ماسک های هوشمند در CES 2021

در این روزها همه‌گیری کووید۱۹ همه جنبه‌های زندگی را در برگرفته است. پس دور از انتظار نیست که فناوری‌های CES 2021 نیز پیرامون این معضل شکل گرفته باشد. از جمله این فناوری‌ها ماسک‌ها و تجهیزات تصفیه کننده هواست. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا وپوشیدنی به معرفی ماسک‌های نمایشگاه CES 2021 می‌پردازیم.

ماسک AirPop Active+ با فیلتر N95 یک پوشیدنی برای ردیابی تنفس

ماسک AirPop Active+ با فیلتر N95: یک پوشیدنی برای ردیابی تنفس

نخستین ویژگی یک ماسک هوشمند می‌تواند پیگیری تنفس باشد. مانند هر پوشیدنی دیگر، این اطلاعات با تلفن همراه همگام می‌شود. AirPop Active+ ماسکی با این ویژگی است. افزون بر این، روی این ماسک یک فیلتر N95 نیز تعبیه شده است. روی تلفن همراه می‌توان میزان آلاینده‌های جمع شده در فیلتر را مشاهده کرد. سنجش کیفیت هوای پیرامون نیز گزینه جالب دیگری است. در کنار فیلتر تصفیه هوا و حسگرHalo، ماسک AirPop Active+ به هدفون بی‌سیم و بلندگو مجهز است. به این صورت کاربر به راحتی می‌تواند با تلفن همراه صحبت کند، به موسیقی گوش کند و بلندی صدا را تنظیم کند.

PuriCare Wearable Air Purifier: پوشیدنی تصفیه کننده هوا

PuriCare Wearable Air Purifier: پوشیدنی تصفیه کننده هوا

شرکت LG در کنار سایر محصولات دیجیتال خود، یک ماسک هوشمند را معرفی نموده است. PuriCare Wearable Air Purifier در واقع یک پوشیدنی فیلتر دار است. این فیلترها با تصفیه هوا تا میزان ۹۹.۹۹٪  آلاینده‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها را جذب می‌کنند. روی این ماسک دو فن تعبیه شده است که خود را نرخ تنفس کاربر هماهنگ می‌کند. باتری این دستگاه به مدت ۲ تا ۸ ساعت کارایی دارد. این ماسک هنوز عرضه نشده است و تاریخی برای تجاری سازی آن اعلام نشده است.

طرحی از Razer با نام طرح Hazel

طرحی از Razer با نام طرح Hazel

ماسک‌های شفاف پوشیدنی‌های جدیدی نیستند. آن‌چه این طرح مفهومی را از سایر طرح‌ها متمایز می‌کند به کار بردن نور است. نور داخل این ماسک با روشن کردن دهان تشخیص حرکت لب‌ها را ساده‌تر می‌سازد. به همین نسبت فهم مخاطب از مکالمه بهبود می‌یابد.

این ماسک با فیلتر پزشکی N95 تعویض‌پذیر عرضه می‌شود. برای غلبه بر مشکل بم شدن صدا پشت ماسک Razer نوعی تقویت کننده صوتی روی ماسک تعبیه کرده است. این تقویت کننده نوآوری این ماسک است.


بیشتر بخوانیم:
تازه های فناوری برای مقابله با کرونا تا انتهای تابستان ۱۳۹۹
فناوری های پیرامون کرونا در مهرماه ۱۳۹۹
ربات ها چگونه به نیروهای کمکی مبارزه با کرونا تبدیل شدند ؟


منبع: theverge، techradar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *