ساخت حسگر دما و کمک به توالی سنجی ویروس کرونا توسط شرکت SkyWater

شرکت SkyWater واقع در ایالت Minnesota است و در زمینه تولید تراشه فعالیت میکند. این شرکت برای تشخیص ویروس کرونا یک حسگر دما و یک میکروسیال خاص توسعه داده است. در ادامه این مقاله از مجله فناوریهای توان‌افزا و پوشیدنی به مرور این دو فناوری میپردازیم.

حسگر بیسیم skywater برای تشخیص دما

ساخت حسگر دما برای تشخیص ویروس کرونا توسط SkyWater

شرکت SkyWater در حال تولید قطعه ای برچسب مانند است که بر بستر گوشیهای هوشمند کار میکند. این برچسب مجهز به تراشه حسگر دما است و میتوان از آن برای تشخیص ویروس کرونا استفاده کرد.

شرکت SkyWater با یک شرکت توسعه دهنده به نام Linear ASICs همکاری میکند. فعالیت این شرکت در زمینه نیمه هادیها و سیگنالهای مختلط است.

قطعه برچسب شکل، مانند یک باند بر روی دست قرار میگیرد و به صورت بیسیم به گوشی هوشمند متصل میشود و از این طریق دمای بدن را ثبت میکند.

بخش نرم افزاری این سامانه که وظیفه نمایش اطلاعات بدست آمده را دارد، با همکاری شرکت SensiML که زیر مجموعه شرکت QuickLogic (ارائه دهنده ی خدمات مراقبت مجازی) است، توسعه می یابد.

برای عملکرد حسگر دما از فرایند ASIC، با یک سیگنال مختلط ۱۳۰ نانومتری استفاده میشود.

میکروسیال MEMS، کمک به توالی سنجی سریع ویروس کرونا

شرکت SkyWater میکروسیال MEMS را برای آزمایش و تحقیق بر روی ویروس کرونا به شرکت چینی MGI Tech ارائه داد.

MGI قسمتی از گروه BGI است که در زمینه ی خدمات توالی ژنومی در جهان پیشرو میباشد. این گروه در شهر Shenzhen چین قرار دارد.

فناوری توالی سنجی برای شناسایی جهش ویروس و ردیابی شیوع عفونت در میان یک جمعیت، بسیار حیاتی است. تحت تدابیر اضطراری برای رسیدگی به شیوع کرونا، مدیریت ملی محصولات پزشکی چین، استفاده از DNBSEQ-T7 گروه MGI که یک سامانه توالی سنجی DNA است و با توان عملکردی بالا کار میکند را تصویب کرده است.

DNBSEQ-T7 که در سال ۲۰۱۹ کار خود را آغاز کرده، به عنوان یک ابررایانه در زمینه علوم زندگی توصیف شده است. این ابررایانه بالاترین توان عملیاتی را در توالی سنجی DNA دارد. این نخستین بستر چهار تراشه ای برای توالی سنجی است که قادر به تولید ۶ ترابایت داده در هر روز و تکمیل حداکثر ۶۰ ژنوم انسانی در روز میباشد.

ژنوم ویروس کرونا بر پایه RNA است و نه DNA. اما از DNBSEQ-T7 برای تشخیص ژنوم ویروس کرونا و کشف عوامل بالاقوه ای که منجر به نابود کردن این ویروس و تولید واکس آن میشود، میتوان استفاده کرد.

MGI یک کارخانه تولیدی در شهر ووهان چین است و در آنجا مرکزی را مجهز به DNBSEQ-T7 تحت عنوان NMPA برای آزمایش بر روی ویروس کرونا توسعه داده است.

شرکت Skywater چندین سال برای شرکت MGI کار کرده و در این مدت میکروسیال MEMS را به شرکت مادر یعنی BGI ارائه داده است. این میکرو سیال اکنون پایه و اساس یکی از مواد اولیه مصرفی برای سامانه توالی سنجی DNBSEQ-T7 میباشد.


بیشتر بخوانیم:
حسگرهای BioButton برای نظارت بر بیمار در منزل و بازگشت ایمن به محیط کار
فناوری های تقویت توانایی های فیزیکی و ذهنی بشر (بخش دوم)
با Contact Tracing و مسائل پیرامون آن آشنا شویم


منبع: eenewsanalog

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *