همایش های اسکلت بیرونی در نوامبر و دسامبر ۲۰۲۱

هر ساله فعالان اسکلت‌های بیرونی برای مبادله اطلاعات در این زمینه همایش‌های مختلفی را سازماندهی می‌کنند. آگاهی از کمیت و کیفیت این همایش‌ها برای بسیاری از فعالان مهم است. هر همایش بر موضوعی خاص و جنبه‌ای متفاوت از اسکلت‌های بیرونی متمرکز است. در سال ۲۰۲۰ برخی همایش‌های حضوری اسکلت بیرونی به دلیل همه‌گیری کرونا لغو شد. اما امسال بیشتر همایش‌های به صورت مجازی برپا می‌شوند. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به مرور همایش‌های اسکلت بیرونی تا انتهای سال ۲۰۲۱ می‌پردازیم.

وبینار: میزگرد چالش‌های تجیهزات ایمنی فردی و اسکلت بیرونی

وبینار: میزگرد چالش‌های تجیهزات ایمنی فردی و اسکلت بیرونی

اسکلت‌های بیرونی هرگز در یک فضای خالی به کار نمی‌روند. این ادوات همیشه با محیط، کاربر و سایر وسایل حفاظتی و امنیتی در محیط کار برهم‌کنش دارند. بسته به محیط کار اسکلت‌های بیرونی باید با کفش‌های ایمنی، عینک ایمنی، کلاه ایمنی، پوشش‌های محافظتی در برابر مواد شیمیایی، مهاربند ضد سقوط، پوشش جوشکاری و … سازگار باشند. این وبینار در ۱۱ آگوست برابر با ۲۰ مرداد برگزار می‌شود.

این دومین میزگردی است که توسط ET CoE و ASTM برگزار می‌شود. نخستین همایش این دو سازمان در سال ۲۰۲۰ با عنوان Exoskeletons – Considerations When Deciding to Use Them as Personal Protective Equipment (PPE) (اسکلت بیرونی: ملاحظات لازم در زمان استفاده از آن به عنوان ابزار ایمنی شخصی) برگزار شد.

موضوعات وبینار

وبینار Exoskeleton and PPE Interface Challenges Roundtable با موضوع ترکیب تجهزات ایمنی شخصی با اسکلت‌های بیرونی صنعتی برگزار می‌شود. تجهزات ایمنی شخصی یا personal protective equipment به صورت مخفف با PPE در این وبینار استفاد می‌شود. Exo Technology Center of Excellence یا (ET CoE) با همکاری ASTM این میزگرد را برگزار می‌کند. ASTM یا جمعیت آزمایش و مواد آمریکای سابق، در واقع یک جمعیت است که به تهیه استانداردهای جهانی برای گستره وسیعی از مواد، محصولات، خدمات و سامانه‌ها اشتغال دارد.


وبینار: کاربردهای اسکلت های بیرونی

توسعه اسکلت‌های بیرونی با هدف توسعه یک فناوری جدید کاربردی نیست. به همین دلیل این وبینار قصد دارد کاربردهای اسکلت بیرونی، مکان‌هایی که به آن نیاز دارند و افرادی که می‌توانند از آن بهره برند را مطالعه کند. این وبینار کاربردهای اسکلت بیرونی در صنایع نظامی، صنعت، ساخت و ساز و بخش پزشکی را بررسی می‌کند. سخنرانان از کاربردهای کنونی اسکلت بیرونی سخن می‌گویند. همچنین روش‌هایی بحث می‌شود که به کمک آن سازگارترین کاربرد با اسکلت بیرونی، با سیاست‌های کنونی، با آموزش و استفاده از آن شناسایی شود. در مورد آزمایش اسکلت بیرونی پیش از به کارگیری آن و سایر مباحث مرتبط نیز بحث خواهد شد.

وبینار Applications for Exoskeletons در تاریخ ۳۱ آگوست برابر ۹ شهریور با همکاری ASTM و ET CoE برگزار می‌شود.


WearRAcon

WearRAcon Europe 21 و ExoWorkAthlon

انجمن پوشیدنی‌های رباتیک یا WearRA زمان برگزاری WearRAcon در اروپا را ۵-۶ اکتبر(۱۳-۱۴ مهر) تعیین کرده است. افرادی که خارج از اروپا ساکن هستند می‌توانند این همایش را به صورت مجازی تجربه کنند. WearRAcon به صورت عمده روی اسکلت‌های بیرونی صنعتی و اسکلت‌های بیرونی مناسب محیط کار تمرکز دارد. این همایش همزمان با ExoWorkAthlon برگزار می‌شود که نمایش عملی کار با اسکلت بیرونی است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت WearRA مراجعه نمایید. در صورت علاقمندی در این فهرست خلاصه‌ای از همایش‌های WearRAcon آمریکا وجود دارد.


exoberlin

ExoBerlin 2021

همایش International Exhibition and Conference for Exoskeleton & Human Augmentation Systems یا به صورت خلاصه ExoBerlin یکی از همایش‌هایی بود که پس از همه‌گیری کرونا و با تصویب قانون‌های ممنوعیت برای تشکیل اجتماعات بزرگ در سال ۲۰۲۰ لغو شد. در سال جاری ExoBerlin به صورت مجازی برگزار می‌شود.

ExoBerlin 2021 در سومین سال برگزاری این همایش شاهد ارائه اطلاعات در مورد اسکلت‌های بیرونی، پوشیدنی‌های کمکی، اعضای مصنوعی هوشمند، حسگرهای پوشیدنی و پارچه‌های هوشمند است. ممکن است در حوزه‌های پیگیری بازده، تحلیل حرکت، برهم کنش انسان با ربات، سامانه‌های الهام گرفته شده از ساختارهای زیستی و توانبخشی نیز ارائه‌هایی وجود داشته باشد. تمام این موضوعات به صنایع پوشیدنی رباتیک مرتبط هستند.

در صورت تمایل می‌تواند گزارشی از ExoBerlin 2019 را مطالعه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد همایش امسال به سایت ExoBerlin مراجعه نمایید.


سمپوزیوم ErgoX

سمپوزیوم ErgoX

جمعیت عوامل انسانی و ارگونومیک، The Human Factors and Ergonomics Society، بار دیگر رویداد آنلاین ErgoX را در ماه نوامبر ۲۰۲۱ برگزار می‌کند. این همایش در سه حوضه امنیت رایانه، اسکلت‌های بیرونی و حوزه رباتیک در سه روز از ۸ الی ۱۱ نوامبر ارائه می‌شود. هدف ErgoX توسعه فناوری‌های ایمن و کاربردی به خصوص در حوزه ارگونومی و عوامل انسانی است. این همایش بین رشته‌ای از فعالان صنعت و پژوهشگران برای اشتراک گذاشتن و باخبر شدن از آخرین فناوری‌ها میزبانی می‌کند.

The Human Factors and Ergonomics Society یک سازمان غیر تجاری است که به عوامل انسانی و ارگونومیک علاقمند است. این سازمان در سال ۱۹۵۷ بنیانگذاری شد و ۴۵۰۰ دفتر همکاری و شریک در سراسر جهان دارد. این سازمان استانداردهای ANSI/HFES-100 را با تائیدیه سازمان استاندارد ملی آمریکا منتشر می‌کند که استانداردهای ارگونومیک محیط‌های کاری را شامل می‌شود.


بیشتر بخوانیم:
سمپوزیوم ErgoX در سال ۲۰۱۹
حضور Technaid در اگزو برلین ۲۰۱۹


«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *