استفاده از کیت های توانبخشی مجازی Evolv برای معالجه در منزل

بیمارستان‌ها از کیت‌های توانبخشی مجازی که توسط شرکت Evolv تهیه شده است برای معالجه بیماران در خانه در طی همه‌گیر شدن COVID-19 استفاده می کنند. تولید کننده تجهیزات پزشکی برای کمک به بیمارستان‌های نیویورک، لندن و میلان برای ارائه خدمات توانبخشی از راه دور، با شرکت‌های Microsoft و ZOTAC همکاری می‌کند. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به توصیف این روش درمان می‌پردازیم.

استفاده از کیت های توانبخشی مجازی Evolv برای معالجه در منزل

Evolv و اهدای فناوری توانبخشی

شرکت تجهیزات پزشکی Evolv، با حمایت Microsoft و ZOTAC، فناوری توانبخشی مجازی خود را به سه بیمارستان پیشرو اهدا کرده است تا بیماران بتوانند در طی همه گیر شدن COVID-19، خدمات درمانی را از خانه دریافت کنند.

طی همکاری شرکت تجهیزات پزشکی Evolv با Microsoft و ZOTAC، محصول خود با نام Evolv RehabKit را به بیمارستان های کشورهای مختلف عرضه کرد. این دستگاه امکان پیشگیری و درمان از راه دور را فراهم می‌کند.

آشنایی با فناوری توانبخشی Evolv

محصول شرکت Evolv از یک بستر نرم افزاری درمان مجازی به نام EvolvRehab و یک واحد سخت افزاری به نام RehabKit تشکیل شده است که قابلیت اتصال به تلویزیون را دارد. بیماران می‌توانند با استفاده از این سامانه به فعالیت‌هایی تحت عنوان exergames که مانند بازی های ویدئویی است، بپردازند و پزشکان از این طریق بر شرایط آنها نظارت داشته باشند.

Evolv RehabKit ترکیبی از Microsoft Azure Kinect DK و یک mini-gaming از ZOTAC است. Azure Kinect DK با استفاده از بینایی ماشین و هوش مصنوعی امکان ردیابی حرکات بیمار را فراهم می‌کند. همچنین از بستر Azure cloud Microsoft برای میزبانی ایمن و به اشتراک گزاری تجربیات استفاده می‌شود. در حالی که تیم‌های Microsoft برای بیماران و پزشکان امکان ارتباط سریع و آسان را فراهم می‌کنند. استفاده از این سامانه چنان آسان است که بیماران با ناتوانی های جسمی و شناختی به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

RehabKits به بیمارستان ملی مغز و اعصاب (NHNN) در لندن، بیمارستان Mount Sinai در نیویورک و Fondazione Don Gnocchi در میلان اهدا شده است. سه شهری که بیشترین صدمات را از COVID-19 دیده اند.

بازخورد استفاده از فناوری توانبخشی Evolv

David Fried، مدیر اجرایی Evolv گفت: “این ویروس بر روی بیماران، خانواده‌هایشان و همچنین کادر درمان تاثیرات ویرانگری داشته است. ما می‌خواهیم به متخصصان پزشکی که بی وقفه کار می‌کنند برای ادامه درمان کمک کنیم و خوشحال هستیم که پزشکان می‌توانند از راه حل‌های ما برای ارائه خدمات درمانی از راه دور و کنترل این بحران جهانی استفاده کنند.”

بیمارستان ملی مغز و اعصاب لندن نیز در برنامه توانبخشی اعصاب اندام فوقانی Queen Square از این کیت‌ها استفاده کرده است. پروفسور Nick Ward، متخصص مغز و اعصاب و مشاور برنامه توانبخشی گفت: “ما می‌دانیم که توانبخشی برای بهبود اندام فوقانی از اهمیت بسزایی برخوردار است. تکرار در آموزش یکی از راه حل‌ها است اما در اغلب موارد کسل کننده است. ما باید تلاش کنیم تا برای بهبودی بیماران محیطی غنی فراهم کنیم و RehabKits راه حلی عالی است.”

بازخورد بیماران برنامه Queen Square که از سامانه توانبخشی از راه دور Evolv استفاده کرده‌اند، بسیار مثبت بوده است. آنها وجود بازی ها را به عنوان بخشی از روند درمان بسیار انگیزه‌بخش دانسته‌اند. بیماران نظرات متفاوتی نسبت به تجربه این روش از درمان داشته اند که البته برایند این نظرات نشان دهنده تاثیرات عالی آن است.

همچنین اعضای خانواده بیماران نسبت به این که با این روش، بیمارشان احساس خود مختاری می‌کند، ابراز خرسندی کرده‌اند.

نقش Microsoft در گسترش فناوری توانبخشی Evolv

Quentin Miller، مدیر برنامه اصلی پروژه Azure Kinect در مایکروسافت در مورد نقش این غول فناوری در پروژه صحبت کرد: “ما از قبل با شرکت Evolv در ارتباط بوده‌ایم و برای همکاری در این پروژه هیچ تردیدی نداشتیم. Microsoft در ارائه راه حل‌های دگرگون کننده در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و ارائه خدمات از راه دور به بیماران در طی دوره همه گیری COVID-19 پیشتاز بوده است.” Miller در رابطه با این پروژه خاص ادامه داد: “ما امیدواریم که بتوانیم به بیمارستان‌ها کمک کنیم تا با بهره گیری از نوآوری این پروژه که حاصل همکاری ما و دو شرکت Evolv و ZOTAC است خدمات درمانی موثری را از راه دور به بیماران ارائه دهند.”

Tony Wong، مدیر اجرایی ZOTAC ، افزود: “ما به عنوان یک رهبر در حوزه فناوری بازی و سخت افزار رایانه بسیار خرسندیم که از خط منحصر به فرد مینی کامپیوترهای شخصی ما در پیشبرد این طرح شگفت انگیز توانبخشی از راه دور استفاده شده است.

Wong ادامه داد: “فرصت استفاده از مهارت‌های مهندسی ما در زمینه مینی کامپیوتر و کارت گرافیکی برای همکاری همزمان با Evolv و Microsoft کاملا طبیعی بود زیرا مینی کامپیوترهای ما بستر مناسبی را برای قدرت بخشیدن به فناوری های دیگر فراهم می‌کرد. امیدوایم این همکاری برای کمک به سازمان‌های درمانی و بهداشتی استمرار داشته باشد.”

بیمارستان‌ها و سازمان های درمانی معتبر بسیاری از جمله بیمارستان Mount Sinai در نیویورک، Fondazione Don Gnocchi، یکی از بزرگترین سازمان‌های غیرانتفاعی در زمینه توانبخشی در ایتالیا و همچنین Don Gnocchi از خدمات و راه حلهای Evolv RehabKit برای کمک به بیماران استفاده می‌کنند.

درباره Evolv

این شرکت در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و ارائه خدمات توانبخشی مجازی فعالیت می‌کند و محور اصلی این فعالیت، توانبخشی عصبی پیچیده و درمان بیماری‌های مرتبط با سن مانند ضعف عضلات است. هدف این شرکت دسترسی افراد در تمام سنین و هر سطحی از معلولیت به توانبخشی از راه دور است.

درباره Microsoft

Microsoft پیشروترین شرکت در ارائه خدمات ابری و تلفن همراه در جهان است و توانمند سازی افراد و سازمان برای دستیابی به اهداف بیشتر را وظیفه خود می‌داند.

درباره ZOTAC

این شرکت در سال ۲۰۰۶ تاسیس شده است و در زمینه تولید لوازم کامپیوتری مانند کارت گرافیک و مادربرد فعالیت می‌کند.


در زمینه توانبخشی در مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی:
چرا توانبخشی با اسکلت بیرونی بلافاصله پس از سکته مغزی مهم است؟
افزایش کیفیت جلسات توانبخشی با ترکیب واقعیت مجازی و رباتیک پزشکی
جابجایی مرزهای توانبخشی با ربات ها و اسکلت بیرونی


منبع: prnewswire

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *