گزارش رویداد Exo-Berlin 2019

رویداد EXOberlin 2019 امسال در ماه اکتبر گذشته در منطقه‌ی Adlershof در برلین، مکانی پیشرو در توسعه‌ی فناوری در آلمان برگزار شد. این رویداد دو روزه برای گردآوری اعضای زنجیره‌ی توزیع و تامین اسکلت‌های بیرونی، دستگاه‌های کمکی پوشیدنی، همکاری‌های ربات-انسان و سامانه‌های زیست مکانیکی پیش‌بینی شده بود.‌ ادامه‌ی این مطلب را در مجله‌ی فناوریهای توان‌افزا و پوشیدنی بخوانید.

نخستین نمایشگاه EXOberlin در سال ۲۰۱۸ برگزار شد. موفقیت آن انتظارات بسیاری را ایجاد کرد. به محض ورود به محل برگزاری، کمتر کسی می‌توانست ناامیدانه از محل خارج شود. این رویداد برنامه‌ریزی شده بود و به شکلی بسیار حرفه‌ای برگزار شد.

نمایشگاه و همایش EXOberlin به دو بخش تقسیم شده بود. ابتدا یک رویداد نمایشگاهی امکان تماس مستقیم با غرفه‌داران مختلف و آزمایش محصولات تولید شده‌شان را فراهم آورد. همچنین فرصتی برای بحث و به اشتراک گذاری اطلاعات ایجاد شد. بیش از ۲۰ غرفه‌دار در این رویداد شرکت کردند که برخی از توسعه دهندگان اسکلت بیرونی از ژاپن به آنجا سفر کرده بودند. (پیوند: EXOberlin 2020 و ۲۰۱۹ – بررسی اجمالی غرفه‌داران: https://www.exo-berlin.de/exhibitor_guide.html)

برگزاری کنفرانس های تخصصی

دوم اینکه این رویداد به همراه یک همایش کنفرانسی بود که به موازات نمایشگاه‌ها برگزار شد. ارائه‌ها در جلسات ۱۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای برگزار شدند. ارائه‌ها در درجه‌ی اول بر روی پروژه‌ها و نتایج پژوهش‌ها متمرکز بود.

این موضوعات زمینه‌های مختلفی از اسکلت بیرونی و فناوری سامانه‌های تقویتی را در بر گرفت. جلسات شامل پروژه‌های نمونه سازی، اجرای توانبخشی و تعامل انسان-اسکلت بیرونی با بررسی محدودیت‌ها و مزایای کار در شرایط روزمره بود. این رویداد دو روزه هم برای سخنرانی‌ها و هم برای بحث و گفتگو فرصت کافی داشت. برنامه‌ی کامل EXOberlin 2019 را می توانید در اینجا مشاهده کنید: https://www.exo-berlin.de/conference.html.

افزن بر این، دو کارگاه آموزشی وجود داشت که در طول EXOberlin فعالیت می‌کردند. این کارگاه‌ها توسط COST Action در مورد ربات‌های پوشیدنی برگزار شد:

کارگاه اول: ارزیابی ربات‌های پوشیدنی: از فناوری‌های کلیدی فعال، روش‌های آزمایشی گرفته تا کاربردهای نهایی.

کارگاه دوم: آموزش متخصصان رباتیک پوشیدنی – پر کردن شکاف‌های این رشته به شدت چند رشته‌ای. برای اطلاعات بیشتر در مورد هر دو کارگاه بازدید کنید: https://wearablerobots.eu/exo-berlin-workshop/

ادامه نمایشگاه در سال ۲۰۲۰

EXOberlin 2019 یک رویداد مثبت بود که شرکت کنندگان را از سراسر اروپا، بخصوص از آلمان، ایتالیا و اسپانیا جمع کرد. تقریباً ۵۰٪ از شرکت کنندگان به عنوان مدیران کل یا فروش و توزیع شرکت‌ها شناخته شدند. EXOberlin دوباره در سال آینده از ۲۰ – ۲۱ اکتبر ۲۰۲۰ برگزار می‌شود و قرار است همه شرکت کنندگان خود را خوشحال کند! برای اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید: https://www.exo-berlin.de/visitor_guide.html


مطالب بیشتر در:
>> نخستین میکروربات با ماهیچه های نرم: RoboBee
>> بهبود کنترل پروتزها و اسکلتهای بیرونی با یک الگوریتم ردیابی آهنربا
>> اسکلت بیرونی برای کودکان فلج مغزی: آیا ارزش امتحان کردن دارد؟


منبع: exoskeletonreport
«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *