دستگاه SafeDistance، راه حلی برای بازگشت به حالت عادی

بازگشت به روند عادی زندگی و محیط کار بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی در شرایط فعلی ممکن نیست. در حال حاضر ابزارهای مهندسی بسیاری به بازار معرفی می‌شود. هدف بیشتر این ابزارهای کمک به حفظ فاصله فیزیکی است. در ادامه با SafeDistance آشنا خواهیم شد. با مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

SafeDistance

ضرورت حفظ فاصله فیزیکی

با بازگشت روند زندگی به حالت عادی و رفتن مردم به محل کار، فاصله‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بیش از پیش اهمیت پیدا خواهد کرد. شرکت‌ها، دولت‌ها و همه‌ی سازمان‌ها در حال برنامه ریزی برای پیاده کردن روش‌های جدیدی هستند تا از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

Lopos، شرکتی نوپا است که در دانشگاه imec and Ghent در بلژیک بنیانگذاری شده و یک دستگاه پوشیدنی با قابلیت اجرای پروتکل‌های اجتماعی طراحی کرده است.

این دستگاه SafeDistance نام دارد و قادر است چنانچه SafeDistance دیگری در فاصله مشخصی از آن قرار بگیرید، با ایجاد لرزش و صدا هشدار دهد. در واقع شرکت  Lopos این دستگاه را برای اندازه گیری فاصله اجتماعی بین دو فرد و هشدار برای رعایت آن طراحی کرده است.

آشنایی با SafeDistance

دستگاه SafeDistance بر پایه‌ی فناوری ultra wideband ساخته شده که آن را قادر می‌ سازد فاصله ها را با دقت ۱۵ سانتی متر اندازه‌گیری کند.

این دستگاه تا کنون توسط چند شرکت که در زمینه‌ی ساخت و ساز فعالیت می‌کنند، مورد آزمایش قرار گرفته و رضایت آن‌ها را به دنبال داشته است. شرکت Lopos تصمیم به افزایش تولید این دستگاه دارد. هزینه هر دستگاه SafeDistance 99 دلار می‌باشد و هیچگونه عوارضی به آن تعلق نمی‌گیرد.

نکته حائز اهمیت برای محدود کردن ویروس کرونا، رعایت فاصله اجتماعی و پیروی از سیاست گذاری‌های دولت‌ها و دستورالعمل‌های کارشناسان این حوزه است. دستگاه SafeDistance با کاربری آسان، راه حلی برای رعایت این فاصله گذاری‌ها در محیط‌های کاری و حرفه ای است. مدیر عامل شرکت Lopos، Jen Rossey گفت: راه حلی که ما ایجاد کرده‌ایم بسیار ساده است و بدون هیچ گونه زیر ساخت خاصی، به صورت کاملا مستقل، عمل می‌کند.


بیشتر بخوانیم:
رعایت فاصله اجتماعی به کمک دستگاه Safe Spacer
گجت های مبارزه با کرونا در محیط کار
اپلیکیشن contact tracing متعلق به دولت استرالیا با نام COVIDSafe برای دوری از بیماری


منبع: medgadget

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *