معرفی اسکلت های بیرونی صنعتی: اسکلت بیرونی پا

کاربردهای اسکلت‌های بیرونی در حفظ سلامتی بسیار گسترده است. بازار اسکلت بیرونی تجاری بزرگ‌ترین بازار صنایع پزشکی است. تعدادی از اسکلت‌های بیرونی در بخش‌های صنعتی، پزشکی و … در سراسر جهان به کار گرفته شده است. پژوهش برای پیشبرد فناوری‌های اسکلت بیرونی به صورت بی‌وقفه ادامه دارد. در ادامه به برخی از اسکلت‌های بیرونی پشتیبان پا و دست اشاره خواهیم کرد. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

Hercule
Hercule

Hercule

این اسکلت بیرونی توسط شرکت فرانسوی RB3D، مختص پایین تنه طراحی شده است. طبق گفته خود شرکت، کاربران این اسکلت بیرونی را، کارگران تشکیل می‌دهند. Hercule وظیفه مهار کردن وزن بارهای سنگین از بدن کاربر را برعهده دارد. همچنین طراحی منحصر بفرد آن به گونه ایست که متناسب با نیاز کاربر، در قسمت جلو یا پشت پا قرار می‌گیرد و یک محیط کاربری پویا را فراهم می‌کند.

Archelis
Archelis

Archelis

Archelis یک صندلی همراه است که کاربر می‌تواند آن را به بدن خود متصل کرده و در صورت نیاز، در هر مکانی آن را تبدیل به نشیمنگاه کند. این صندلی در دسته اسکلت‌های بیرونی غیر فعال قرار می‌گیرد. از این صندلی دو نوع طراحی شده است. یک نوع برای پزشکان و جراحانی که ساعات طولانی مجبور به ایستادن هستند و نوع دیگر برای کارگران صنعتی. جرم Archelis در حدود ۲٫۳ تا ۲٫۷ کیلوگرم است و فردی با قد ۱٫۵ تا ۱٫۸ متر را پوشش می‌دهد و می‌تواند تا ۸۰ کیلوگرم وزن را تحمل کند. سه حالت برای این صندلی وجود دارد:

حالت آزاد

در این حالت هیچ محدودیتی برای پاها وجود ندارد.کاربر می‌تواند به راحتی زانوهای خود را خم کند و راه برود.

حالت Archelis

در این حالت کاربر می‌تواند با زانوهای کمی خم شده راه برود و صندلی از بدنش پشتیبانی می‌کند.

حالت ایستاده

در این حالت فرد کاملا ایستاده است اما در حقیقت اسکلت بیرونی کاملا از وزن بالاتنه کاربر حمایت می‌کند.

Chairless Chair
Chairless Chair

Chairless Chair

این اسکلت بیرونی منفعل توسط شرکت Noonee طراحی شده است و به تشخیص کاربر میتواند در هر محلی قفل شده و به صندلی تبدیل شود. این اسکلت بیرونی برای کاهش فشار و خستگی ناشی از ایستادن های طولانی مدت، طراحی شده است.

LegX
LegX

LegX

LegX یک اسکلت بیرونی برای ناحیه مفصل ران است و برای استفاده در محیط صنعتی طراحی شده است. این اسکلت بیرونی پوشیدنی برای مهار کردن بار وارده بر زانوها، ناشی از ایستادن و خم شدن های طولانی مدت، طراحی شده است. این دستگاه به کاهش استرس و خستگی کمک می کند و ایمنی کاربر را افزایش می دهد. LegX توسط شرکت SuitX توسعه یافته است و می توان آن را با اسکلت‌های بیرونی BackX و ShoulderX ترکیب و اسکلت بیرونی MAX که از زانوها و شانه ها پشتیبانی می‌کند را ایجاد کرد. همچنین این اسکلت بیرونی مجهز به سامانه هوشمندی است که می‌تواند بین بالا و پایین رفتن از پله‌ها، راه رفتن و چمپاتمه زدن تفاوت قائل شود و فقط در صورت نیاز از بدن کاربر پشتیبانی کند. با به کار بردن حالتی از LegX، می‌توان آن را به صندلی تبدیل کرد و یا با استفاده از تجهیزات ایمنی اضافی، سطح ایمنی آن را افزایش داد.


در مورد اسکلت های بیرونی در مجله فناوری های توان افزا و پوشیدنی:
آشنایی با انواع ربات اسکلت بیرونی برای توانبخشی اندام تحتانی
ساخت اسکلت بیرونی ارزان و کاربردی با پلاستیک بازیافت شده
معرفی اسکلت های بیرونی صنعتی: اسکلت های بیرونی شانه


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *