ساخت یک ابزار کارآمد برای موسیقی درمانی کودکان

Tough Pi-ano همان طور که از نامش پیداست یک ساز موسیقی مستحکم است که برای هدف بسیار خوبی ساخته شده است: بچه‌ها

ساخت یک ابزار کارآمد برای موسیقی درمانی

«مهندس ۲۴ ساعته»،  McEvoy ، وسیله‌ای با نام Tough Pi-ano را به عنوان هدیه‌ای برای عمه و عمویش ساخته است تا در مرکز نگهداری کودکانی با ناتوانی‌های یادگیری و رشدی، مانند اوتیسم و سندروم دان، از آن استفاده کنند. کار کردن با این وسیله بسیار راحت است زیرا مجهز به دکمه‌های محکم دایره‌ای شکل است و یک بدنه‌ی صاف چوبی، که عاری از گوشه‌های تیز است، دارد.

این پیانو دارای چهار هنگام (octave) است که هرکدام با یک تراشه‌ی Raspberry Pi Zero کنترل می‌شوند. در نظریه‌ی موسیقی اکتاو (به معنی هشت تایی) یا هنگام به فاصله‌ی دو نت هم نام متوالی گفته می‌شود. هر ساز دامنه‌ی خاصی از تکرار این نت‌ها را دارد و دامنه‌ی سازها را اغلب با شمارش این هشت نت که برابر با یک اکتاو است می‌سنجند. بدیهی است که سازهای مختلف اکتاوهای مختلف دارند. Raspberry Pi Zero یک تراشه‌ی فوق العاده است که می‌توان آن را یک رایانه‌ی کوچک به حساب آورد. هر کدام از این رایانه‌های کوچک به کار برده شده درTough Pi-ano مجهز به یک Pi 0، کارت حافظه، یک سیم OTG، کارت صدا، سیم صوتی، و سیم برق هستند. به علاوه تعدادی ورودی USB و اتصال هدفون هم در این تراشه‌ها موجود است. هر کدام از این تراشه‌ها به یک برد مقاومتی وصل است و این برد، به نوبت، به کلیدهایی وصل است که دکمه‌های دایره‌های را کنترل می‌کنند.

ساخت یک ابزار کارآمد برای موسیقی درمانی

Tough Pi-ano برای استفاده در موسیقی درمانی طراحی شده و بنابراین یک طراحی تمیز و ساده دارد و هیچ کدام از کلیدها ی موجود در کیبوردهای الکترونیکی رایج در آن موجود نیست.

ساخت یک ابزار کارآمد برای موسیقی درمانی

بدنه‌ی ساده و دکمه‌های انعطاف پذیر این وسیله آن را در برابر ضربه‌های شدید و رفتارهای آسیب زننده مقاوم ساخته و آن را به ابزاری بسیار مناسب برای استفاده در مرکزآموزشی کودکان مبتلا به اوتیسم و سندروم دان تبدیل کرده است.

منبع: raspberrypi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *