آخرین پژوهش‌های اسکلت بیرونی پوشیدنی نظامی

پژوهشگران و دانشمندان در برخی کشورها به ویژه ایالات متحده در حال انجام پروژه‌هایی نظامی برای کاهش خستگی سربازان و جلوگیری از آسیب دیدگی ‌آنها در جنگ هستند. یکی از این پروژه‌های پیشرفته برنامه Warrior Web است که زیر نظر وزارت دفاع آمریکا در حال انجام است.

پژوهش‌های اسکلت بیرونی پوشیدنی نظامی

خوب یا بد، اسکلت بیرونی پتانسیل تبدیل شدن به جزء اصلی هر ارتش مدرنی در جهان را دارد. اسکلت بیرونی نظامی، دانشی عمومی است که در ایالات متحده، چین، کره جنوبی، استرالیا، روسیه و اتحادیه اروپا (فرانسه و انگلستان) در حال توسعه است. اما اگر چنین علاقه‌ای وجود دارد، چرا کشورهای دیگر از اسکلت بیرونی پوشیدنی نظامی استقبال نمی‌کنند؟

صنعت دفاعی به اسکلت‌های بیرونی سبک‌تر با عمر باتری طولانی‌تر که ارزان‌ هم هستند و به وضوح یک مزیت برای سربازان به شمار می‌رود، نیاز دارد. با این حال این چنین به نظر می‌رسد که ژنرال‌ها، فناوری پوشیدنی می‌خواهند که دست و پاگیر نباشد. اما به لطف گزارش مجله دفاع ملی، اکنون می‌دانیم که حتی این هم یه بخش ساده در پژوهش‌های اسکلت بیرونی پوشیدنی نظامی است.

مجله دفاع ملی این ماه مقاله‌ای منتشر کرد با نام Pentagon’s Robotic Exosuit Program Making Strides که توسط جان هارپر نوشته شده است. این مقاله یکی از بهترین مقالات اسکلت بیرونی امسال بوده و از چندین بخش تشکیل می‌شود:

  • شرح پروژه DARPA Warrior Web
  • اهداف طراحی و محدودیت‌ها
  • قدرت برنامه Warrior Web (در حال حاضر ۱۵ دستگاه مختلف آزمایش شده)
  • تفاوت‌ها با پروژه TALOS
  • نظرات کارشناسان
  • جدول زمانی مورد انتظار
  • ملاحظات برای یکپارچه‌سازی با ابزار و ادوات موجود

مقاله بالا کاملا ً دقیق و روشن بیان می‌کند که برنامه Warrior Web شبیه هیچ یک از پروژه‌های قبلی نیست.

بنظر می‌رسد که حرکت رو به جلو پژوهش‌های اسکلت بیرونی پوشیدنی نظامی دارای چهار جهت است:

Warrior Web: سامانه اسکلت بیرونی کوچک و نازک که موجب کاهش تلاش سربازانی که مجبورند پای پیاده حرکت کنند، می‌شود. اگر یک گشت نظامی می‌تواند X مایل بدون این لباس (اسکلت بیرونی) حرکت کند، پس با این لباس می‌تواند مسیر بیشتری را طی کند یا همان مسیر را با ابزار و ادوات بیشتری طی کند.

TALOS: یک سیستم یکپارچه که وزن کلاه زرهی و ابزار الکترونیکی جاسازی شده، کوله پشتی و جلیقه ضد گلوله را پشتیبانی و توزیع می‌کند. (مانند: Revision Military Kinetic Suit)

پیشگیری از آسیب‌دیدگی: دستگاه‌هایی که به طور کامل بر بهبود قابلیت‌های بدن انسان برای تحمل بارها، تنش‌ها و کشش‌ها متمرکز شده است. برای نمونه Marine Mojo by 20KTS+، یک سامانه برای محافظت از زانو است.

ذخیره انرژی: اسکلت بیرونی که انرژی را حین حرکت سرباز جمع‌آوری می‌کند. از انرژی جمع آوری شده برای تجهیزات الکترونیکی و یا شارژ باتری استفاده می‌شود. (مانند Powerwalk Kinetic Energy Harvester)

همه چهار نوع ذکر شده در بالا هم محدودیت‌هایی دارند: توانایی بهترین بودن در نوع خود، دوام، آرامش، استفاده با ابزار و ادوات استاندارد و …

منابع:

Pentagon’s Robotic Exosuit Program Making Strides, National Defense Magazine, September 2016, link

‘Iron Man’ ­exoskeletons to give Diggers superhuman strength, The Australian, September 2016, link

DX Korea 2016: South Korean developers showcase exoskeleton systems, IHS Jane’s 360, September 2016, link

منبع: exoskeletonreport

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *