برترین فناوری‌ های پوشیدنی جهان

با ارائه ساعت‌های هوشمند جدید و دستبندهای تناسب اندام و هدست‌های واقعیت مجازی مطمئنا دنیای فناوری‌های پوشیدنی و طرفداران آن شگفت‌زده خواهند شد. هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Rift و HTC Vive و ساعت هوشمند Tag Heuer Connected و Samsung Gear S2 که ما مدت‌ها منتظر آن‌ها بودیم هم‌اکنون در دسترس هستند. اما اگر قصد دارید با برترین نوآوری‌های فناوری پوشیدنی آشنا شوید این مقاله را از دست ندهید.

برترین فناوری‌ های پوشیدنی جهان

پلی استیشن واقعیت مجازی سونی

پلی استیشن واقعیت مجازی سونی در اکتبر ۲۰۱۶ ارائه شد ولی هنوز در مرحله پیش فروش است. این هدست همانند نسل قبلی آن دارای صفحه نمایش تمام اچ‌دی (Full-HD) است ولی اندازه آن از ۵ اینچ به ۵٫۷ اینچ تغییر یافته است که میدان دید ۱۰۰ درجه می‌دهد. همچنین دارای زیرپیکسل‌های RGB است که باعث تصویر صاف‌تر و بدون نویز خواهد شد. این هدست دارای قابلیت ردیابی حرکت است و با کنترلرهای DualShock 4 سازگار است و قیمتی برابر با ۳۹۹ دلار دارد.

برترین فناوری‌ های پوشیدنی جهان

ساعت هوشمند Garmin Vivoactive HR

هنوز مشخص نشده ساعت هوشمند Garmin چه زمانی ارائه خواهد شد ولی پیش‌بینی می‌شود به زودی روانه بازار شود. این ساعت هوشمند باریک‌تر از ساعت‌های هوشمند دیگر است. دارای فناوری حسگر نوری ضربان قلب و جی‌ پی اس (GPS) ونرم‌افزارهای دیگر است. افزون بر این، ردیابی فعالیت‌هایی مانند اسکی و قایق‌رانی با متریک‌های تخصصی از ویژگی‌های این ساعت هوشمند است. برای بررسی بیشتر این ساعت به تارنمای Wareable.com مراجعه کنید.

۱۰۵۳۲-ab1de2abe42be711dab1ab56d84420a4-1461247757-7qMW-column-width-inline

ساعت هوشمند Apple Watch 2

انتظار می رود که نسل دوم ساعت هوشمند اپل به زودی ارائه شود. این ساعت در کنفرانس جهانی توسعه‌دهنگان اپل (WWDC) رونمایی شد. فاصله زیادی میان ساعت‌های هوشمند مبتنی بر اندروید شرکت‌هایی مانند Android Wear و Tizen و Pebble با ساعت هوشمند اپل وجود دارد.

apple-watch-2-most-anticipated-wearables-1431352846-biGw-column-width-inline

عینک هوشمند Project Aura

این پروژه مشابه عینک گوگل نسخه دوم است که توسط تونی فادل (Tony Fadell) توسعه یافته است. این عینک در محیط‌های کاری کاربرد دارد. نسل دوم عینک‌های هوشمند با دوام و ضدآب خواهد بود و قابلیت خم‌شدن را دارد. کاربران این عینک هوشمند می‌توانند برنامه های ویدیویی را مشاهده کنند ولی ویژگی بهبود باتری شایعه است شاید این ویژگی برای عینک هوشمند گوگل عملی شود.

۹۰۴۱-۸fb7f06b27d391a71cf463ebcc656ec5-1461247408-UpDh-column-width-inline (1)

ساعت هوشمند Michael Kors Access

ساعت هوشمند Michael Kors Access مبتنی بر اندروید به قیمت ۳۹۵ دلار عرضه شده است. ظاهر این ساعت هوشمند با دیگر ساعت‌ها بسیار متفاوت است و شاید با ورود این ساعت به بازار سلیقه طرفداران ساعت‌های هوشمند را تغییر دهد. در دو طرح زنانه و مردانه طراحی شده است. بند ساعت طلایی و سیاه قابل تعویض خواهد بود. هنوز بسیاری از ویژگی‌های این ساعت نامعلوم است. به احتمال زیاد طرفداران خود را داشته باشد و همانند ساعت هوشمند Tag Heuer Connected با وجود این‌که گران‌قیمت است به خوبی فروش کند.

۱۱۴۴۲-۳۲۷۰d6641aeae95d08a254a6c97f9d4e-1461247903-Hgj6-column-width-inline

هدست واقعیت افزوده Microsoft HoloLens

تاریخ به بازار آمدن این هدست اعلام نشده است. HoloLens افزون بر ردیابی حرکات دست، حرکت سر را نیز دنبال می‌کند و تصاویر سه‌بعدی را در میدان دید قرار می‌دهد و تصاویر سه‌بعدی مجازی را با تصاویر واقعی از طریق دوربین‌های دید در عمق ترکیب می‌کند. این هدست واقعیت افزوده می‌تواند در جای خود ثابت بماند و کاربر با آن به هر طرف حرکت کند و اشیا مجازی سه‌بعدی را با دست کنترل کند. هم اکنون شرکت مایکروسافت این هدست واقعیت افزوده را به توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری و برنامه‌نویسان سپرده است تا بازی و برنامه کامپیوتری سازگار با این هدست طراحی کنند. بازی ویدیویی Minecraft مناسب این هدست طراحی شده است.

برترین فناوری‌ های پوشیدنی جهان

هندزفری Sony Xperia Ear

هندزفری سونی اکسپریا یا گوش اکسپریا همانند هندزفری Moto Hint شرکت موتورولا است. این هندزفری دستیار صوتی کاربر خواهد بود و قرار است به کاربران کمک کند تا بسیاری از فعالیت‌های مورد نظر خود را بدون نیاز به لمس گوشی انجام دهند. هندزفری با نرم‌افزار Voice Agent سونی کار می‌کند و قادر است متن و تقویم و صفحات وب را برای کاربر بخواند. دارای دو میکروفون برای کنترل صدا و یک دکمه قابل کلیک بر روی سطح هندزفری است. اگر این هندزفری دقیق و قابل‌اعتماد باشد همان هندزفری خواهد بود که مدت‌ها منتظر آن بودیم.

۱۰۵۳۱-۶۱۵۳۴fd6530b55195021ea65aa0a6376-1461247974-zNHH-column-width-inline

دستبند هوشمند Ringely Aries

دستبند Aries که بعد از انگشتر هوشمند به بازار آمد محصول دوم این شرکت است. این دستبند ظریف از جمله دستبندهای تناسب اندام است و پیام‌ها را نیز به کاربر یادآوری می‌کند و شروع به لرزش می‌کند. وقتی در مورد جواهرات هوشمند صحبت می‌کنیم Ringly در رده نخست قرار می‌گیرد.

برترین فناوری‌ های پوشیدنی جهان

هدست واقعیت مجازی ترکیبی Magic Leap

استارتاپ Magic Leap بر فناوری واقیعت افزوده و تصاویر سه‌بعدی کار می‌کند. سرمایه این استارتاپ به یک میلیارد افزایش یافته. این فناوری بر هدست Microsoft HoloLens سوار می‌شود. این فناوری تصاویر مجازی را با تصاویر واقعی ترکیب می‌کند.

برترین های فناوری‌ پوشیدنی جهان

ساعت هوشمند Nixon The Mission

ساعت هوشمند نیکسون نخستین ساعت مبتنی بر اندروید خود را رونمایی کرد. قیمت این ساعت ۴۰۰ دلار اعلام شده است. این ساعت مچی هوشمند برای افراد ماجراجو طراحی شده است. دارای جی‌پی‌اس و مقاوم در برابر شوک و ضربه و مقاوم در برابر گرد و غبار و ضد آب با صفحه نمایش رنگ کامل AMOLED است. این ساعت دارای حسگرهای متنوع ارتفاع‌سنج، فشارسنج، دماسنج، قطب‌نما، ژیرومتر، شتاب‌سنج و حسگر رطوبت است.

دوربین ۳۶۰ درجه Samsung Gear

این فناوری پوشیدنی نیست ولی طرفداران فناوری واقعیت مجازی منتظر چنین دوربینی هستند. این دوربین دارای دو لنز ۱۸۰ درجه مدل فیش‌آی است که می‌تواند دو تصویر گسترده را به طور همزمان تصویربرداری کند. دو تصویر در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا یک تصویر ۳۶۰ درجه ایجاد شود. این تصویر در هدست واقعیت مجازی سامسونگ قابل مشاهده است.

برترین فناوری‌ های پوشیدنی جهان

ساعت هوشمند New Balance

نخستین ساعت هوشمند مبتنی بر اندروید شرکت New Balance است. این ساعت حاصل همکاری اینتل و گوگل است. نتیجه این همکاری ساعتی با قابلیت جی پی اس و حافظه مناسب برای موسیقی شد که برای افراد دونده انتخاب خوبی است.

برترین فناوری‌ های پوشیدنی جهان

ساعت هوشمند Blocks

گروه سازنده ساعت هوشمند Blocks از برندگان رقابت Make It Wearable شرکت اینتل بودند. این گروه قصد داشتند که فناوری پوشیدنی مدولار طراحی کنند تا کاربران بتوانند بخش‌های با ویژگی‌های موردنظر خود را انتخاب کنند. ایده طراحی به گونه ای است که کاربر واحد اصلی را خریداری کند و بخش‌های جانبی را به آن اضافه کند. بخش‌های جانبی شامل نمایشگر ضربان قلب و جی پی اس و حسگر بدون تماس پرداخت الکترونیکی و یا حتی باتری اضافی را می‌توان به واحد اصلی افزود. نمونه اولیه ساعت Blocks دارای صفحه نمایش گرد است که می‌توان بخش‌های جانبی را به آن اضافه کرد.

برترین فناوری‌ های پوشیدنی جهان


در زمینه برترین فناوری‌های پوشیدنی بیشتر بخوانید:
>>فناوری های پوشیدنی سال ۲۰۱۷
>>بهترین ساعت‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶


منبع: Wareable

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *