با ایجاد فناوری ابری حتی یک توستر هم باهوش‌تر از شما می‌شود!

استفاده از فناوری ابری و سیستم‌های هوش مصنوعی گامی بزرگ به سمت ایجاد خانه‌ای هوشمند است. به کمک این فناوری، یخچال هوشمندی خواهیم داشت که لیست خرید را با توجه به دستورالعمل‌ها و غذاهای مورد علاقه‌ی اعضای خانواده آماده می‌کند و توستری که ویژگیهای غذایی شما را می‌شناسد!

با ایجاد فناوری ابری حتی یک توستر هم باهوش‌تر از شما می‌شود

از زمانی که فناوری ابری (cloud) و هوش مصنوعی ارتباطی ناگسستنی برقرار کردند، انتظار می‌رود که شعور و درکی جدید زندگی ما را برای همیشه تغییر دهد. اجازه دهید آن را Cloud-A.I بنامیم. Cloud-A.I به دستگاه‌ها و لوازم ما متصل می‌شود و شبیه بهترین دوست ما خواهد شد. ما انتخاب می‌کنیم که بخشی از هویتمان را با Cloud-A.I و یا لوازم خانگی به اشتراک بگذاریم، همچون روشی که در حال حاضر برای وب سایت‌ها رایج است و کاربران جدید آزادند تا وارد حساب کاربری گوگل یا فیس بوک خود شوند.

من خانه‌‌ی هوشمند و پر زرق و برق مایکروسافت را به یاد دارم که در یک نمایش تجاری بزرگ در سال ۲۰۰۵ به نمایش گذاشته شد. ده سال گذشت و من هنوز منتظر یخچال هوشمندی هستم که برخی چیزها را به لیست خریدم اضافه کند و یا منتظر هواپیمای بدون سرنشین در جلوی پلکان خانه‌ام هستم.

حقیقت این است که ما در عصر اینترنت اشیاء (چیزنت یا IOT) در حال تقلا هستیم، جایی که تولید کنندگان لوازم خانگی مانند Black، Decker و Sunbeam در حال جاسازی IP و پروتکل اینترنتی در لوازم خانگی هستند. اینکار موجب می‌شود تا محصولاتشان بیشتر از قبل کند ذهن دیده شوند.

من استدلال می‌کنم که توستر یکی از کندذهن‌ترین لوازم خانگی است حتی اگر زودتر از آنچه که فکر می‌کنیم به Cloud-A.I متصل شود. امروزه شما می‌توانید یک توستر کند ذهن را حدود بیست دلار بخرید. هنگامی که به Cloud-A.I متصل شود، توستر چه کاری برای شما انجام می‌دهد و چه مقدار تمایل برای داشتن ویژگی‌های فراتر از صدای قژ قژ دارد؟

حدس و گمان‌‌های گوناگونی وجود دارد اما اگر توستر بداند که شما تنها منتظر تست شدن نان ایستاده‌اید، ممکن است یک پیشنهاد برای استفاده بهتر از شصت ثانیه بعدی شما داشته باشد و یا به این دلیل که توستر می‌داند شما تنها فرد خانواده هستید که از توستر استفاده می‌کنید، اگر شما را به رسمیت نشناسد، سیستم‌های امنیتی به طور خودکار فعال و به شما هشدار می‌دهد که عقب بایستید. سناریوها بی‌پایان هستند و تنها Cloud-A.I. قادر به ترکیب داده‌ها و شکل‌دهی توصیه‌ها و پیش‌بینی‌های دقیق تنها برای شما خواهد بود.

افسوس که امروزه اگر به اطراف خود نگاه کنید ۹۹ درصد از وسایل هنوز هم IP فعال ندارند و قطعاً توستر هم یکی از آنهاست. لوازم منزل کندذهن هستند و به ندرت صحبت می‌کنند. در واقع تنها آیتم‌هایی که به طور مختصر از Cloud-A.I. بهره برده‌اند تلویزیون اپل، دوربین امنیتی آرلو و استریوها (به لطف Apple AirPlay) هستند و هنوز هم هیچ یک از آنها تحت نفوذ Cloud-A.I. نیستند به جز برای توصیه یک آهنگ و یا فیلم.

در چند سال آینده، ۵۰ میلیارد شیء دارای IP فعال به Cloud-A.I. متصل خواهند شد. مؤسسه جهانی مک کینزی انتظار تأثیر جهانی ۶٫۲ تریلیون دلاری تا سال ۲۰۲۵ را دارد. و بار دیگر ما به تصورات و آرزوهای خود دست پیدا می‌کنیم.

یخچال با ضریب هوشی بالا به کمک هوش مصنوعی ابری

من این قول را به شما می‌دهم که مدت‌ها قبل از توستر با ضریب هوشی بالا، یخچال با ضریب هوشی بالا به بازار می‌آید. این یخچال نه تنها به اینترنت متصل می‌شود تا یک فیلتر آب جدید سفارش دهید بلکه به Cloud-A.I. نیز متصل می‌شود و به شما کمک می‌کند تا محتوای یخچال را مرتب و جای کیکی که برای جشن تولد دخترتان در راه است آماده کنید.

هنگامی که شما یخچال با ضریب هوشی بالای خود را به برق وصل ‌کنید نخستین چیزی که از شما می‌خواهد ثبت نام کردن است، اما ثبت نام به یک معنای کاملاً جدید نه فقط برای ضمانت نامه و قرار گرفتن شما در لیست پستی. هنگامی که شما ثبت نام کنید یخچال همه چیز را در مورد شما می‌داند.

یخچال با ضریب هوشی بالا نه تنها از اعمال و تنظیمات شما آگاه است بلکه قادر به تهیه لیست خرید با توجه به دستورالعمل‌های جدید و غذاهای مورد علاقه شما است.

این تازه آغاز کار فناوری ابری Cloud-A.I است

با اقدام اخیر جنرال الکتریک که با همکاری آمازون توسعه داده شده، در حال حاضر نخستین مهارت الکسا به نام Geneva ما را قادر می‌سازد بسیاری از لوازم جنرال الکتریک را توسط صدا کنترل کنیم.

اگر واقعاً Cloud-A.I به خانه‌های ما متصل شود، تصورات ما تحقق و در نهایت زندگی ما تبدیل به زندگی بهتری می‌شود.

یخچال با ضریب هوشی بالا شما را متوجه می‌کند که تخم مرغ کافی برای پنکیک دخترتان در روز تولدش وجود دارد، به شما یادآوری می‌کند که کلم بروکلی برای شام نخرید چون پسرتان از سبزیجات متنفر است و پیشنهاد می‌دهد که مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید.

کارکرد Cloud-A.I مانند زمانی است که شما انتخاب می‌کنید تا از دستگاه تلفن همراه خود با استفاده از فیس بوک یا گوگل وارد یک وب سایت جدید شوید. تفاوت در این است که این سیستم نه تنها مرورگر و برنامه‌های ما بلکه همه فعالیت‌های ما در خانه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این که چگونه این اتفاق می‌افتد و چگونه حدس و گمان هرکسی تحقق می‌یابد ممکن است همچون ماشین‌های بدون سرنشین در ابتدا شلوغ و آشفته باشد. شرکت نوآوری مگا پیشرفتی سریع و باور نکردنی به سمت فناوری  Cloud-A.I.داشته است.

فناوری ابری Cloud-A.I ترکیبی از سخت افزار، نرم افزار و تمرکز بر مشتری است که قصد دارد بین افرادی که در رقابت استفاده از تجهیزات Cloud-A.I برنده و یا بازنده می‌شوند، تفاوت ایجاد کند. به هر حال به نظر می‌رسد که آمازون در حال حاضر بهترین موقعیت را در صنعت لوازم خانگی دارد و پیش‌بینی کرده تا سال ۲۰۲۰ صنعتی ۶۰۰ میلیارد دلاری باشد. این پیشرفت به وضوح با فعالسازی ۱۰۰۰ مهارت الکسا و ۳ میلیون دستگاه فروخته شده، به دست آمده است.

امروزه اطلاعات مشتری تنها در سطح بسیار خاصی از سفارش‌های خرده فروشی آنلاین، ایجاد اخبار روز و یا بهبود جستجو مفید است.

گروه‌هایی مانند بوش، زیمنس، الکترونیک ال جی و الکترولوکس در حال حاضر روی نسخه‌های هوشمند خود، کار می‌کنند اما آنچه که آنها از دست داده‌اند تصویر بزرگتری از هوش مصنوعی A.I. است که شرکت نوآوری مگا آنرا خواهد داشت. آنها قصد دارند آلفابت، آمازون و فیس‌بوک را طوری کنار هم قرار دهند تا ارزش مشتری‌های خود را بهبود ببخشند. مارک‌های جهانی لوازم خانگی نیاز دارند تا تلاش برای ایجاد فناوری جدید در یک سیلو و شروع به تکیه بر شرکاء . Cloud-A.I را متوقف کنند.

فناوری ابری Cloud-A.I بزرگترین تغییر دهنده بازی در نوآوری فناوری است چون فناوری ابری از دهه‌ی ۹۰ وجود داشته است. سخت افزار آن آماده است، نرم افزار محکم و مقیاس پذیر دارد، داده‌ها در دسترس هستند و هوش مشتری به طور باور نکردنی قوی است. یک طوفان در راه است!

به واقعیت بازگردید. زمانی که من یک پیتزا از ربات پیام رسان فیس بوک سفارش می‌دهم و آن هنوز نمی‌داند که من ترجیح می‌دهم پیتزا در یک قالب آهنی و صاف برش شده باشد.

منبع: venturebeat.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *