کنترل هوشمند در دنیای اینترنت اشیا با حسگر نوری حرکتی Bixi

برخی اوقات پیش می‌آید که شما می‌خواهید از دستگاه گوشی همراه یا هر فناوری دیگر خود استفاده کنید در حالی که دست شما آزاد نیست و با خیس و کثیف است. دستگاه جدید کنترل حرکتی Bixi می‌تواند به شما کمک کند. Bixi امکان کنترل از راه دور دستگاه های دیگر را با حرکات دست به شما می‌دهد.

ورود به دنیای اینترنت اشیا با حسگر نوری Bixi

دستگاه Bixi توسط شرکت Bluemint Labs طراحی شده و هم‌اکنون Bixi در تارنمای Kickstarter در حال جمع‌آوری سرمایه است. این دستگاه یکی از ابزارهای جدیدی است که با کمک فناوری اینترنت اشیا (IoT) به کنترل دستگاه‌های دور از خود می‌پردازد. برای نمونه دستگاه Knocki به کاربران اجازه می‌دهد که کارکردهای مختلف را به مجموعه‌ای از الگوها تخصیص دهند و تمام سطحی که دستگاه روی آن قرار می‌گیرد به کنترل از راه دور تبدیل می‌کند. دستگاه Nuimo نیز علاوه بر کلیک‌کردن و چرخاندن، همانند Bixi اجازه می‌دهد با استفاده از حرکت دست دستگاه‌های دیگر را کنترل کند.

دستگاه Bixi شامل حسگر نوری قابل حمل با ابعاد ۶٫۶ در ۵٫۸ سانتی‌متر است که در یک محفظه پلاستیکی و بدنه سیلیکونی و ضد خش مدل Gorilla Glass 4 قرار می‌گیرد. دستگاه تا ۸ الگوی حرکتی مختلف در فاصله حداکثر ۲۵سانتی‌متری با میدان دید ۳۵ درجه را شناسایی می‌کند. الگوهای حرکتی، حرکت در جهت عقربه‌های ساعت و یا خلاف عقربه ساعت و کشیدن دست در جهت‌های متفاوت در بر می‌گیرد.

کاربران می‌توانند با استفاده از این حسگر، برنامه‌هایی همچون Spotify، نت‌فلیکس(Netflix) و یوتیوب (YouTube) را به کار گیرند. همچنین امکان کنترل دستگاه‎های هوشمند مثل لامپ‌های هیوفیلیپس (Hue Philips)، اسپیکر Bose SoundTouch و دوربین ویدیویی GoPro وجوددارد. از سرویس IFTTT پشتیبانی می‌کند. می‌توان کنترل دیگر دستگاه‌های هوشمند را برای آن تعریف کرد.

ورود به دنیای اینترنت اشیا با حسگر نوری Bixi

هرکدام از الگوهای حرکتی که برای Bixi تعریف می‌شود با یک برنامه همراه اندروید یا IOS قابل‌تنظیم است. شرکت Bluemint Labs، کاربردهای Bixi را شامل مواردی همچون روشن و خاموش‌کردن لامپ و تغییر رنگ آن‌ها، تنظیم بلندی و پخش صدا، پیمایش صفحات اینترنتی و استفاده از دوربین GoPro نصب‌شده بر روی کلاه‌ایمنی هنگام دوچرخه‌سواری می‌شود. حسگرنوری Bixi از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می‌شود و برای ارسال دستورالعمل‌ها به دستگاه‌های مختلف از وای‌فای استفاده می‌کند. همچنین این حسگر با یک بار شارژ کامل که یک الی دو ساعت طول می‌کشد، تا یک ماه شارژ را در خود ذخیره خواهد کرد.

هم‌اکنون کمپینی مربوط به حسگر نوری Bixi در وب‌سایت Kickstarter برای جذب سرمایه جمعی ایجاد شده است. کاربرانی که بیشتر از ۶۹ دلار برای پشتیبانی از این پروژه پرداخت می‌کنند، از اولین خریداران این گجت کاربردی نیز خواهند بود. انتظار می‌رود فروش این دستگاه از ماه مارس آغاز گردد.

منبع: Newatlas

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *