ربات های ADATA و NTUH برای بیمارستان ها در زمان کرونا

ADATA Technology به همراهی پژوهشگران بیمارستان دانشگاهی Hsinchu National Taiwan یا NTUH یک دسته ربات خودکار با نام C-Rob Autonomous Mobile Robots برای کار در بیمارستان توسعه داده است. این ربات‌ها از هوش مصنوعی برای کاهش بارکاری درمانگران در مبارزه با همه‌گیری کرونا استفاده می‌شوند. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی با کارکرد این سه ربات بیشتر آشنا خواهیم شد.

راه حل رباتیک ADATA و NTUH برای بیمارستان ها در زمان همه گیری کرونا

مشکلات بیمارستان ها در همه گیری کرونا

اخیرا با همه‌گیری کرونا در تایوان بیمارستان‌ها به مراکز انتقال ویروس تبدیل شده‌اند. زمانیکه بیماران مبتلا به کرونا وارد بیمارستان می‌شوند، چه برای آزمایش و چه برای دریافت خدمات درمانی، پرسنل بیمارستان این بیماران را در اولویت قرار می‌دهند. بنابراین زمان کمتری به بیمارانی که مبتلا به کرونا نیستند اختصاص می‌یابد. علاوه بر این محیط بیمارستان باید تمیز نگاه داشته شود. ضدعفونی مستمر برای کاهش خطر انتقال بیماری بسیار اهمیت دارد.

راه حل رباتیک ADATA و NTUH برای بیمارستان ها

 پس از درک این مشکلات پژوهشگران ADATA Technology و NTUH اقدام به توسعه راه حلی برای بهبود این وضعیت کردند. آنان ربات‌های C-Rob را ساختند که در انجام انواع کارها در بیمارستان کمک دست کادر درمان هستند. آنان امیدوار هستند که این ربات‌ها به پرسنل بیمارستان در مبارزه با کرونا کمک کنند. هم اکنون ربات‌های C-Rob هدف‌های مختلفی دارند. دو ربات از این دسته برای ضدعفونی و یک ربات برای انتقال وسایل طراحی شده‌اند. همه این ربات‌ها به ردیابی هوشمند مجهز هستند و می‌توانند از موانع پرهیز کنند. همچنین توانایی حرکت به مکان مورد نظر به صورت دقیق با ردیابی خودکار را دارند.

راه حل رباتیک ADATA و NTUH برای بیمارستان ها در زمان همه گیری کرونا

انواع ربات های C-Rob و کارکرد آن ها در کنار درمانگران

نخستین ربات با استفاده از نور فرابنفش اتاق‌های بزرگ را ضدعفونی می‌کند. ربات دوم به دو لوله مجهز است که مواد ضدعفونی کننده را در صورت لزوم اسپری می‌کند. ربات باربر چند قفسه و محفظه دارد که به کارمندان امکان می دهد به وسایل مختلف و داروها دسترسی داشته باشند.

نخستین اولویت ADATA Technology و NTUH معرفی رسمی ربات‌های C-Rob به کلینیک‌ها برای کاهش بار کاری درمانگران است. دومین فاز توسعه این ربات‌ها با اولوت بهینه سازی الگوریتم‌های هوش مصنوعی و نظارت بر پرسنل پرستاری است تا به این شکل تصمیمات هوش مصنوعی ارتقا یابد.

راه حل رباتیک ADATA و NTUH برای بیمارستان ها در زمان همه گیری کرونا

اولویت بندی ارائه خدمات C-Rob

ربات‌های C-Rob در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها برای کمک به کارمندان با حمل بار، کمک به کاهش بار کاری پرسنل پرستاران به خدمت گرفته می‌شوند تا انرژی این افراد صرف موارد مهم و ضروری شود. ربات‌ ضد عفونی کننده C-Rob که ضدعفونی‌کننده را اسپری می‌کند و یا از نور فرابنفش استفاده می‌کنند به خوبی تجهیزات درمانی را نیز ضدعفونی می‌کنند. به این شکل نیازی به درگیر شدن پرسنل درمان در این فرآیند نیست.

ADATA و NTUH امیدوارند که محصولاتشان در سلامت تایوان تاثیرگذار باشد. در آینده این دو شرکت قصد دارند از ربات‌ها برای توسعه‌ تخت‌های بیمارستانی استفاده کنند که به سامانه مکان‌یابی مجهز هستند و به صورت خودکار حرکت می‌کنند.


ربات های توانبخشی با این الگوریتم طبیعی تر حرکت میکنند
ساخت عملگرهایی که از تارهای عضلانی انسان تقلید میکنند
ساخت ماهیچه های پلاستیکی با توانایی بلند کردن ۵۰۰۰ برابر وزن خود


منبع: robohub

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *