مزایای راه رفتن کودکان فلج مغزی با اسکلت بیرونی Trexo

به عنوان یک بزرگسال، می‌دانیم نباید تمام روز پشت میز خود بنشینیم. باید برخیزیم، حرکات کششی انجام دهیم و راه برویم. مرتب به ما یادآوری می‌شود که حرکت برای سلامتی مفید است. بچه‌ها هم به همین حرکات نیاز دارند. چه اتفاقی می‌افتد اگر به دلیل آسیب یا ناتوانی، آنها قادر به حرکت نباشند؟ به همین دلیل یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Trexo، از دوست خود برای ساخت یک اسکلت بیرونی کمک خواست. او قصد داشت به برادرزاده اش – که مبتلا به فلج مغزی است- کمک کند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

.

Trexo چیست و چگونه کمک میکند؟

برای درک اهمیت Trexo، یک مربی رباتیک راه رفتن، باید اهمیت راه رفتن برای رشد و سلامت کودک را درک کنیم. پیاده‌روی یک نقطه عطف بزرگ در رشد کودک است، هم از نظر عاطفی برای والدین و مهم‌تر از آن برای بچه‌ها. وقتی یک کودک نخستین قدم‌های لرزان را برمی‌دارد، دنیا برای او تغییر می‌کند. زیرا می‌تواند بیشتر آن را کشف کند. استقلال هم به دست می‌آورند. آنها اعتماد به نفس را همراه با مهارت های فیزیکی و شناختی توسعه می‌دهند.

پیاده‌روی برای رشد حرکتی درشت آنها ضروری است، که شامل استفاده از گروه‌های عضلانی بزرگتر برای انجام حرکاتی مانند راه رفتن است. وقتی بچه‌ها راه رفتن را یاد می‌گیرند، قدرت و هماهنگی را در پاها، تنه و قسمت مرکزی بدن خود ایجاد می‌کنند.

مداومت در راه رفتن موجب تقویت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها می‌شود. همچنین خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های مزمن مختلف دیگر را کاهش می‌دهد. پیاده‌روی برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است. همچنین پیاده‌روی به رشد آگاهی فضایی کودکان کمک می‌کند.

مربی رباتیک راه رفتن: فناوری که تحرک را بهبود می‌بخشد

کودکان مبتلا به بیماری‌هایی مانند سکته مغزی، آسیب نخاعی، اسپینا بیفیدا، فلج مغزی، SMA و غیره، بیشتر در راه رفتن یا ایستادن مشکل دارند.

مربی‌های رباتیک راه رفتن دستگاه‌هایی هستند که برای کمک به بیماران در راه رفتن یا ایستادن با ارائه پشتیبانی تحمل وزن و ترویج الگوهای راه رفتن مناسب طراحی شده‌اند. مربی‌های رباتیک راه رفتن ابزاری هستند که توسط فیزیوتراپ‌ها برای تقویت عملکرد حرکتی استفاده می‌شوند.

Trexo Home تنها مربی رباتیک راه رفتن کودکان در خانه است. این فرصت را برای کودکان فراهم می‌کند تا حرکات تکراری مورد نیاز برای نوروپلاستیسیته را بدست آورند.

بهبود راه رفتن و تعادل

Trexo می‌تواند برای تنظیم سطح حمایت و مقاومت مورد نیاز بر اساس نیازهای بچه‌ها و پیشرفت آنها در طول زمان برنامه‌ریزی شود. بچه‌ها می‌توانند راه رفتن یا ایستادن را برای مدت طولانی‌تری تمرین کنند. Trexo Home به عنوان یک چارچوب ایستاده نیز عمل می‌کند که می‌تواند راه رفتن و تعادل را بهبود بخشد.

افزایش قدرت و استقامت عضلات

با این دستگاه می‌توان قدرت و استقامت عضلانی ایجاد کرد. مقاومت را می‌توان برای به چالش کشیدن بچه‌ها در حین پیشرفت تغییر داد.

مزایای گزارش شده توسط والدین

Trexo Home با یک لپ‌تاپ کار می‌کند و داده‌های مربوط به استفاده از دستگاه را ضبط می‌کند. والدین می توانند پیشرفت کودک خود را پیگیری کنند. گزارش والدین و امکانات:

Trexo نه تنها تحرک را بهبود می‌بخشد، بلکه به عملکرد تنفسی نیز کمک می‌کند، و همانطور که پیش از این ذکر شد، سلامت استخوان، استحکام و سیستم حسی تنی را بهبود می‌بخشد.

Trexo از طریق قرار گرفتن در وضعیت عمودی و تغییر وزن که هنگام راه رفتن بچه‌ها اتفاق می‌افتد، هسته آنها را درگیر می‌کند و موجب رشد استخوان و عضله می‌شود.

استفاده از Trexo می‌تواند منجر به افزایش اعتماد به نفس، اجتماعی شدن بیشتر و کاهش بیماری و مراجعه به بیمارستان شود.

والدین از دیدن نخستین گام‌های فرزندشان یا دیدن بهبود استقامت آنها شاد می‌شوند. غرور و احساسی که در آن لحظات به وجود می‌آید بی‌نظیر است.

با این حال، چیزی که هیجان آنها را در مورد Trexo تقویت می‌کند، بهبودی است که در سلامت فرزندشان مشاهده می‌کنند. علم به این واقعیت که با هر مرحله، آنها قوی‌تر و سالم‌تر می‌شوند و در بسیاری از موارد، مدت اقامت در بیمارستان را کاهش می‌دهند یا حذف می‌کنند.


>> اهمیت توانبخشی عصبی برای کودکان مبتلا به فلج مغزی

>> تازه ترین فناوری ‌ها برای بهبود زندگی کودکان مبتلا به فلج مغزی


منبع: trexorobotics

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *