همایش های اسکلت بیرونی: ExoWorkAthlon و WearRAcon Europe 2021

همایش WearRAcon Europe به همراه ExoWorkAthlon از ۵ تا ۷ اکتبر (۱۳ الی ۱۵ مهر) برگزار خواهند شد. برنامه این دو کنفرانس مجازی مشابه سال‌های قبل است. همایش WeaRAcon Europe 21 دیدگاه حاضر در اروپا در مورد اسکلت‌های بیرونی صنعتی، قناوری اسکلت بیرونی و روش‌های ارزیابی آن را به شرکت‌کنندگان معرفی خواهد کرد. برای نخستین بار این کنفرانس با آزمایش‌های فیزیکی ExoWorkAthlon همزمان است. این همایش سه روزه حاصل همکاری بین انجمن رباتیک پوشیدنی(Wearable Robotics AssociationFraunhofer IPA و دانشگاه Stuttgart است. در ادامه به معرفی بیشتر این دو همایش و جزئیات آن می‌پردازیم. از شما دعوت می‌شود این نوشتار از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی را دنبال نمایید.

همایش WeaRAcon Europe 21 در طی سه روز برگزار می‌شود و تعدادی سخنرانی و نمایش عملی اسکلت بیرونی را شامل می‌شود. موضوعات مطرح شده در این همایش شامل چالش‌های ارزیابی اسکلت‌های بیرونی صنعتی، اثرات استفاده از اسکلت بیرونی صنعتی، پارامتراهای فردی، پذیرش عام دستگاه‌های پوشیدنی، بحث آزاد از طرف مصرف‌کنندگان و … است.

سخنرانی اصلی، در بهترین زمان ممکن و به جا، در مورد از میان برداشتن موانع استفاده از اسکلت بیرونی است. این سخنرانی توسط پروفسور Michael de Looze از موسسه پژوهش‌های تجربی هلند(Netherlands Institute for Applied Research) ارائه می‌شود. پروفسور De Looze در مورد مشکلات شرکت‌ها و کارخانه‌ها برای به‌کارگیری دستگاه‌های پشتیبانی بازو و کمرِ آماده به کار صحبت می‌کند؛ که در عین فراوانی بسیار موانع بسیاری را به صاحبان مشاغل تحمیل می‌کنند. یکی از این چالش‌ها ارزیابی کارایی عملی این دستگاه‌ها ، اثرات آن بر بدن، مقبولیت و مشکلات تجاری پیش از عرضه است. در این سخنرانی به سوالاتی این چنین پاسخ داده می‌شود: چگونه باید به این مشکلات رسیدگی کرد؟ چگونه باید تطبیق پذیرفتن کاربر با آن را سرعت بخشید؟

برنامه کامل این همایش در وبسایت WeaRA با این نشانی قابل مشاهده است.

ExoWorkAthlon در اشتوتگارت آلمان

با همکاری Fraunhofer IPA، دانشگاه Stuttgart IFF، و Messe Düsseldorf A plus A همایش WeaRAcon به صورت موازی با ExoWorkAthlon برگزار خواهد شد. این برنامه در واقع نمایشی از اسکلت‌های بیرونی در حال کار است. به صورت دقیق‌تر در تاریخ ۲۶ تا ۲۹ اکتبر ۲۰۲۱ این نمایش از محل نمایشگاه Robotics World with Self Experience Space ویژه تجهزات امنیتی و سلامت در دوسلدورف به صورت زنده پخش می‌شود.

برای این همایش یک زمین مخصوص با چهار ایستگاه طراحی شده است. هر ایستگاه کارکرد اسکلت بیرونی مورد آزمایش را در یک مورد خاص به چالش می‌کشد. نتایج آزمایش‌های این چهارایستگاه در حوزه‌های مقبولیت بین کاربران، ارگونومی، سوخت و ساز بدن و کیفیت تولید برای تحلیل بیشتر جمع‌آوری می‌شود. این چهار ایستگاه عبارتند از:

فرآیند کاهش فشار کمر در بخش سازوبرگ کار
فعالیت‌های کاری بالای سر، که بالاتنه را تحت فشار می‌گذارد.
فعالیت‌های کاری مرتبط با جوشکاری با تمرکز روی موقعیت‌های بدنی واقعی که فشار زیادی به بالاتنه تحمیل می‌کند
فعالیت‌های گروهی هنگام کار با چوب در بخش ساخت و ساز، بطوری که دو نفر برای مدیریت و جاسازی تخته‌های چوب بالای سرشان با یکدیگر کار کنند.

شرکت کنندگان و متخصصان ExoWorkAthlon

اسکلت‌های بیرونی از شرکت‌های German Bionic Systems، Ottobock، PAEXO و HUNIC از آلمان، RB3B از فرانسه، Levitate از آمریکا و Skelex از هلند در این نمایش شرکت خواهند کرد.

از بین متخصصان حاضر در ExoWorkAthlon می‌توان از این افراد نام برد: دکتر Schneider، پروفسور Siegert، پروفسور Bauernhansl، دکتر Hensel-Unger از گروه Audi، مدرسان و کارآموزان موسسه تخصصی Wilhelm Maybach در اشتوتگارت، متخصصان موسسه‌های Federal Institute for Occupational Safety and Health در دورتموند، Federal Institute for Occupational Safety and Health در German Social Accident Insurance واقع در سنت آگوستین و نقشه‌کش‌های موسسه AplusA در دوسلدورف.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه نمایید.


یک اسکلت بیرونی برای کمک به حرکت شانه و دست:Abilitech Assist
اسکلت بیرونی ناسا برای اکتشافات فضایی بین کهکشانی طراحی شده است
اسکلت بیرونی زانو PROTON به دنبال تأمین مالی جمعی


منبع: exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *