یک مدل زیستی برای ساخت اسلکت های بیرونی رباتیک

پژوهشگران دانشگاهXi’an Jiaotong برای طراحی مفاصل اسکلت بیرونی رباتیک به مفاصل بندپایان نگاه کردند. آنان سعی کردند نحوه اتصال این مفاصل را کپی برداری کنند. نتیجه، طبق گزارشی که منتشر شده است، ایجاد دستگاهی است که به صورت هماهنگ با بدن کاربر حرکت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

یک مدل زیستی برای ساخت اسلکت های بیرونی رباتیک

پیشرفت‌های اخیر رباتیک فناوری اسلکت‌های بیرونی رباتیک را متحول ساخته است. تا کنون برای چرخش مفاصل رباتیک از مدل‌های ساده استفاده می‌شده است. مدل‌هایی بر پایه یک محور کارآمد هستند اما لزوما حرکات کاربر را به بهترین شکل پشتیبانی نمی‌کنند. در سال‌های اخیر روشی بر پایه اتصال با چندین مفصل به کارگرفته شده است. اما استفاده بیش از حد از این روش استقامت ساختار را کاهش می‌دهد. این مورد برای اسکلت‌های بیرونی توانبخشی بسیار مهم است.

یک مدل زیستی برای ساخت اسکلت های بیرونی رباتیک

پژوهشگران دانشگاه Xi’an Jiaotong در چین به تازگی مدلی معرفی کرده‌اند که اسکلت بیرونی را پایدارتر می‌سازد. این مدل برای مفاصل از بندپایان الهام گرفته شده است. ویژگی اصلی بندپایان اعضایی چند بخشی است که به بدنه اصلی متصل می‌شود. به طور خاص در این پژوهش بدن ملخ مورد نظر بوده است. این مفاصل همچنین نحوه راه رفتن و حرکت مفاصل بیشتر بندپایان را شامل می‌شود.

پژوهشگران کارایی روش خود را نیز آزمودند. این آزمایش‌ها نشان می‌دهد که این طرح جدید مفاصل رباتیک برای دستگاه‌های بایونیک به خوبی جوابگو است. این مدل در آینده می‌تواند برای ساخت اسکلت‌های بیرونی کارآمد به کار رود. در نتیجه کارکرد اسکلت بیرونی در توانبخشی بهبود می‌یابد. این طرح همچنین امکان حرکت کاربر به شکلی طبیعی را در لباس اسکلت بیرونی فراهم می‌سازد.


بیشتر بخوانیم:
با اسکلت بیرونی شرکت هندی Astrek Innovations آشنا شوید
Sarcos Robotics در صدد صادر کردن اسکلت بیرونی به خاور میانه و آفریقا


منبع: techxplore

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *