شرکت خودروسازی BMW به Android Auto «نه» گفت

شرکت BMW از نخستین شرکت‌هایی بود که از CarPlay اپل استفاده کرد اما قصد ندارد از Android Auto در وسایل نقلیه خود استفاده کند و حتی ممکن است در آینده CarPlay را نیز از خودروهای خود حذف و چارچوب خود را برای خودرو توسعه دهد. برای آشنایی با محدودیت‌های Android Auto و ویژگی‌های چارچوب جدید BMW با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

شرکت خودروسازی BMW به Android Auto «نه» گفت

کنگره جهانی موبایل در بارسلونا نیز همانند نمایشگاه CES سهم خود را از سازندگان خودرو داشت. شرکت خودروسازی فورد (Ford) یکی از نخستین تولیدکنندگان خودرو است اما در حال حاضر شرکت‌های بسیاری در حال پیوستن به رقابت خودروسازی هستند. در ادامه گفت و گویی با Dieter May، نایب رئیس ارشد شرکت BMW در خدمات دیجیتال و مدل‌های کسب و کار خواهیم داشت (نشست Frederic Lardinois با Dieter May).

در طول این صحبت، ما چند موضوع را مورد بحث قرار دادیم اعم از خودروهای خودران تا آینده مالکیت خودرو و مدل جدید کسب و کار فناوری خودرو. May گفت: «ما به CarPlay (اپل) به عنوان یک گزینه توجه داشتیم اما به Android Auto نه. (Android Auto چارچوبی برای استفاده از برنامه‌های گوشی همراه مانند GPS، پخش موسیقی، پاسخ به پیام‌ها و غیره در خودرو است). ما اعتقاد داریم تغییراتی در صنعت خودرو و تجربه کاربر در حال بوجود آمدن است همچون خودرو خودران و ما باید تعامل مشتری را کنترل کنیم. این بخشی از تجربه شرکت و نام تجاری است. برای تعامل من نمی‌خواهم یک صفحه نمایش اندروید داشته باشیم، به ویژه تمایل دارم که این سامانه‌های تعامل و برقراری ارتباط یکپارچه شوند».

May توقع دارد که خودرو آینده (به ویژه خودروهای خودکار) گزینه‌های شخصی به مراتب بیشتری داشته باشند که به نوبه خود موجب توانمند شدن مدل جدید کسب و کار خواهد شد. May گفت: «اگر شما شش صفحه نمایش در خودرو داشته باشید، همچنین بتوانید با حرکات و اشارات آن را کنترل کنید، دستیار شخصی را با صدا کنترل کنید و غیره، پس باید ویژگی‌های بسیاری را کنترل کنید. اگر یک تولید کننده انبوه هستید شاید بتوانید آنها را حذف کنید، اما اینگونه و بدون داشتن چنین ویژگی‌هایی نیز بسیار مطلوب نخواهد بود».

شرکت خودروسازی BMW به Android Auto «نه» گفت

شرکت BMW برای مقابله با این چالش، چارچوب ابری خود را ساخته است که موجب صرفه‌جویی در تنظیمات کاربر و داده‌های دیگر در مورد یک خودرو آنلاین می‌شود و پس از آن اجازه می‌دهد تا رانندگان به پروفایل‌ها و تنظیمات خود در خودروهای دیگر نیز دسترسی داشته باشند.

شرکت BMW به جای Android Auto (و تا حدی CarPlay)، بر A2A (نرم افزار خودرو) تمرکز کرده است که بخشی از چارچوب‌های ConnectedDrive این شرکت می‌باشد. A2A به نرم افزارها اجازه می‌دهد تا با خودرو عمیقاً و با خیال راحت ادغام شده و از آنجا که این برنامه یک رابط توسعه پایدار است اجازه می‌دهد تا این شرکت نوآوری سریع‌تری داشته باشد.

یکی از حیطه‌هایی که شرکت BMW در مورد کار با اشخاص ثالث هیجان زده است، دستیاران شخصی است. این شرکت در حال حاضر نمونه اولیه ادغام با Alexa آمازون و کورتانا را نشان داده است اما May معتقد است که هیچ یک از آنها در حال حاضر در همه چیز عالی نیستند.

زمانی که من از May در مورد کار شرکت BMW با Alexa پرسیدم او توضیح داد: «ما نخستین تولید کننده خودرو هستیم که در این مقیاس با آمازون کار کرده‌ایم چرا که ما به راحتی قادر هستیم آن را با چارچوب ابری خود ادغام کنیم». او همچنین اذعان کرد که BMW درست مثل هر تولید کننده خودرو دیگری کارهای بسیاری هنوز باید انجام دهد. «من معتقدم که این یک فرصت منحصر به فرد برای ما است تا در برابر اکوسیستم‌های موجود برنامه موضع‌گیری کنیم. این به ما یک فرصت جدید می‌دهد چرا که نه تنها شما وابسته به آنها نیستید بلکه اکوسیستم‌های جدید نیز در حال افزایش هستند».

در نظر May همه دستیاران دارای نقاط قوت متفاوتی هستند. Bixby احتمالا برای اینترنت اشیا عالی است و دستگاه‌های سامسونگ را کنترل می‌کند، در حالی که گوگل برای جستجو عالی خواهد بود، آمازون برای تجارت الکترونیک و کورتانا برای اتصال خودرو به اکوسیستم اسکایپ و لینکدین. او استدلال کرد: «در زندگی واقعی نیز شما درباره موضوعات مختلف با افراد مختلف صحبت می‌کنید». وی افزود که باور ندارد یک شرکت قادر باشد تمام نیازها را به خوبی پاسخگو باشد. برای یک تولید کننده خودرو مانند BMW، این به این معنی است که بفهمد چگونه همه ویژگی‌ها را در داخل و خارج خودرو ادغام کند.

چارچوب جدید BMW

چه مدت طول خواهد کشید تا ما این برنامه جدید را در خودرو ببینیم؟ « یک سال پیش ما الکسا را نشان دادیم و در ماه اوت آن در پلت فرم ما بود. برای کورتانا نیز همین اتفاق افتاد. اکنون نیز ما برنامه جدید را نشان داده‌ایم و با CES بعدی ما باید یک نسخه تولیدی آماده کنیم». در واقع May یک بودجه سالانه برای گروه خود دریافت می‌کند و انتظار می‌رود تا پایان همان سال محصول خود را ارائه دهند. ممکن است این نوآوری سریع به نظر نیاید، اما در مقایسه با آنچه به طور سنتی در چرخه محصول در صنعت خودرو اتفاق می‌افتد، بسیار سریع می‌باشد. گروه او برنامه‌ریزی‌های سه ماهه دارند در حالی که به طور معمول چند سال طول می‌کشد تا یک خودرو تولید شود. به همین دلیل داشتن یک چارچوب با محیط‌های برنامه نویسی پایدار کلیدی است زیرا اجازه می‌دهد تا توسعه دهندگان درجه‌ای از استقلال چارچوب اصلی خودرو را به دست آورند. مانند تولید کنندگان دیگر، BMW نیز امیدوار است که این چارچوب اجازه دهد روابطش با مشتریان را به فراتر از نمایشگاه‌ها گسترش دهد.

May ایده‌های جالبی در مورد مدل‌های جدید کسب و کار دارد، به ویژه اکنون که شرکت BMW همانند سایر تولید کنندگان خودرو بر گسترش روابط خود با مشتریان به فراتر از نمایشگاه تمرکز کرده است. BMW علاقه‌ای به اشتراک گذاشتن درآمد حاصل از رزرو هتل از طریق پلت‌فرم خودرو خود ندارد. May به فروش خودروها فکر می‌کند که در حال حاضر همه گزینه‌های سخت افزاری را برجسته کند اما پس از آن به شما گزینه‌ای برای خرید و دسترسی به ویژگی‌های بیشتر را می‌دهد، همچون ۵۰ اسب بخار انرژی بیشتر برای سفر در جاده‌های کوه‌های آلپ.

در دنیای کاملی که May در نظر دارد هر ویژگی خودرو یک آدرس IP باید داشته باشد. شما تنها یک SKU (کد معرفی محصول) خودرو تولید می‌کنید و سپس می‌توانید ویژگی‌های مورد نیاز را فعال و غیر فعال کنید.

خودروهای خودران نظر مردم در مورد خودرو و مالکیت خودرو را تغییر خواهد داد. May اشاره کرد که BMW در آینده ممکن است موفقیت خود را نه تنها از طریق تعداد فروش بلکه از طریق مسافتی که در هر ماه مردم با خودرو خود رانندگی می‌کند، اندازه‌گیری کند. May گفت: «این صنعت در حال حاضر یک صنعت واقعا هیجان‌انگیز است. در صنعت خودروسازی فناوری اینترنت، هوش مصنوعی و رانندگی خودکار همه با هم جمع شده‌اند. صنعت خودروسازی یک صنعت پایه برای اروپا و آلمان است که فرصت‌ها و خطرات بسیاری را به همراه دارد». BMW برای رقابت، صدها نفر را استخدام کرده است اما نه در Silicon Valley، چرا که May باور ندارد بتواند با گوگل و دیگر شرکت‌های اینترنتی برای استعدادهای آنجا به رقابت بپردازد. «افراد ۲۴ ساله‌ای وجود دارد که می‌خواهند در جایی به مدت دو سال کار کنند و سپس حرکت کنند و به جای دیگری بروند. اینها کسانی نیستند که ما نیاز داریم».

به نظر نمی‌رسد May فکر کند که Uber و دیگران یک نگرانی برای تولید کنندگان سنتی خودرو باشند، اما او نیز به وضوح آنها را تحت نظر دارد. « من معتقدم که اگر شما به اندازه کافی سریع نیستید، پس قطعاً یک بازنده خواهید بود. این یک واقعیت است». شرکت BMW تمایل دارد سریع باشد، اما همانند تمام رقبای خود، این شرکت می‌داند که در حال حاضر در بازاری که سریعاً در حال تغییر است کار می‌کند و این به رقبا فرصت می‌دهد تا سهم آنها از بازار را بگیرند.

منبع: techcrunch

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک مطلب و نام مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *