اسکلت بیرونی متن باز Fourier Intelligence ویژه ی توسعه دهندگان و پژوهشگران

در ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی شرکت چینی توسعه‌ دهنده‌ی اسکلت بیرونی، Fourier Intelligence رسما از سامانه‌ی متن باز خود پرده برداری کرد. این سامانه یک بستر متن باز و اسکلتی بیرونی است که برای توسعه‌ی فناوری‌های پوشیدنی استفاده خواهد شد. بستر متن‌باز رباتیک و اسکلت بیرونی Fourier، یا Fourier Exoskeleton & Robotics Open Platform که به اختصار National Instruments نامیده می‌شود. در ادامه‌ی این نوشتار از مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی به مرور ویژگی‌های محصولات Fourier Intelligence‌ می‌پردازیم.

سامانه‌ی متن باز اسکلت بیرونی EXOPSچرا یک اسکلت بیرونی متن باز ساخته می شود؟

Alex Gu مدیر عامل و بنیان‌گذار شرکت Fourier Intelligence هدف از ساخت این بستر متن باز را معرفی نقطه‌ی آغازی برای پژوهش‌های اسکلت بیرونی دانست. با این بستر دیگر نیازی به ساخت محصول از صفر نیست. به این شکل پژوهش‌های اسکلت‌های بیرونی با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

دور باطل زمان و سرمایه و توجیه اقتصادی ساخت اسکلت بیرونی متن باز

عرضه‌ی این محصول توجیه اقتصادی نیز دارد. صنعت اسکلت بیرونی در حدود چهل سال عمر دارد. با این وجود پژوهش‌های اسکلت بیرونی به کندی پیش می‌رود. هزینه‌ی آغاز پژوهش‌ها بسیار زیاد است. برای ساخت نمونه‌ی نخست اسکلت‌های بیرونی پایین‌تنه‌ی فعال هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار لازم است. شرکت‌هایی که این بودجه را فراهم می‌کنند زمان و انرژی زیادی برای ساخت نمونه‌ی خود صرف می‌کنند. با ساخت و آزمایش نمونه‌ی نخستین اعضای گروه باید در پی بهبود اسکلت بیرونی خود باشند. این روند هزینه بر به شکل یک چرخه تکرار می‌شود و مجددا به زمان زیادی نیاز دارد.

ساخت و عرضه‌ی بستری متن باز مانند اسکلت بیرونی Fourier Intelligence با کاهش هزینه‌های دسترسی به نمونه‌ی آماده‌ی اسکلت بیرونی به پژوهشگران امکان تمرکز بر کارکرد بهتر اسکلت بیرونی را خواهد داد. در حقیقت توسعه دهندگان با این اسکلت بیرونی انرژی زیادی روی چگونگی ساخت اسکلت بیرونی صرف نخواهد شد، بلکه انرژی پژوهشگران صرف بهبود عملکرد آن در هنگام استفاده توسط کاربر خواهد بود.

صرف زمان بیشتر برای کاربردی کردن فناوری اسکلت بیرونی

به عقیده‌ی شرکت Fourier Intelligence در این مرحله از عمر اسکلت‌های بیرونی تجربه‌ی جهانی کافی برای ساخت این پوشیدنی‌های رباتیک وجود دارد. با این حجم تجربه پژوهشگران باید زمان بیشتری را صرف یافتن‌ کاربردهای اساسی این محصولات نمایند. پوشیدنی‌های رباتیک تنها برای کاربردهای پزشکی ساخته نمی‌شود. در صورتیکه اسکلت‌های بیرونی صنعتی به عنوان سامانه‌های کمکی در صنعت پذیرفته شوند،‌امکان به‌روز شدن آن‌ها بیشتر خواهد بود. سامانه‌ی EXOPS قابلیت اتصال به طیف وسیعی از دستگاه‌ها مانند EEG یا عنیک‌های واقعیت مجازی را دارد.
اسکلت بیرونی توانبخشی X2

اسکلت بیرونی توانبخشی X2

سامانه‌ی EXOPS تنها محصول شرکت Fourier Intelligence نیست. شرکت یک اسکلت بیرونی توانبخشی برای بازیابی توانایی راه رفتن موسوم به X2‌ نیز طراحی کرده است. نسخه‌ی پیشین این اسکلت بیرونی X1 نام داشت. X2، با قطعاتی از جنس کربن و آلومینیوم و با ۳۵ درصد کاهش وزن، ۱۸ کیلوگرم وزن دارد.


همایش فناوریهای رباتیک پوشیدنی WearRAcon17 : اسکلت بیرونی FourierX1

اسکلت بیرونی رباتیک Quix : طرح برگزیده چالش Mobility Unlimited

افزایش بازدهی نیروی کار با اسکلت‌های بیرونی شرکت هیوندای


منبع: exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *