شرکت Boston Engineering و تحلیل اسکلت های بیرونی

آزمایش بی‌طرف پوشیدنی‌ها به ارزیابی و درک بهتر محصولات، افراد، بازار و واکنش، درک مصرف کنندگان و نحوه استفاده از محصولات کمک می‌کند. در سال ۲۰۱۷، با درک اینکه اسکلت‌های بیرونی به مرحله‌ای بی‌سابقه از پذیرفته‌شدگی و توانایی رسیده‌اند، ارتش برای درک جزئیات مهندسی و رابطه ماشینی-انسانی اسکلت بیرونی به دنبال کمک بوده است. تجربه‌های پیشین ارتش در مورد اسکلت‌های بیرونی شکاف موجود در داده‌ها و دانش زمان و تجربه برای انطباق فناوری با نیازهای سربازان را پر کرد. ارتش به جای پذیرش ادعای فروشندگان به دنبال دانش مهندسی، مشارکت در مصرف، و ارزیابی پیوسته کیفیت ارگونومی محصول بود. با پیشینه‌ای در زمینه ارزیابی بی‌طرف طیف وسیعی از محصولات در زمینه تجاری، پزشکی یا حوزه دفاعی، BE یا Boston Engineering برای تحلیل اسکلت‌های بیرونی ارتش آمریکا از سوی Combat Capabilities Development Command یا CCDC-SC برگزیده شد. آن‌چه در ادامه این نوشتار از مجله فناوری‌های توان افز و پوشیدنی می‌خوانید مصاحبه با بخش امنیت و دفاع BE، و به طور خاص با Jose Vazquez، Jim Lestienne و Cory Hofmann است.

شرکت Boston Engineering و تحلیل اسکلت های بیرونی

معرفی Boston Engineering

شرکت BE یک شرکت کوچک است که در حدود ۷۰ کارمند دارد.این شرکت توسط دو مهندس که سابقا در Foster-Miller کار می‌کردند۷ پایه گذاری شد. Bob Trieber و Mark Smithers در سال ۱۹۹۵ این شرکت را تاسیس کردند. Foster-Miller که در ماساچوست واقع بود، با پارچه‌ها و پژوهش‌هایی در حوزه مواد تحت پوشش دولت و برنامه SBIR معروف بود. این شرکت با تشخیص شکاف موجود بین دانش، فناوری و تحویل محصول کارآمد به بازار BE را برای تمرکز بر پژوهش و تجاری سازی تاسیس نمودند.

هر چند در این مصاحبه به طور خاص بر اسکلت‌های بیرونی نظامی و دفاعی تمرکز داریم، محصولات BE در حوزه اسکلت بیرونی پزشکی، اسلکت بیرونی صنعتی و تجاری نیز عرضه می‌شوند. این شرکت به مشتریان خود کمک می‌کند تا محصول خود را از پایه توسعه دهند یا بهبود بخشند، بر موانع تجاری سازی مانند، آزمایش‌های FDA، فارغ آیند و محصول خود را بفروشند.

ورود BE به حوزه اسکلت بیرونی چگونه صورت گرفت؟

لازم به ذکر است که Jose در بخش مدیریت علم و فناوریِ First Responders در دفتر امنیت ملی ارتش کار می‌کرد. وی در دهه ۲۰۰۰ برای ارزیابی محصولاتی مانند اسکلت بیرونی Lockheed Martin به نام HULC به این بخش پیوست. یکی از اهداف Jose برای پیوست به BE پشتیبانی از فعالیت‌های مستقل اسلکت بیرونی در پی عمومیت یافتن فناوری‌های بیرونی در بازار بود.

با عمومیت یافتن فناوری اسکلت بیرونی، به دنبال ساخت اسکلت‌های بیرونی و همکاری با شرکتی در شمال آمریکا بودیم. اما اطلاعات اندک این شرکت با نحوه کار وزارت دفاع کار را برای شرکت مذبور دشوار ساخت. کار پیش نرفت. ما فهمیدیم که سرعت حرکت بازار توسعه اسکلت بیرونی از پایه و مخارج آن را بدون همکاری با یک شرکت رباتیک توجیه نمی‌کرد. در پی ساختار یافتن کار BE در حوزه توسعه و تجاری سازی محصول به کار پرداختیم که در آن وارد بودیم: ارائه آزمایش های مستقل و کمک به سازندگان برای برآوردن نیازهای فنی کاربران در استفاده از محصولات.

BE اسلکت بیرونی تولید نمی کند. پس دقیقا چه خدماتی به دنیای اسکلت بیرونی ارائه می کند؟

ایده ما این است که با ارائه تحلیل مهندسی مستقل و پشتیبانی به دولت، صنعت بخش آکادمیک خدمت بیشتری به دنیای اسلکت بیرونی خواهیم کرد. به صورت آگاهانه تصمیم گرفتیم با ارائه خدمات پشتیبانی، ارزیابی، توصیه‌های تجاری سازی بهتر می‌توانیم موثر باشیم.

در مورد رابطه خود با وزارت دفاع و سایر مشتریان خود توضیح دهید.

شرکت با CCDC-SC به عنوان یک پشتیبان همکاری می‌کند. ما محصولات مورد نظر وزارت رفاع را بررسی کردیم تا تصمیم بگیریم آیا به همان صورت قابل استفاده هست یا خیر. ارتش حوزه مورد نظر را برای استفاده از اسکلت بیرونی و انتظارات خود را تعیین می‌کند. سپس شرکت BE محصول را برای استفاده توسط سربازان تحلیل می‌کند. برنامه CCDC-SC بخشی از برنامه AFC است که به صورت نزدیک با سایر آزمایشگاه‌ها برای ساخت فناوری‌های کاربر محور همکاری می‌کند. این گروه با سایر بخش‌های برجسته وزارت دفاع، NATO و سایر بخش‌های دولتی نیز همکاری دارد. اما BE در حال گسترش رابطه با بخش‌های مختلف ارتش مانند نیروی هوایی و … است. به نظر می‌رسد BE یک شرکت مشاور در حوزه‌های تکنیکی است. کار این شرکت شناخت محصول برتر از میان محصولات ارائه شده، ارائه اطلاعات و داده‌های هدفمند در مورد محصول و ارائه پتانسیل‌های محصول است. BE ابزار مناسب برای هر کاری را معرفی می‌کند.

بدون ارائه اطلاعات سری، در مورد آن‌چه از بازار اسلکت بیرونی و فناوری‌های زیر نظرتان آموختید را بیان کنید

بازار

در مورد بازار باید گفت که در برخی حوزه‌ها به سرعت تغییر می‌کند و گاهی همگام شدن با تغییرات دشوار است. در برخی حوزه‌ها شاهد رکود هستیم به طوریکه در مورد برخی محصولات بزرگنمایی می‌شود. برخی نیز پیش از آمادگی کامل فروخته می‌شود. بعضا به دلیل اصرار سرمایه‌گذاران به فروش یا عدم آشنایی آنان با فرآیندهای تحقیق و توسعه. شرکت‌هایی که به اندازه کافی وقت صرف توسعه محصول خود می‌کنند و انتظارات را دقیق ارزیابی می‌کنند موفق‌تر هستند. در برخی موارد قسمت‌هایی مانند آزمایش های FDA و استانداردها در نظر گرفته نمی‌شود در حالیکه بخش مهمی از کار است. در مواردی بازار به درستی مدیریت نمی‌شود و خریدار نمی‌داند باید انتظار چه چیزی داشته باشد. مکان‌هایی مانند انبارها یا صنعت ساخت و ساز مکان‌های ایده‌آلی برای اسکلت بیرونی هستند. برخی قسمت‌ها مانند کابردهای خانگی نیز پتانسیل زیادی در این حوزه ندارد. اما تمایل به گسترش بازار هست. هر چند هنوز برای گسترش بازار در این حد آماده نیستیم.

فناوری

فناوری در مراحل مختلفی را تجربه کردیم. طرح‌های متفاوت با چالش‌های متفاوت در کارایی. هر طرح کار متقاوتی انجام می‌دهد اما طرح موفق باید فناوری درست را به نیاز درست متصل کند و برای کاربر بهینه نماید. برخی شرکت‌ها در این کار موفق هستند. برخی نیز مشکل تولیدات خود را درک نمی‌کنند و سعی در تحمیل آن دارند. طرح یک کار می‌تواند کارایی آن را محدود کند. به عنوان نمونه در فناوری‌های رباتیک باتری، منبع تامین نیرو و سیم‌ها خود چالش آفرین هستند. در مورد طرح‌های نظامی نیروی لازم هنوز تامین نشده است. فناوری در حال توسعه است اما کامل نیست. اما همیشه مشکل فناوری نیست. گاهی افراد پشت صحنه فناوری هستند که واقعیت آماده نبودن فناوری خود را انکار می‌کنند.

صنعت

به عنوان مهندس از قابلیت یک فناوری ساده در ساده کردن امور انسان شگفت زده می‌شویم. با چیزی در حد یک فنر یا عملگر خطی فناوری‌های بیرونی تاثیر زیادی روی کاربر خود دارند. متاسفانه گاها توسعه دهندگان درک خوبی از نیازهای کاربر خود ندارند.


بیشتر بخوانیم:
نتایج امیدوارکننده آزمایش اسکلت بیرونی ReStore برای توانبخشی پس از سکته
فناوری های رباتیک برای همه، یا تنها برای افرادی با ویژگی های فیزیکی متوسط ؟
Ekso Bionics از اسکلت بیرونی پیشرفته و راحت EVO رونمایی کرد


منبع: exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *