چاپ سه بعدی به کودکان فرصت همیاری می‌دهد!

دانش‌آموزان مدرسه‌ای در لانگ آیلند (Long Island) با استفاده از چاپگرهای سه بعدی برای کودکان نیازمند دست مصنوعی می‌سازند. Lorraine Campbell، از ماه‌ها قبل تا کنون در حال راهنمایی دانش‌آموزان دوره‌ی سوم در مدرسه‌ی Green Vale بوده است. این آموزگار، کودکان را در کنار هم قرار دادن انگشتان دست‌های مصنوعی یاری می‌کند. این دست‌ها برای کودکان نیازمند سراسر جهان که انگشت ندارند، ارسال خواهد شد. با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

Campbell گفت «نخستین دستی که ما چاپ کردیم به هند فرستاده شد و اکنون این دست یک کودک را در آن‌جا یاری می‌کند.»

دانش‌آموزان مشتاق با علاقه‌ی بسیار ساختن این دست‌ها را پیگیری می‌کنند. آن‌ها برای این کار از آموزش‌های آنلاینی که توسط هزاران داوطلب در سراسر کشورشان تهیه شده است، استفاده می‌کنند. این دانش‌آموزان بخشی از جمعیت Enabling the Future هستند. این جمعیت در حال حاضر هزاران اندام مصنوعی برای کودکان سراسر جهان تهیه و ارسال کرده است. Sofia که ۹ سال دارد با افتخار درباره‌ی نقش خود در این فعالیت‌ها می‌گوید «من فکر می‌کنم این یک کار واقعا خوب است. این دست‌ها برای کودکانی است که بخشی از دست خود را ندارند، بنابراین به آن‌ها کمک می‌کند.»

در این پروژه دانش‌آموزان این فرصت را دارند که یک چاپگر سه بعدی را از نزدیک بررسی کنند. آن‌ها با حیرت شاهد تبدیل پلاستیک‌های تزریق شده به چاپگر به اجزای مختلف دست هستند.Colin Samuel، مدیر فناوری مدرسه گفت «این فرآیند همانند چاپ یک مدرک است. با این تفاوت که فایلی که باید چاپ شود، طرحی از یک دست یا قسمتی از آن است.» مدیران این مدرسه یک چاپگر سه بعدی به قیمت چندین هزار دلار خریداری کرده‌اند. دست‌های مصنوعی تکمیل شده به دقت بررسی می‌شوند تا از بی‌نقص بودن آن‌ها اطمینان حاصل شود.

در صورتی که گیرنده‌ی دست مصنوعی قادر به تکان دادن مچ یا آرنج خود باشد، این گروه می‌توانند با دست‌کاری این دست‌های مصنوعی امکان چنگ زدن را برای آن‌ها فراهم کنند.

Cate که یک دانش‌آموز دوره‌ی ششم است می‌گوید «با توجه به این که دست‌های مصنوعی موجود در بازار بسیار گران قیمت هستند و کودکان در حال رشد مدام نیاز به تعویض آن‌ها دارند، تولید دست‌های مصنوعی با استفاده از چاپ سه بعدی بسیار ارزان‌تر خواهد بود.»

اگر به فعالیت در جمعیت e-NABLE برای ساختن اندام مصنوعی و یاری افراد نیازمند علاقه دارید،اینجا کلیک کنید.


بیشتر بخوانید:

>>استفاده از چاپ سه بعدی در ساخت دست مصنوعی برای کودکان نیازمند جهان

>>با Unlimbited آشنا شوید: دستهای سخاوتمندی که برای کودکان دست مصنوعی می‌سازند


منبع: newyork.cbslocal

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *