همکاری شرکتهای Ericsson،SK Telecom و BMW رکورد سرعت ۵G را شکست

شرکت‌های Ericsson ،SK Telecom، و گروه BMW کره با انجام آزمایش‌های میدانی ۵G مشترک رکورد جهانی سرعت ارتباط ۵G را نسبت به رکوردهای پیشین که در نوامبر ۲۰۱۶ اعلام شده بود بهبود دادند. آزمایش‌ها در یک زمین مسابقه در Yeonjong-do واقع در کره‌ی جنوبی انجام شد و یک شبکه‌ی ارتباطی با کارایی بالا انتقال اطلاعات از یک نقطه به نقطه‌ی دیگر از خودرویی که با سرعتی تا ۱۷۰ کیلومتر در ساعت در حال حرکت بود را پشتیبانی ‌کرد.

همکاری شرکتهای Ericsson،SK Telecom وBMW رکورد سرعت 5G را شکست

این سه شرکت برای ارائه‌ی یک مثال عینی از تحرک بدون درز(seamless mobility)، روی انتقال اطلاعات در یک شبکه‌ی ارتباطی پایدار و با کارایی بالا در سرعت‌های زیاد رانندگی تمرکز کردند.

شبکه‌ی مورد آزمایش شامل چهار نقطه‌ی انتقال رادیویی بود که در باند ۲۸ گیگا هرتز کار می‌کردند. این آزمایش در مرکز رانندگی گروه BMW کره انجام شد. نتایج نشان داد که در سرعت رانندگی ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت، سرعت دریافت داده‌ها توسط پایگاه زمینی برابر با ۳/۶ گیگا بایت بر ثانیه بود. هم چنین آزمایش‌ها یک توان عملیاتی پایدار را در طول مسیر رانندگی نشان داد به طوری که در دریافت و انتقال داده‌ها از یک نقطه‌‌ به نقطه‌ی دیگر توان عملیاتی بیش از ۱/۵ گیگابایت بر ثانیه به دست آمد.
این شکست رکورد به واسطه‌ی فناوری پیشرفته‌ی شکل دهی گلبرگ آنتن (beam forming) و ردیابی پیشرفته پرتوها (beam tracking) اتفاق افتاد که به پایگاه زمینی این امکان را می‌داد تا پیام‌هایی را ارسال کند که دستگاه ۵G را دنبال نماید. بر اساس این فناوری پیشرفته‌ی ۵G شرکت اریکسون، ردیابی بسیار دقیق حتی در سرعت‌های خیلی زیاد فراهم آمد که این به معنی یک آغاز برای عرضه‌ی خدمات جدید ۵G خواهد بود.

شرکت اریکسون و شرکا به انجام آزمایش‌های مختلف ادامه خواهند داد تا تحقق ۵G را سرعت بخشد. این آزمایش‌ها شامل یک شبکه‌ی ۵G است که با اپراتورهای پیشرفته و سرویس دهندگان ارتباط دو سویه‌ی پیوسته دارد.
منبع: ericsson

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *