مرکز جدید MIT برای ساخت پروتز بیونیک: K. Lisa Yang Center for Bionics

قرار بر این است که در یک مرکز پژوهشی، با نام K. Lisa Yang Center for Bionics ، پروتز‌های رباتیک طراحی و ساخته شود. طبق اعلام اتحادیه معلولین در ایالات متحده، Amputee Coalition، نرخ از دست دادن عضوی از بدن در این کشور سالانه حدود ۱۸۵ هزار معلولیت است. تخمین زده شده است که ۳.۶ میلیون نفر بیمار قطع عضو تا سال ۲۰۵۰ در این کشور وجود خواهد داشت. پژوهشگران MIT با نظر به این اعداد برنامه‌ای برای کمک به این وضعیت تعریف کرده‌اند. برای آشنایی بیشتر با جزئیات این مرکز با مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

راه حل آنان کمی شبیه فیلم‌های علمی تخیلی است چراکه قصد دارند از وسایل ماشینی برای توانمند سازی بیماران استفاده کنند. پژوهشکده جدید MIT که مرکز K. Lisa برای علوم بیونیک نامیده می‌شود (K. Lisa Yang Center for Bionics) با کمک ۲۴ میلیون ریالی از جانب Lisa Yang پایه‌گذاری شده است.

به گفته ریاست دانشگاه MIT با نام L. Rafael Reif این مرکز قرار است قطب علم، مهندسی و طراحی در MIT باشد و بر راه‌حل‌های نوآورانه برای بیماران قطع عضو تمرکز کند. به ادعای وی این هدیه نقدی پیامی به جهانیان برای ارج نهادن به زندگی افرادی است که قطع عضو را تجربه کرده‌اند.

افرادمسئول در آزمایشگاه K. Lisa

K. Lisa Yang Center for Bionics توسط پروفسور Hugh Herr از Media Lab در MIT اداره خواهد شد. به عنوان یک بیمار قطع عضو، وی پیشگام در صنعت اعضای مصنوعی و پروتز رباتیک هست. به گفته وی جهان نیاز به رهایی از این خلا تحمیلی فناوری به معولین دارد.

امید است که کار و تلاش مداوم آینده‌ای را به ارمغان آورد که معلولیت در آن متداول نباشد.

پروفسور Herr به همراه Ed Boyden که استاد فناوری اعصاب در MIT است، و به همراه اساتید مهندسی پزشکی، علوم شناختی، و علم و هنر رسانه، در کنار موسسه McGovern و Howard Hughes Medical Institute (به عنوان پیشگام ساخت ابزارهای پژوهشی برای مطالعه مغز) مرکز جدید MIT را اداره خواهد کرد.

در واقع در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای ترکیب مغز با عناصر خارجی انجام شده است. Neurolink نیز به دنبال روش‌هایی برای تلفیق مغز و رایانه بوده است و همکاری آن با بخش‌های مختلف تولید کننده علم افزایش داشته است. همزمان پژوهش‌های بیشتری در گوشه و کنار جهان در این مورد انجام می‌شود.


تلاش پژوهشگران دانشگاه میشیگان برای ساخت یک اسکلت بیرونی توان افزا
کنترل فعالیت سلول های عصبی ستون فقرات با ایمپلنت جدید فوتوالکتریک


منبع: interestingengineering

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *