ساخت اسکلت بیرونی ارزان و کاربردی با پلاستیک بازیافت شده

گروهی از طراحان جوان و مبتکر در قالب استارت‌آپ My3D در تلاشند یک اسکلت بیرونی ارزان و کاربردی برای کمک به افراد دچار اختلال حرکتی بسازند. این اسکلت بیرونی به کمک فناوری چاپ سه بعدی و با بازیافت بطری‌های پلاستیکی ساخته می‌شود. این اسکلت بیرونی سازگار با محیط زیست، قابل بازیافت و فوق‌العاده مقاوم است. هر قطعه را می‌توان با توجه به سلیقه فردی و توسط خود کاربر تولید، شخصی‌سازی و اصلاح کرد. نمونه اولیه این اسکلت بیرونی طراحی شده است و My3D برای توسعه بیشتر به دنبال جمع‌آوری کمک مالی است. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

Mathieu Merian دانشجوی سال دوم دانشکده بازرگانی SKEMA در فرانسه است. او با گروه خود در حال توسعه و تولید اسکلت‌های بیرونی برای افراد دارای معلولیت حرکتی است.

mathieu merian

Mathieu Merian ایده‌های بسیاری دارد. از ۱۴ سالگی، در گاراژ خانه، کار با چاپگر سه بعدی را آغاز کرده است. وی توضیح می‌دهد: «من همیشه جدا کردن و سرهم‌بندی وسایل و جوشکاری را دوست داشتم. در سن ۱۵ سالگی این فرصت را داشتم که در شرکت Volumic 3D، یکی از پیشروان صنعت چاپ سه بعدی در فرانسه کارآموزی کنم».

در طول این دوره کارآموزی، وی موفق شد یک پروتز مکانیکی برای یکی از اعضای خانواده‌اش ایجاد کند. از آنجا بود که ایده ایجاد یک شرکت نوپا متولد شد. «در سن ۱۷ سالگی، تصمیم گرفتم شرکت چاپ سه بعدی خودم، MY 3D، را بنا کنم. در آن زمان، من هیچ اطلاعی از کارآفرینی نداشتم. بنابراین، پس از نخستین تجربه ناموفق، تصمیم گرفتم که به SKEMA بپیوندم و در زمینه کسب و کار آموزش ببینم».

محصولی ابتکاری و سازگار با محیط زیست

هدف اصلی MY3D ساخت اسکلت بیرونی برای افرادی است که بدون کمک قادر به حرکت نیستند. با کمک این ساختار پوشیدنی و یک جوی‌استیک ساده، می‌توان از افتادن جلوگیری کرد، راه رفتن را با ثبات‌تر کرد و حتی راه رفت. این کارآفرین جوان می‌گوید: «من این اسکلت بیرونی را برای یکی از دوستانم که به بیماری ام‌اس مبتلا شده است، ساختم».

او افزود: «در حالیکه که صندلی‌های چرخدار حرکات خاصی را پیچیده یا غیرممکن می‌کنند، اسکلت‌های بیرونی به فرد استقلال بیشتری می‌بخشند». قیمت این اسکلت بیرونی بین ۳۵۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ یورو است. این بسیار ارزان‌تر از اسکلت‌های بیرونی فلزی است که در حال حاضر در بازار وجود دارد. Mathieu فاش می‌کند: «رقبای ما ۲۵۰،۰۰۰ یورو برای اسکلت بیرونی خود هزینه می‌کنند». برای کاهش هزینه‌ها، شرکت MY 3D با پلاستیک بطری‌های بازیافتی کار می‌کند. در مورد قطعات الکترونیکی نیز همین طور. آنها اکنون در حال جمع‌آوری کمک مالی برای راه‌اندازی پروژه خود هستند.


بیشتر بخوانیم:

>> ساخت اسکلت بیرونی سبک و ارزان برای عموم مردم

>> ربات اسکلت خارجی ارزانتر از رقبا و دسترسی مردمی به فناوری‌های پزشکی


منبع: skema.edu

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *