کاربرد رباتیک در خدمات اورژانسی

Trigen Automotive، شرکت سازنده خودروها و ربات‌های خدمات اورژانس، راه‌حل‌های منحصربه فردی در زمینه رباتیک برای ارائه حداکثر بهره‌وری عملیاتی خدمات اضطراری ارائه می‌کند. برای آشنایی با کاربرد رباتیک در حوزه‌ی خدمات اورژانسی با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اسکلت بیرونی پنوماتیک Auberon

کاربرد رباتیک در خدمات اورژانسی

این اگزواسکلتون با هدف کمک به آتش‌نشانان در حمل تجهیزات سنگین طراحی شده است. در ساختمان‌های بلند که ماشین‌های بالابر پاسخگو نیستند، آتش‌نشانان باید در یک برج سوزان از پله‌ها بالا بروند. تجهیزات آتش‌نشانان تا ۴۰ کیلوگرم وزن دارد و فشار بسیاری را بر آن‌ها تحمیل می‌کند. با کمک پوشیدنی رباتیک  Auberon همه تجهیزات در چارچوب مورد نظر قرار می‌گیرند و دست آتش نشان آزاد است. از سوی دیگر وزن تجهیزات از طریق اسکلت بیرونی به زمین منتقل می‌شود. بنابراین فشار بر عضلات شانه‌ها کاهش می‌یابد و آتش‍نشان تنها بر مهار آتش و مدیریت بحران تمرکز خواهد داشت. همچنین اگر کارها اشتباه پیش برود و آتش‌نشانان مجبور شوند از آتش فرار کنند، می‌توانند با استفاده از یک مکانیسم رهاسازی سریع، اسکلت بیرونی را خارج کنند.

حامل بار MIGHTY

کاربرد رباتیک در خدمات اورژانسی

MIGHTY یک حامل بار چندمنظوره است که می‌تواند تا ۵۰۰ کیلوگرم بار را حمل کند. با هدف انتقال تجهیزات تا مسافت‌های طولانی طراحی شده است. با استفاده از گوشی هوشمند می‌توان از مسافت ۱۰۰ متری، آن را هدایت کرد. این وسیله دارای ویژگی تشخیص لبه است. در نتیجه با ایمنی لازم از مکان‌های مختلف عبور می‌کند.

ربات آتش‌نشان

کاربرد رباتیک در خدمات اورژانسی

ربات آتش‌نشان یک ربات پاسخگو در شرایط اضطراری است که در مهار آتش‌های خطرناک و بسیار شعله‌ور به کمک نیروهای امدادی می‌آید. این ربات در شرایط خطرناک می‌تواند جایگزین نیروی انسانی شود. این ربات دارای یک تصویرگر گرمایی است که نقاط گرم مکان موردنظر را تشخیص می‌دهد. تصاویر ضبط شده به واحد کنترلی ارسال می‌شود تا آتش‌نشانان صحنه را ارزیابی و از راه دور ربات را هدایت کنند. ربات آتش‌نشان دارای مخزن ۹ لیتری جهت نگهداری کف خاموش کننده آتش است.

سامانه حمل مصدومان

کاربرد رباتیک در خدمات اورژانسی

دستگاه حمل مصدومان دستگاهی مقیاس‌پذیر و با مقاومت بالا است. آتش‌نشانان با کمک سامانه‌ی حمل مصدومان، آن‌ها را به مکانی امن و به دور از خطر منتقل می‌کنند. این سامانه از برخورد با مانع در طول مسیر جلوگیری می‌کند.


بیشتر بخوانیم:

>>۱۰ اسکلت بیرونی که دنیا را به قدرتهای فوق بشری نزدیک میکند
>>رقابت اسکلت های بیرونی با هدف افزایش توانایی امدادگران و آتشنشانان
>>اسکلت بیرونی AFA وسیله ای ویژه ی آتش نشانان است


منبع: trigenautomotive

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *