پروژه Sunroof شرکت Google مردم را به استفاده از صفحات خورشیدی تشویق می کند

پروژه Sunroof شرکت Google مردم را به استفاده از صفحات خورشیدی تشویق می کندشرکت گوگل با هدف تشویق مردم به استفاده از صفحات خورشیدی برای تامین انرژی مورد نیاز در محل کار و زندگی، ویژگی جدیدی به پروژه‌ی Sunroof خود اضافه کرده است. ویژگی جدید این ابزار آنلاین شما را از حضور صفحات خورشیدی نصب شده در همسایگی‌تان آگاه می‌کند. با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اکنون با استفاده از ویژگی جدید پروژه‌ی Sunroof شرکت گوگل (Google) شما می‌توانید از حضور صفحات خورشیدی نصب شده در همسایگی خود مطلع شوید. طی چندین سال گذشته ابزارهای آنلاین و رایگانی در دسترس بوده که به کاربران امکان بررسی میزان کاهش مصرف انرژی در صورت نصب و استفاده از صفحه‌های خورشیدی را می‌داده است. اکنون اگر شما در نقشه‌ی ماهواره‌ای متمرکز شوید، نقطه‌های قرمزی خواهید دید که نشانگر خانه‌ها و ساختمان‌هایی هستند که به صفحه‌های خورشیدی مجهزند.

پروژه‌ی Sunroof در سال ۲۰۱۵ آغاز شد. البته این پروژه در خارج از آمریکا زودتر آغاز به کار کرده بود. این ابزار به شما اطلاع می‌دهد که چه میزان نور خورشید به سقف منزلتان می‌تابد و با نصب صفحات خورشیدی چه میزان انرژی می‌توانید ذخیره کنید. همچنین این ابزار به شما اطلاعاتی درباره‌ی عرضه‌کنندگان و نصب‌کنندگان صفحات خورشیدی در نزدیکی محل زندگیتان می‌دهد. ویژگی جدید این ابزار آنلاین شما را از همسایگانی که از فناوری خورشیدی بهره می‌برند، آگاه می‌کند.

پروژه Sunroof شرکت Google مردم را به استفاده از صفحات خورشیدی تشویق می کند

نقاط قرمز رنگ صفحات خورشیدی نصب شده را نشان می‌دهد

اطلاعات مربوط به این ویژگی جدید توسط الگوریتم‌‌های یادگیری ماشین که برای تشخیص صفحات خورشیدی از روی تصاویر ماهواره‌ای آموزش دیده‌اند، گردآوری می‌شود. در حال حاضر اطلاعات مربوط به ۶۰ میلیون ساختمان در آمریکا در این ابزار در دسترس است. شرکت گوگل قصد دارد اطلاعات مربوط به ۴۰ میلیون ساختمان دیگر را به زودی و طی چند سال آینده به آن اضافه کند.

هدف از ارائه‌ی این ویژگی جدید تشویق مردم بیشتری به استفاده از صفحات خورشیدی است. مطالعات نشان داده است در صورتی که مردم مطلع شوند که همسایگانشان از صفحات خورشیدی استفاده کرده‌اند، بیشتر به خرید و نصب این صفحات ترغیب می‌شوند، خصوصا اگر این صفحات از خیابان قابل دیدن باشند. این اطلاعات اکنون در دسترس است. کافیست کلیک کنید.


بیشتر بخوانید:

>>دارپا قصد دارد رابط های مغزی را روی سربازان توانمند بکار برد!

>>استفاده از یادگیری ماشین در درمان و تشخیص سرطان


منبع: theverge

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *