اسکلت بیرونی کودکان

اسکلت بیرونی کودکان یک وسیله پزشکی است که برای کمک به کودکان دارای اختلالات حرکتی در راه رفتن و حرکت طراحی شده‌است. معمولاً از یک قاب سبک وزن ساخته شده از فلز یا پلاستیک است که به بدن کودک متصل می شود. اسکلت بیرونی به ویژه برای کودکان مبتلا به بیماری هایی مانند ضعف عضلانی یا مشکلات اسکلتی مفید است. اسکلت بیرونی کودکان با ارائه حمایت خارجی به کودکان کمک می‌کند تا وزن بدن خود را به طور موثرتری تحمل کنند و آنها را قادر می‌سازد تا حرکات طبیعی بیشتری داشته باشند و اعتماد به نفس آنها را افزایش می‌دهد. این دستگاه معمولاً توسط یک پزشک یا فیزیوتراپ تجویز و نصب می‌شود و به تنظیمات منظم نیاز دارد تا بهترین نتیجه را برای کودکان فراهم کند.

ATLAS 2030 اسکلت بیرونی شرکت Marsi Bionics

ATLAS 2030 اولین اسکلت بیرونی زمینی کودکان در جهان است که به طور خاص برای کمک به راه رفتن کودکان مبتلا به بیماری های عصبی و عصبی-عضلانی طراحی شده است. این مدل یک ارتز از نوع THKAFO است که بدن کودک را از قفسه سینه تا پا پشتیبانی می‌کند و نیازی به کنترل بالا تنه ندارد و می‌توان سیستم تکیه‌گاه سر را نیز به آن اضافه کرد.

اسکلت بیرونی از 8 مفصل فعال تشکیل شده‌است که تحرک کامل را فراهم می‌کند در واقع به بیمار کمک می‌کند هم به سمت جلو و هم به عقب راه برود. ابعاد دستگاه با اندازه‌های هر کودک و با توجه به ویژگی‌ها و محدودیت‌های هر بیمار همچنین با رشد کودک قابل تنظیم است. می‌توان از آن به صورت غیر فعال استفاده کرد، یک الگوی راه رفتن خاص و شخصی ایجاد کرد، یا به طور فعال از قدرت عضلانی خود کودک استفاده کرد و آموزش داد. قاب نگهدارنده می‌تواند به اسکلت بیرونی متصل شود و آن را پشتیبانی کند به طوری که ثبات کامل را فراهم می‌کند و دیگر لازم نیست درمانگر هنگام راه‌رفتن دستگاه را از پشت نگه دارد این ویژگی به او این امکان را می‌دهد که مقابل کودک قرار گیرد و دستهایش برای تعامل با کودک آزاد باشد. همچنین این ویژگی علاوه بر اینکه ایمنی بیمار را تضمین می‌کند می‌تواند به کودک احساس راه رفتن به تنهایی بدهد. دوربینی که بر روی قاب نگهدارنده متصل می‌شود صورت بیماری که اسکلت بیرونی را پوشیده اسکن می‌کند و قصد بیمار برای حرکت را به صورت غیر تهاجمی تفسیر می‌کند و در هر مرحله به این قصد پاسخ می‌دهد. همچنین می‌توان به صورت غیرفعال کار کرد و یک الگوی راه رفتن خاص برای هر بیمار ایجاد کرد. در نهایت، ATLAS 2030 امکان کاوش کامل در فضا را با پیاده روی فراهم می‌کند که فرصت عالی برای مشارکت و همچنین انگیزه بالایی را به کودکان ارائه می‌دهد.


منبع: marsibionics.com
«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *