ساخت چاپگر سه بعدی دندان مصنوعی

شرکت Ronald DG که یک تولید کننده‌ی بزرگ وسایل دندان پزشکی است، به تازگی عرضه‌ی نخستین چاپگر سه بعدی دندان پزشکی خود با نام DWP-80S را اعلام کرده است. با تولید این چاپگر سه بعدی جدید، که برای تولید دندان مصنوعی استفاده می‌شود، شاهد موج جدیدی از نوآوری‌های چاپ سه بعدی در صنعت دندان پزشکی خواهیم بود.

ساخت چاپگر سه بعدی دندان مصنوعی

چاپگر سه بعدی DWP-80S

Kohei Tanabe، مدیر کل توسعه‌ی بازار پزشکی شرکت Roland DG می‌گوید عرضه‌ی محصولات جدید به دنبال تقاضای بالای صنعت دندان پزشکی است. «آزمایشگاه‌های دندان پزشکی به دنبال یک راه حل دیجیتالی انعطاف پذیرتر و کارآمدتر برای تسریع تولید دندان مصنوعی هستند تا بتوانند پاسخ گوی نیازهای بیماران و مراکز درمانی باشند.»

در حال حاضر تولید دندان مصنوعی هنوز با دست انجام می‌شود و بنابراین نیازمند سطح بالایی از مهارت و آموزش است. به علاوه این روند بسیار کند و پر زحمت است. برای رفع هر چه بهتر این نیازها شرکت Roland DG چاپگر سه بعدی DWP-80S را توسعه داده است که بنا بر گفته‌ی نمایندگان این شرکت فرآیند تولید دندان مصنوعی را ساده خواهد کرد.

Dwight Blair، یکی از اعضای شرکت Roland DG، می‌گوید: «چاپگر سه بعدی DWP-80S بسیار تاثیر گذار خواهد بود زیرا به خودکار شدن چندین مرحله‌ی دقیق و فنی فرآیند تولید کمک خواهد کرد. خودکار شدن این فرآیندها به آزمایشگاه‌های آینده اجازه می‌دهد که پاسخ گوی تقاضای مشتریان باشند.»

ساخت چاپگر سه بعدی دندان مصنوعی

قطعات دندان پزشکی چاپ شده توسط DWP-80S

چاپگر سه بعدی DWP-80S با استفاده از نور ماوراء بنفش تولید شده به وسیله‌ی LED پخت مواد رزینی را انجام می‌دهد. به علاوه نرم افزار Quick Denta همراه با این چاپگر عرضه می‌شود که امکان چاپ سه بعدی همه‌ی قطعات دندان مصنوعی را فراهم کرده است.

بر اساس گزارش یک منبع رسمی، به لطف وجود پارامترهای از قبل پیکربندی شده (pre-configured parameters) دنبال کردن مراحل کار با این وسیله آسان است و نیازمند صرف زمانی طولانی برای یادگیری و ویرایش نیست. این دستگاه با تجزیه و تحلیل اندازه‌ی دقیق مورد نیاز و با در نظر گرفتن فاکتور انقباض مواد، تعداد ایده آل طرح‌ها و نقاط پشتیبانی را انتخاب می‌کند. از دیگر مزایای این چاپگر سه بعدی اندازه‌ی سطح کار این چاپگر است که برابر با ۸۰ میلی متر است و فضای کافی برای چاپ هم زمان چندین واحد فراهم می‌کند.این چاپگر سه بعدی ۱۵,۹۹۵ دلار قیمت گذاری شده است.

ساخت چاپگر سه بعدی دندان مصنوعی

اولین عرضه‌ی این چاپگر سه بعدی تحت نام تجاری جدید DGSHAPE ، انجام خواهد شد. DGSHAPEیک شرکت زیرمجموعه‌ی شرکت اصلی Roland DG است. نماینده تجاری این شرکت گفت DGSHAPE امید دارد که بازار محصولات دندان پزشکی را با توسعه‌ی بازار به وسیله‌ی گروه‌های فروش اختصاصی و با به کار گیری نوآوری‌های فنی جدید در تولید دیجیتال رونق دهد. فراتر از صنعت دندان پزشکی، DGSHAPE فرصت‌هایی در پزشکی را دنبال می‌کند.

با عرضه‌ی DWP-80S شرکت Roland DG صعود را آغاز کرده است. در حال حاضر این شرکت اولین و تنها تولید کننده‌ی محصولات دندان پزشکی در آمریکا است که هم چاپ سه بعدی و هم فناوری‌های رایج قبل را ارائه می‌کند. گذشت زمان مشخص خواهد کرد که این شرکت باز هم به سرمایه گذاری برابر در این دو عرصه ادامه می‌دهد یا نه. اما بی شک صنعت دندان پزشکی فناوری چاپگر سه بعدی را در آغوش گرفته است.

منبع: ۳ders

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *