این دستگاه هوش مصنوعی در آینده جایگزین گوشی هوشمند میشود

تصور اینکه چه فناوری در نهایت جایگزین گوشی‌های هوشمند ما خواهد شد، جالب است. آیا هدست واقعیت افزوده خواهد بود؟ ریزتراشه مغزی؟ یا به طور کامل چیز دیگری؟ به گفته یک شرکت، ابزاری که ممکن است جایگزین گوشی هوشمند شود، یک پوشیدنی کوچک و بدون نمایشگر است که در جیب پیراهن قرار می‌گیرد. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

این دستگاه هوش مصنوعی در آینده جایگزین گوشی هوشمند میشود
.

فیلم‌های لو رفته از یک سخنرانی TED، عکس‌ها و ویدئوهایی از پوشیدنی آینده Humane را فاش کرد. Humane یک استارت‌آپ فناوری به رهبری کارمندان سابق اپل، Imran Chaudhri و Bethany Bongiorno است. با توجه به نکات اولیه که تاکنون دیده‌ایم، به نظر می‌رسد این ابزار پوشیدنی جایگزینی جذاب (و عجیب) برای گوشی هوشمند باشد.

پوشیدنی Humane چیست؟

بیایید با یک پرسش مهم آغاز کنیم: این ابزار دقیقاً چیست؟ به نظر می‌رسد این یک ابزار کوچک و بدون صفحه نمایش باشد که در جیب پیراهن قرار می‌گیرد. یا این روشی است که در طول سخنرانی TED استفاده شد.

این ابزار شبیه یک گوشی هوشمند کوچک به نظر می‌رسد، اما به جای نمایشگر در جلو، در قسمت بالا یک پروژکتور لیزری دارد. همچنین دارای میکروفون برای فرمان‌های صوتی، بلندگو، دوربین و سایر حسگرهایی است که از کنترل‌های حرکتی پشتیبانی می‌کنند. یکی از ژست‌ها به شما اجازه می‌دهد تا روی دستگاه ضربه بزنید و آن را بیدار کنید تا بتوانید دستور صوتی را صادر کنید – مانند فشار دادن دکمه پاور آیفون برای صحبت با سیری.

همچنین شایان ذکر است که پوشیدنی Humane لوازم جانبی نیست که با تلفن هوشمند فعلی خود جفت کنید. برخلاف یک ساعت هوشمند،Humane  بسیار واضح اعلام کرد که این پوشیدنی به طور مستقل و بدون اتصال به تلفن همراه استفاده می‌شود.

این دستگاه هوش مصنوعی در آینده جایگزین گوشی هوشمند میشود
.

چه کاری میتواند انجام دهد؟

به نظر می‌رسد تمرکز اصلی پوشیدنی Humane بر روی دستورات/تعاملات صوتی باشد. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که برجسته شده است، ویژگی «Catch me up» است. می‌توانید از پوشیدنی Humane  بخواهید خلاصه‌ای از پیام‌ها و اعلان‌ها را به شما ارائه دهد. در نسخه نمایشی، دستگاه را فشار داده و از آن خواسته می‌شود «Catch me up» و سپس «ایمیل‌ها، قرارها و پیام‌هایی» را که دریافت کرده‌اید ارائه می‌کند.

نسخه‌ی نمایشی دیگری دستگاه Humane را نشان می‌دهد که برای ترجمه صوتی استفاده می‌شود. پس از گفتن یک عبارت به زبان انگلیسی، دستگاه به سرعت عبارت را به فرانسوی تکرار می‌کند. با استفاده از همان صدای شخصی که به تازگی صحبت کرده است.

از طریق دوربین روی این پوشیدنی، می‌توانید از آن برای اسکن مواد غذایی برای تعیین اینکه آیا می‌توانید آن را بخورید یا نه استفاده کنید. این کار بر اساس ترجیحات شخصی و هرگونه محدودیت غذایی انجام می‌شود. در نسخه‌ی نمایشی، پس از اسکن یک تخته شکلات و پرسیدن «آیا می‌توانم این را بخورم؟»، پوشیدنی Humane به صاحبش می‌گوید که شکلات «حاوی کره کاکائو» است و «با توجه به عدم تحمل شما، باید از آن اجتناب کنید».

اما صدای شما تنها راهی نیست که می‌توانید از ابزار آینده‌نگر Humane استفاده کنید. آن پروژکتور لیزری را که پیش از این ذکر کردیم را به خاطر دارید؟ یک ویدئو نشان می‌دهد که یک اعلان تماس ورودی را روی دست یک شخص پخش می‌کند، و وقتی تماس را پذیرفت، نام تماس‌گیرنده، مدت زمان تماس و چند کنترل (مانند دکمه‌هایی برای پایان دادن به تماس یا بی‌صدا کردن میکروفون) را نشان می‌دهد. احتمالاً این پروژکتور می‌تواند اطلاعات بصری دیگری را فراتر از تماس‌های تلفنی نمایش دهد، اگرچه این تنها نمونه‌ای است که تاکنون دیده‌ایم.

آیا این ابزار قاتل گوشی هوشمند است؟

با توجه به این نگاه اولیه به پوشیدنی Humane، آن را به عنوان “قاتل آیفون” توصیف کردند. آیا این واقعاً دستگاهی است که آیفون و سایر تلفن‌های هوشمند را همانطور که می‌شناسیم از بین می‌برد؟ شاید! اما شاید نه.

فناوری قابل توجهی پشت پوشیدنی Humane قرار دارد، و این تنها نگاه بسیار کوچکی است به آنچه که می‌تواند انجام دهد. این مطمئناً جایگزین جالبی برای تلفن هوشمند است، اما آیا این واقعا راحت‌تر و عملی‌تر از تولید آیفون 14 پرو یا سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا است؟ این یک پرسش بزرگ است؛ و پرسشی که پاسخ داده خواهد شد.

Humane در اواخر سال جاری اطلاعات بیشتری در مورد پوشیدنی خود فاش خواهد کرد.


>> این منسوجات ترکیب شده با سلول های خورشیدی گوشی شما را شارژ میکنند


منبع: digitaltrends.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *