، اطلاعات ارزشمندی را از لحاظ ارزیابی‌های سنتی ارائه می‌دهد اما در مورد سامانه‌های پیچیده و کاربرد مناسب آنها در محل کار بسیار مفید نیست. Marino توضیح می‌دهد: «هیچ یک از این چیزها زمانی که از اسکلت بیرونی استفاده می‌شود، تغییر نمی‌کند. فرد همان شیء را بلند می‌کند و کارش همان است اما در حال حاضر از یک فناوری کمکی نیز بهره می‌برد. ابزارهای ارزیابی که ما استفاده می‌کنیم پارامترهایی همچون تولید گشتاور در ران و نیروی پشتیبانی فراهم شده برای جبران وزن بار را در نظر نمی‌گیرند».

برای درک اینکه اسکلت بیرونی چه تأثیری بر روی یک کارگر دارد و خود چگونه تحت تأثیر کارگر است، نیاز به داده‌های تطبیقی است و مهمتر از همه مقایسه مقدار تلاش بدون استفاده از یک اسکلت بیرونی و مقدار آن در هنگام پوشیدن اسکلت بیرونی است.

Marino می‌گوید: «ما نیاز به اطلاعات در مورد تغییرات هدف در وظایفی همچون بلند کردن اشیا با یا بدون اسکلت بیرونی داشتیم. من متوجه شدم که تنها راه رسیدن به برخی اطلاعات کمی و کیفی در مورد اسکلت‌های بیرونی و کارگران در این زمینه، فناوری حسگر پوشیدنی است».

حسگرهای پوشیدنی همان چیزی هستند که نامیده می‌شوند: حسگری که می‌تواند به عنوان یک لباس پوشیده شود همچون یک پیراهن که با حسگر بارگیری شده است یا به عنوان یک ابزار جداگانه که به فرد متصل می‌شوند. حسگرهای پوشیدنی داده‌های تطبیقی را ارائه می‌دهند که در تعیین استفاده مناسب از اسکلت‌های بیرونی در محل کار ضروری است.

Marino می‌گوید: «یکی از چیزهایی که من با فناوری پوشیدنی به دنبال آن هستم، داده‌هایی همچون VO2 است که نشان دهنده استفاده از انرژی بیشتر یا کمتر با دستگاه یا بدون آن است». حسگرهای پوشیدنی افزون بر اطلاعات در مورد هزینه‌های سوخت و ساز کاربر می‌توانند داده‌هایی در مورد اثرات دستگاه بر وضعیت کاربر نیز جمع‌آوری کنند. وی می‌گوید: «با استفاده از این حسگرها می‌توانیم داده‌های پویایی را جمع آوری کنیم و سپس از این داده‌ها استفاده کنیم تا تغییرات در نحوه حرکت افراد را با و بدون دستگاه تعیین کنیم».

حسگرهای پوشیدنی چگونه موجب بهبود فناوری اسکلت بیرونی میشوند؟

یک نمونه از یک حسگر پوشیدنی ممکن است در کفش قرار گیرد. یک حسگر ساده که تنها در کفش کارگر قرار می‌گیرد می‌تواند اطلاعاتی در مورد چگونگی تغییر وزن و اینکه چه مقدار نیرو به زمین منتقل می‌شود را بدست آورد. Marino می‌گوید: «چیزهایی شبیه این حسگر می‌توانند ما را از الگوریتم‌های سوخت و ساز که توسط نرم افزارهای تجزیه و تحلیل مورد استفاده قرار می‌گیرند، آگاه کند. برای نمونه، با ترکیب ورودی‌های نظارت بر ضربان قلب (HR) و حسگرهای کف کفش، سامانه GoX Studio در آزمایشگاه دقتی حدود ۹۷٪ دارد. دقت، قابلیت اطمینان و اعتبار سامانه حسگر برای کارشناسان ارگونومی بسیار مهم است».

حسگرهای پوشیدنی برای بهبود فناوری اسکلت بیرونی مهم است چرا که کاربردهای قابل توجهی در حوزه مدیریت خطر و سلامت کارگر دارند. بنابراین، حسگرها نیز برای رشد و توسعه این صنعت فوق‌العاده مهم هستند. حسگرهای پوشیدنی امکان استفاده گسترده از دستگاه‌های اسکلت بیرونی را افزایش می‌دهد و به موجب آن شاهد نیروی کار شادتر، سالم‌تر و کارآمدتری خواهیم بود.


بیشتر بخوانید:

>>ساخت حسگرهای نرم و منعطف برای ربات های پوشیدنی

>>بررسی تأثیر اسکلت بیرونی روی میزان توجه و قدرت تصمیم گیری کاربر

>>این اسکلت بیرونی میزان حمایت را حین حرکت به طور خودکار تنظیم میکند


منبع: news.briotix.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *