رونمایی از یک کلاه ایمنی هوشمند و یک اسکلت بیرونی پوشیدنی برای امدادگران

این کلاه ایمنی مجهز به حسگرها، دوربین و دستگاه‌های ارتباطی است که با یک ربات اسکلت بیرونی پوشیدنی ترکیب می‌شود تا به امدادگران در مهار آتش‌سوزی و نجات افراد گرفتار در کوهستان‌ها کمک کند. امدادگران می‌توانند با استفاده از کلاه هوشمند سریعاً با مرکز، ارتباط برقرار کرده و اطلاعات خود را به اشتراک گذارند. برای آشنایی بیشتر با این دو فناوری با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

رونمایی از یک کلاه ایمنی هوشمند و یک اسکلت بیرونی پوشیدنی برای امدادگران

خدمات جنگلی کره جنوبی (KFS) هفتم جولای در منطقه‌ای حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهر سئول، از یک کلاه ایمنی هوشمند و یک ربات اسکلت بیرونی پوشیدنی رونمایی کرد که به انجام عملیات امدادرسانان در کوهستان‌ها کمک می‌کند. «پارک جونگ هو» رئیس خدمات جنگلی کره (KFS) در بیانیه‌ای گفت: «فناوری رباتیک در بسیاری از زمینه‌ها از جمله صنعت جنگلداری و شرایط بحرانی قابل استفاده است».

این کلاه ایمنی هوشمند می‌تواند ویدیویی زنده از محل حادثه ارسال کند. ربات اسکلت بیرونی پوشیدنی که روی پاها پوشیده می‌شود به امدادگران کمک می‌کند تا ضمن کاهش خستگی،  استقامت خود را حفظ کنند.

بنابر یک مطالعه، موارد تلفات در مکان‌های کاری جنگلی ۳٫۸ برابر بیشتر از مناطق شهری است. برای جلوگیری از تلفات، اعزام سریع پرسنل اورژانس و انتقال مجروحان به هلیکوپترهای نجات، ضروری است. حوادث مربوط به کوهنوردان نیز شایع است. هر ساله حدود ۱۵۰۰ حادثه برای کوهنوردان رخ می‌دهد. گروه‌های امدادگر با هواپیماهای بدون سرنشین و یک سامانه ویژه گوشی هوشمند در ارتباطند تا از داده‌های موقعیت مکانی برای یافتن مؤثر کوهنوردان زخمی یا گیرافتاده استفاده کنند. برج کنترل می‌تواند امدادگران را در لحظه ردیابی کند.

رونمایی از یک کلاه ایمنی هوشمند و یک اسکلت بیرونی پوشیدنی برای امدادگران

پهپاد و جابجایی بیماران

دستگاه‌های حمایتی بطور جدی پژوهش برای پشتیبانی از امدادگران را ادامه می‌دهند. در فوریه سال جاری، یک طرح مفهومی برای یک پهپاد نجاتگر توسط پژوهشگران مؤسسه ملی علم و فناوری Ulsan در یک رقابت طراحی بین‌المللی معتبر معرفی شد.

پهپاد نجات UNIST دارای هشت پروانه جمع و جور است که موجب می‌شود به اندازه کافی قدرتمند باشد و بتواند تخت اضطراری و یک فرد زخمی را حمل کند و به امدادگران در جابجایی بیماران در مناطق صعب‌‎العبور کمک کند.

این پهپاد که خود را با استفاده از ژیروسکوپ متعادل نگه می‌دارد، به یک باتری پوشیده شده توسط امدادگر متصل می‌شود. UNIST گفت این پهپاد خیلی گران نخواهد بود زیرا به فناوری‌ها و حسگرهای پیشرفته احتیاج ندارد. امدادگر، تخت پرنده را با یک بند درست مانند یک سگ راهنمایی می‌کند.


بیشتر بخوانیم:

>> رقابت اسکلت های بیرونی با هدف افزایش توانایی امدادگران و آتشنشانان

>> کاربرد رباتیک در خدمات اورژانسی


منبع: ajudaily

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *