با اسکلت بیرونی شرکت هندی Astrek Innovations آشنا شوید

Astrek Innovations یک شرکت مستقر در کرالا هند است که ربات اسکلت بیرونی برای اندام تحتانی توسعه می‌دهد تا به بیماران دارای ناتوانی در راه رفتن کمک کند. هدف این شرکت ایجاد مجموعه‌ای از دستگاه‌های نوآورانه و دارای فناوری پیشرفته در زمینه توانبخشی است. برای آشنای بیشتر با شرکت Astrek Innovations با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

با اسکلت بیرونی شرکت هندی Astrek Innovations آشنا شوید

شرکت Astrek Innovations که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شده است، یک شرکت تازه کار در مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی است که در زمینه توسعه ربات‌های توانبخشی و کمکی کار می‌کند. این شرکت به تازگی اعلام کرد در آخرین مراحل تولید محصول خود است و قصد دارد آزمایش‌های انسانی را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ آغاز کند. یک گروه ویژه در Astrek از ۳ سال گذشته تاکنون روی یک پوشیدنی رباتیک کار می‌کنند که در توانبخشی و به عنوان یک وسیله کمکی برای افرادی که از ناتوانی اندام تحتانی رنج می‌برند کاربرد دارد. آنها پس از پژوهش‌های گسترده و غلبه بر تأخیرهای ناشی از همه‌گیری کووید۱۹، از معرفی محصول خود به جامعه هیجان زده هستند.

اسکلت بیرونی Unik

اسکلت بیرونی Unik یک ربات پوشیدنی موتوری است که به افراد دارای ناتوانی اندام تحتانی در انجام تمرینات و آموزش راه رفتن کمک می‌کند. این محصول دارای یک سامانه پیشرفته ضبط حرکت است که داده‌های مربوط به کاربر را در لحظه به پزشک منتقل می‌کند. ایده پشت این محصول، ترکیب دقت و تکرار یک سامانه رباتیک با مزایای تجزیه و تحلیل داده‌ها در زمینه آموزش راه رفتن و توانبخشی است. این دستگاه در حال حاضر می‌تواند شخصی با وزن ۸۰ کیلوگرم را حمل کند و با باتری یا هر منبع تغذیه‌ای کار می‌کند. این شرکت تازه کار در حال بهبود این اعداد است تا افراد بتوانند از این اسکلت بیرونی به عنوان یک وسیله کمکی در زندگی روزمره در خانه، ادارات و فضای باز استفاده کنند.

ایده این محصول ازآنجایی بوجود آمد که پدربزرگ یکی از بنیانگذاران این شرکت دچار یک سانحه شد و توانایی راه رفتن خود را از دست داد. این مرد که زندگی کاملاً مستقلی داشت، مجبور شد به شیوه جدیدی روی بیاورد و حتی برای نیازهای اساسی خود به پرستار وابسته باشد.

ایده‌ای نوآورانه

اسکلت بیرونی Unik یک نکته جالب دارد: اسکلت‌های بیرونی کمکی راه رفتن معمولاً به صورت خود محصور هستند یا به یک قاب ریلی یا ثابت وصل می‌شوند. چه می‌شود اگر بخشی از سامانه اگزواسکلتون دارای چرخ باشد و ربات پوشیدنی را همراهی کند؟ پیش از این پژوهش‌هایی در مورد دستگاه‌های چرخدار انجام شده است که کاربر را دنبال کرده یا هدایت می‌شدند. راهکار نشان داده شده در اینجا متفاوت است: وسیله‌ای چرخدار که همیشه در کنار اسکلت بیرونی قرار می‌گیرد و از حالت ایستاده آن حمایت می‌کند.

هدف Astrek این است که اسکلت بیرونی و فناوری تجزیه و تحلیل داده‌ها یک فناوری رایج در طب فیزیکی و توانبخشی شود. یکی از سدهای اصلی رسیدن به این هدف هزینه‌های گزاف واردات دستگاه از کشورهای اروپایی یا آمریکایی است. این مسئله هزینه درمان را افزایش می‌دهد و تعداد افرادی را که می‌توانند از مزایای آن بهره مند شوند کاهش می‌دهد. این شرکت تازه تأسیس و بنیانگذاران آن یکی از اصلی‌ترین موانعی را که باید از آن عبور کنند تشخیص داده و این را یک تفاوت عمده می‌دانند. با استفاده از فناوری‌های منحصر به فرد ضبط حرکت و تجزیه و تحلیل داده‌ها با نرخ مقرون به صرفه، آنها متفاوت از رقبای موجود هستند. هدف Astrek ایجاد فرصت و دسترسی برای افراد معلول است. فناوری قدرت بهبود این شرایط را دارد.

آموزش دوباره راه رفتن با Centaur

این شرکت تازه تأسیس همچنین در حال کار بر روی یک ابزار آموزش راه رفتن است. این دستگاه که Centaur نامیده می‌شود، در حال حاضر در مرحله نمونه اولیه است و انتظار می‌رود برای آموزش راه رفتن و تجزیه و تحلیل داده در مراکز توانبخشی، مراکز مراقبت و در شرایط مراقبت در منزل مورد استفاده قرار گیرد.

Centaur یک وسیله منحصر به فرد برای آموزش راه رفتن است که توسط Astrek ساخته شده است تا ابزاری انتقالی بین صندلی چرخدار و راه رفتن کامل باشد. Centaur با هدف تلفیق دقت رباتیک و تجزیه و تحلیل داده‌ها در آموزش راه رفتن روزمره است.

با استفاده از یک طراحی منحصر به فرد، Centaur می‌تواند کاملاً بدون نیاز به انرژی الکتریکی و با ابتدایی‌ترین تخصص فنی کار کند. این یک ساختار ایمن و راحت برای انجام تمرینات مختلف آموزش راه رفتن است. اطلاعات جمع آوری شده از دستگاه می‌تواند بلافاصله توسط پزشکان مشاهده شود و تنظیمات در لحظه انجام شود.


بیشتر بخوانید:

>> با برگزیدگان چالش نوآوری WearRAcon 20 آشنا شوید

>> تلاش گروه هندی GenElek برای مقرون به صرفه تر کردن اسکلت های بیرونی


منبع:  astrekinnovations.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *