چاپ سه بعدی دست مصنوعی توسط یک پسر ۹ ساله

تاکنون در مورد ساخت پروتز دست مصنوعی چاپ سه‌بعدی توسط بزرگسالان برای کودکان بسیار شنیده‌ایم اما این بار پسر ۹ساله مستعدی برای یک معلم دبیرستان دست مصنوعی ساخته است.

چاپ سه بعدی دست مصنوعی توسط یک پسر ۹ ساله

کالرامون (Calramon) به همراه پدر و برادرش، با استفاده از چاپگر سه‎بعدی خانگی روی طیف گسترده‌ای از پروژه‌های چاپ سه‌بعدی کار می‌کنند. تمرکز آن‌ها بیشتر روی ساخت پروتزهای مصنوعی کاربردی است. این خانواده اهل کالیفرنیا همه پروژه‌های ابداعی خود را آزمایش می‌کنند و کالرامون گام به گام پیشرفت‌های خود را در پروژه‌ها، با استفاده از عکس و فیلم بر روی صفحه توییتر و یوتیوب خود منتشر می‌کند.

ساخت پروتز دست مصنوعی چاپ سه بعدی دست مصنوعی توسط یک پسر 9 ساله

علاقه به یادگیری فناوری چاپ سه‌بعدی

برای کودک لذت‌بردن از آن‌چه که یاد می‌گیرد و داشتن تجربه یادگیری همراه با سرگرمی که در حافظه بلندمدت او باقی بماند بسیار مهم است. کالرامون از فیلم قهرمان بزرگ (Big Hero 6) الهام گرفت. در این فیلم با کمک یک چاپگر سه‌بعدی، یک زره‌ برای شخصیت اصلی فیلم ساخته شد. همچنین او با طراح یک ربات پرنده کنترل از راه دور ملاقات داشت. چاپ سه‌بعدی بخش مهمی از این پروژه بود و علاقه او به این پروژه باعث شد برای یادگیری فناوری چاپ سه‌بعدی بسیار مشتاق شود.

ساخت پروتز دست مصنوعی با چاپ سه‌بعدی

یکی از هدف‌های کالرامون یادگیری ساخت پروتزهای مصنوعی با چاپ سه‌بعدی است. او علاقه‌مند است که با چاپ سه‌بعدی هر وسیله‌ای بتواند بسازد.

یک روز که کالرامون در کتابخانه یک دبیرستان مشغول کار بر مدل‌های سه‌بعدی خود بود، نیک (Nick) معلم دبیرستان را می‌بیند و متوجه می‌شود که گروهی به عنوان بخشی از سازمان Enabling The Future در ساخت یک پروتز دست مصنوعی چاپ سه‌بعدی برای نیک با هم همکاری می‌کنند.

سازمان Enabling The Future بنیاد e-NABLE را ایجاد کرده است. در این انجمن افراد با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی برای کسانی که به پروتز مصنوعی احتیاج دارند دست و بازوی مصنوعی می‌سازند. در تارنمای بنیاد e-NABLE همه منابع موردنیاز ساخت پروتز قابل دسترسی هستند تا با کمک فناوری چاپ سه‌بعدی به افرادی که انگشتان دست خود را به صورت مادرزادی یا جنگ و یا بیماری و بلایای طبیعی از دست داده‌اند خدمت شود. شعار بنیاد e-NABLE کمک‌کردن به جهان « Give The World A Helping Hand» است. تاثیر فعالیت‌های داوطلبانه در جهان بسیار گسترده بوده و طی سال‌ها رو به رشد است.

کالرامون و خانواده‌اش تصمیم می‌گیرند که برای نیک یک پروتز دست مصنوعی بسازند و بنابراین به سرعت مشغول به کار می‌شوند. آن‌ها یک کیت چاپگر سه‌بعدی مدل Makerbot Simple Metal Kit داشتند که سوار کردن قطعات آن با کمک نقشه راهنمای سه‌بعدی چهار روز طول‌کشید. کالرامون با افزودن بخش‌های جدید به چاپگر مانند صفحه گرم‌شونده برای جلوگیری از تاب برداشتن قطعات پلاستیکی کیفیت کار را افزایش ‌می‌دهد. فرآیند ساخت نمونه نخست دست مصنوعی در کتابخانه مدرسه انجام شد ولی نسخه نهایی پروتز در خانه با چاپگر سه‌بعدی ساخته و محصول نهایی برای نیک ارسال شد.

آینده و رویاها

اغلب تصور می‌شود که یک پسر ۹ ساله تنها می‌تواند کارهای کوچکی با چاپگر سه‌بعدی بسازد ولی کالرامون حدود یک سال و نیم با چاپ سه‌بعدی پروژه انجام داده است. او مشتاق است بتواند یک ربات پرنده بسازد که با ربات‌های پرنده Detrics رقابت کند. او تاکنون یک ربات پرنده کنترل از راه دور با چهار روتور و با قابلیت کنترل بی‌سیم و دوربین ساخته است.

با وجود سن کم کالرامون عقیده دارد که فناوری چاپ سه‌بعدی ترکیبی از کار و سرگرمی است. او پیشرفت زیادی در فراهم کردن قطعات ربات‌های پرنده داشته که در فروشگاه‌ها و همچنین تارنمایی با نام Brother Robot برای فروش قرار داده است.

کالرامون و برادرش نشان می‌دهند که چاپ سه‌بعدی جنبه‌های متنوعی دارد و می‌تواند الهام بخش افراد باشد. همچنین برای شروع یک کسب و کار بسیار مناسب است.

اگر می‌خواهید در مورد پروتزهای چاپ سه‌بعدی یا ربات‌های پرنده اطلاعاتی به دست آورید به صفحه توییتر کالرامون مراجعه کنید تا به‌روزترین پروژه‌های Brother Robot را ببینید.

منبع: ۳dprintingindustry

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *