ساده‌ترین پخش‌کننده موسیقی برای افراد سالخورده

پخش‌کننده موسیقی برای افراد سالخورده

بسیاری از فناوری‌ها برای جلب توجه نیازی به جذاب بودن ندارند. هر از چند گاهی چیزهایی می‌بینیم که واقعاً برای جهانیان مفید هستند. این یکی از این پروژه‌ها است و هدف آن نوع‌دوستانه است: این وسیله به افراد مسن اجازه می‌دهد تا از موسیقی لذت ببرند حتی زمانی که کاهش بینایی و مهارت‌های حرکتی باعث شده تا استفاده از دستگاه‌های سنتی مشکل باشد.

موسیقی یکی از اشکال هنر است که تأثیر عاطفی بسیاری بر روی افراد دارد. بنابراین این یک فقدان بزرگ برای افراد مسن است که نمی‌توانند از پخش کننده سی‌دی استفاده کنند. خوشبختانه راه کاری هوشمندانه برای پخش موسیقی با استفاده از کارت‌های RFID و روی رزبری‌پای (Raspberry Pi) وجود دارد.

این راهکار بسیار ساده است: کاربر کارت RFID را در مکانش روی رزبری‌پای قرار می‌دهد. یک خواننده RFID به پای اعلام می‌کند که چه آهنگی درخواست شده و آن را اجرا می‌کند. هیچ کنترل دیگری وجود ندارد. این آهنگ به سادگی پخش می‌شود تا تمام شود و یا کارت دیگری استفاده شود و میزان صدا نیز از پیش تعیین شده است.

بدیهی است که لیست آهنگهایی که توسط تعداد کارت‌های RFID ساخته شده محدود شده است. اما آنها بزرگ و برای خواندن آسان هستند و دلیلی وجود ندارد که یک کارت برای آلبوم و یا فهرست پیش ساخته‌ای مورد استفاده قرار نگیرد. به یاد داشته باشید هدف در اینجا سهولت استفاده است نه جایگزینی برای آی‌پد. این نخستین پخش کننده موسیقی دیده شده با روش کنترل منحصر به فرد نیست اما تا حد زیادی ساده‌ترین آنها است.

آیا علاقه‌مندید یکی از این دستگاهها داشته باشید؟ شاید بد نباشد خودتان دست به کار شوید و با خواندن این راهنما و استفاده از ابزارهای ساده و یک برد کوچک رزبری پای، یک پخش کننده موسیقی اختصاصی بسازید!


در همین زمینه بخوانید:

>> نیروهای کار سالخوردۀ ژاپن اسکلت بیرونی دریافت می‌کنند


منبع: hackaday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *