با گوگل ارث در بستر واقعیت مجازی به همه جای کره زمین پرواز کنید

برنامه گوگل ارث (Google Earth) به صورت رایگان به هدست واقعیت مجازی (VR) اچ تی سی وایو (HTC Vive) افزوده شده است. این برنامه به کاربران امکان می‌دهد که در نقاط دیدنی جهان و مکان‌های فرهنگی گشت و گذار کنند و یا حتی در بعضی مواقع خانه‌های خود را کاوش کنند.

ببا گوگل ارث در بستر واقعیت مجازی به همه جای کره زمین پرواز کنید.

همان‌طور که شرکت گوگل برنامه Street View را به هدست‌های واقعیت مجازی مقوایی Cardboard و Daydream خود افزود، هدست اچ تی سی وایو نیز برنامه گوگل‌ارث را در اختیار دارد. با این تفاوت که برنامه Street View از مجموعه‌ای از عکس‌های تمام‌نما که با دوربین‌های عکاسی ۳۶۰ درجه‌ گرفته شده، استفاده می‌کند اما کاربران با هدست واقعیت مجازی گوگل ارث می‌توانند به صورت مجازی و آزادانه به تمام مناطق جهان پرواز کنند و مکان‌های دیدنی مانند منهتن (Manhattan ) و دره یادبود (Monument Valley) را تماشا کنند.

هم‌اکنون برنامه گوگل ارث تنها برای هدست اچ تی سی وایو در دسترس است. اگرچه Mark Podwal مدیر بخش برنامه‌های هدست‌ واقعیت مجازی می‌گوید: «گوگل در حال بررسی دیگر پلتفرم‌ها است که آن‌ها نیز بتوانند از برنامه گوگل ارث پشتیبانی کنند.»

برنامه گوگل ارث دومین برنامه‌ای است که شرکت گوگل برای HTC Vive منتشر کرده است. نخستین برنامه‌ ابزار محبوب Tilt Brush است که یک نوع ابزار طراحی مختص هدست واقعیت مجازی است. استودیوی توسعه واقعیت مجازی «اسکیلمن و هکت (Skillman & Hackett)»، خالق برنامه طراحی سه‌بعدی Tilt Brush است. این ابزار در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت گوگل خریداری شد.

اگر به برنامه گوگل ارث در بسترهای غیر واقعیت مجازی توجه کنیم خواهیم دید اغلب محیط‌ها دارای نقشه‌های مسطح است که تصویر بسیاری از مکان‌ها را شامل نمی‌شود و محیط‌های طبیعی مانند درختان نیز به صورت حجم‌های با جزییات خیلی کم مشاهده می‌شود. و در نتیجه نمی‌توان با آن به صورت مجازی به گشت و گذار و کاوش پرداخت ولی در برنامه گوگل ارت با بستر واقعیت مجازی همه مکان‌ها در دسترس و مناسب برای یک تور مجازی به نقاط مختلف جهان است.

برنامه گوگل ارت با هدست‌های واقعیت مجازی گوگل سازگار است. Podwal و دومینیک کاسر (Dominik Kaeser) مدیر توسعه واقعیت مجازی، پروژه واقیعت مجازی گوگل ارت را کامل‌کننده برنامه Street View می‌دانند. اگرچه قابلیت کنترل حرکت توسط دسته کنترلر هنوز برای هدست Daydream فراهم نشده است. ولی با هدست واقعیت مجازی مقوایی Cardboard کاملا سازگار است.

تصور کنید اگر نسخه‌ای باز از برنامه واقعیت مجازی گوگل ارت و یا حتی ابزاری مانند برنامه ساخت تور مجازی گول ارت در اختیار همگان قرار می‌گرفت افراد می‌توانستند عکس‌های خود را به صورت تور مجازی در گوگل ارث قرار دهند و یا عکس‌های پانورامای خود به مناطق مختلف جهان را پیوند دهند. افراد دارای کسب و کار نیز می‌توانستند یک تور مجازی از کسب و کار خود تهیه کرده و در تارنما وشبکه‌های اجتماعی با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. هم‌اکنون تنها هدست اچ تی سی وایو دارای قابلیت گوگل ارث است.

منبع: Theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *