نخستین دستگاه رباتیک کولونوسکوپی استریل و یکبار مصرف

اصلی‌ترین چالش عمل آندوسکوپی دستگاه گوارش، خطر انتقال آلودگی است. سامانه جدید اینوندوسکوپی SC200 با طراحی منحصر بفرد خود بر این چالش غلبه کرده است. اینوندوسکوپ SC200 یک دستگاه رباتیک کولونوسکوپی یکبار مصرف و استریل است که همیشه برای استفاده آماده است.

نخستین دستگاه رباتیک کولونوسکوپی استریل و یکبار مصرف

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تأییدیه واردات ۵۱۰ هزار دستگاه اینوندوسکوپی E200 از شرکت invendo medical واقع در کیسینگ (در نزدیکی مونیخ) آلمان را صادر کرد. اینوندوسکوپی E200 یک دستگاه رباتیک کولونوسکوپی و یکبار مصرف است. با این وسیله دیگر نیازی به استریل و گندزدایی در بین استفاده‌ها نیست.

نخستین دستگاه رباتیک کولونوسکوپی استریل و یکبار مصرف

کولونوسکوپی به طور گسترده‌ای به عنوان استاندارد طلایی برای غربالگری سرطان روده بزرگ در نظر گرفته می‌شود. سرطان روده بزرگ دومین علت شایع مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالت متحده است، اما ممکن است بتوان با غربالگری مناسب از جمله کولونوسکوپی مانع آن شد. اینوندوسکوپی استریل و یکبار مصرف SC200، یک فناوری فراهم آمده برای بهبود تجربه کولونوسکوپی با ارگونومی پیشرفته برای پزشک، افزایش ایمنی از طریق حذف روند خطرناک تمیز کردن دستی، کاهش بار مالی بر مؤسسه‌ها و تضمین وجود دستگاه رباتیک کولونوسکوپی استریل جدید برای هر بیمار است.

اینوندوسکوپ SC200 : یک دستگاه رباتیک کولونوسکوپی استریل

بخشی از سامانه اینوندوسکوپی E200، اینوندوسکوپ SC200 است. اینوندوسکوپ SC200 یک دستگاه رباتیک کولونوسکوپی استریل و یکبار مصرف و یک راه حل ساده، بی‌خطر و مؤثر برای چالش‌های بالینی و بهداشتی است و تضمین می‌کند که یک کولونوسکوپ جدید همیشه برای استفاده پزشکان آماده است و هر بیمار دستگاه خود را دریافت می‌کند. فناوری جدید و پیشرفته اینوندوسکوپی با کمک رباتیک برای کنترل نوک وسیله و یک طراحی جدید برای متخصصان گوارش موجب شده تا این روند با کنترل و راحتی بیشتر انجام شود.

کنترل از راه دور انتهای SC200 می‌تواند ۱۸۰ درجه بچرخد و دارای یک تراشه CMOS برای تصویربرداری در نوک وسیله و سه LED سفید به عنوان منبع نور است. جنبه‌ی رباتیک این است که سیستم می‌تواند از طریق یک حالت تشخیصی خودکار، نوک وسیله را به صورت مدور حرکت دهد، این کار موجب مشاهده کل حفره و تشخیص بهتر پزشک می‌شود.

یک کانال ۳٫۱ میلی‌متری نیز برای نمونه‌برداری و استفاده از روش‌های دیگر وجود دارد. همچنین می‌توان عمل شستشو، ساکشن و دمیدن را انجام داد و یک دهانه آب جداگانه برای انجام دیگر راهکارها نیز وجود دارد.

John Cifarelli، مدیر ارشد تجاری شرکت invendo medical در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: «علاوه بر مزایای درمانگاهی مرتبط با کاهش آلودگی، طراحی ارگونومیک اینوندوسکوپی SC200 یک ScopeController ارائه می‌دهد که با دست پزشک کنترل می‌شود و می‌توان آنرا از دستگاه جدا یا به آن وصل کرد. این کنترل منحصر به فرد همراه با وزن کم کولونوسکوپ یک روش راحت‌تر و کمتر خسته کننده برای پزشک فراهم می‌کند. اینوندوسکوپی  SC200همچنین شامل یک نوک منحصر به فرد برای برگشتگی کامل در بخش‌های مختلف از روده بزرگ است و موجب بازرسی پشت چین‌های کولون که کلید تشخیص جامع در طول کولونوسکوپی است، می‌شود».

منبع: medgadget.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *