دستیار مجازی کورتانا مایکروسافت در قالب هولوگرافیک سه‌ بعدی

جرم آرچر (Jarem Archer) یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار است و توانسته یک هولوگرافیک سه‌بعدی از دستیار شخصی هوشمند مایکروسافت بسازد. در این هولوگرافیک، شخیصت معروف کورتانا به صورت سه‌بعدی ظاهر می‌شود و صحبت و حرکت می‌کند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

دستیار مجازی کورتانا مایکروسافت در قالب هولوگرافیک سه‌ بعدی

تمام نگاری یا هولوگرافی (Holography) روشی از تصویربرداری و تولید تصاویر سه‌بعدی است. در هولوگرام یا تمام نگاری اطلاعات مربوط به هر سه بُعد در تصویر ثبت شده است و ناظر از دیدن تمام‌نگاشت احساس برجستگی در تصویر می‌کند. در تمام‌نگاری، منظره بازسازی شده را از زوایای متعدد می‌توان دید و ناظر با حرکت دادن سر خود، تأثیر ناشی از اختلاف منظر را حس خواهد کرد.

یکی از امکانات قابل‌توجه ویندوز ۱۰ را می‌توان دستیار هوشمند ماکروسافت دانست. یکی از کاربران ویندوز ۱۰ و کورتانا نمونه هولوگرافیک کورتانا را طراحی کرده است. او از هولوگرافیک سه‌بعدی شخصیت معروف کورتانا در بازی ویدیویی علمی‌تخیلی هالو (Halo) استفاده کرده است.

جرم توضیح می‌دهد که فناوری هولوگرافیک سه‌بعدی با روشی به نام Pepper’s Ghost پیاده‌سازی شده است. این روش نخستین بار در تئاتر اجرا شد. یک بازیگر با لباس شبح مانند به دور از چشم حاضران در زاویه‌ای از صحنه و نور می ایستد که تماشاگران سایه آن را می‌دیدند ولی بازیگر از نظر آن‌ها پنهان باقی می‌ماند.

در این طراحی ویندوز ۱۰ با حافظه رم ۴ گیگابایت و برد آردوینو برای کنترل نور به کار برده شده. یک صفحه نمایش USB در بالای سه قطعه آینه قرار می‌گیرد. همچنین یک میکروفرون چندجهتی در بالای دستگاه وجود دارد. برای ضبط حرکات از حسگر کینکت مایکروسافت استفاده شده است.

پس از پایان مراحل آماده سازی، داده‌های مربوط به مدل‌ها وارد موتور گرافیکی یونیتی (Unity 3D) می‌شود. برنامه کاربردی یونیتی برای ساخت بازی‌های ویدیویی دوبعدی و سه‌بعدی کاربرد دارد. این برنامه، هولوگرافیک کورتانا را در سه زاویه مختلف دوربین تصویرسازی می‌کند و ارائه می‌دهد. برنامه یونیتی با برنامه کاربردی دیگری در ارتباط است. برنامه کاربردی خدمات پروکسی (Proxy service) داده دریافتی از خدمات اصلی وب کورتانا را تجزیه می‌کند. سپس با کمک برنامه یونیتی داده‌ها به صورت سه‌بعدی به تصویر کشیده می‌شود.


در زمینه دستیار مجازی هوشمند بیشتر بخوانید:
>>ورود کورتانا ، دستیار شخصی هوشمند مایکروسافت به دستگاه‌های اینترنت اشیا


منبع: unt1tled

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *