همکاری Fourier Intelligence با گروه maxon برای توسعه اسکلت بیرونی توانبخشی

maxon، تولیدکننده سامانه‌های درایو و موتور الکتریکی با هدف توسعه‌ی فناوری اسکلت‌های بیرونی پزشکی با استارتاپ چینی Fourier Intelligence همکاری خود را آغاز کرد. شرکت سوئیسی maxon از سازنده‌‌های سامانه‌های درایو و موتور الکتریکی با دقت بالا به شمار می‌آید. شرکت Fourier Intelligence، اسکلت بیرونی پزشکی Fourier X1 را تولید کرده است. این شرکت ارائه دهنده محصولات و خدمات رباتیک توانبخشی، ارتز و در حال حاضر اسکلت بیرونی است. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اسکلت بیرونی توانبخشی X2

Eugen Elmiger مدیرعامل شرکت maxon بر این باور است که همکاری میان این شرکت و Fourier Intelligence همکاری قدرتمندی خواهد بود. تخصص این شرکت چینی در ساخت اسکلت‌های بیرونی رباتیک توانبخشی با همراهی سامانه‌های درایو پیشرفته maxon کامل می‌شود.

همکاری maxon و Fourier Intelligence در اسکلت بیرونی توانبخشی

هم‌اکنون، شرکت Fourier از موتورهای BrushLess DC ساخت maxon در اگزواسکلتون ExoMotus X2 بهره می‌برد. X2 اسکلت بیرونی توانبخشی برای بازیابی توانایی راه رفتن است.X2، با قطعاتی از جنس کربن و آلومینیوم، ۱۸ کیلوگرم وزن دارد.

بستر متن‌باز رباتیک و اسکلت بیرونی EXOPS

در ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی شرکت Fourier Intelligence رسما از سامانه‌ی متن باز خود پرده برداری کرد. این سامانه یک بستر متن باز و اسکلتی بیرونی است که برای توسعه‌ی فناوری‌های پوشیدنی استفاده خواهد شد. بستر متن‌باز رباتیک و اسکلت بیرونی Exoskeleton & Robotics Open Platform System به اختصار EXOPS نامیده می‌شود. قرار است در آینده گروه maxon به این بستر متن‌باز افزوده شود.

ماکسون انواع راه‌حل‌های سفارشی سامانه‌های درایو با موتورو انکدر و کنترل‌کننده و دنده را به متخصصان حوزه رباتیک توانبخشی ارائه می‌دهد. Zen Koh مدیرعامل شرکت فوریه می‌گوید امکان ساخت بهترین فناوری‌های توانبخشی با همکاری این دو شرکت ایجاد شده است.


بیشتر بخوانید:

>>اسکلت بیرونی متن باز Fourier Intelligence ویژه ی توسعه دهندگان و پژوهشگران
>>آغاز عصری که افراد پاراپلژیک با اسکلت های بیرونی و کلاه های EEG دوباره راه می روند
>>پیاده روی به کمک اسکلت بیرونی باعث افزایش تحرک در افراد آسیب دیده نخاعی می شود


منبع: eenewseurope

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *