نگاهی به سه آزمایشگاه رباتیک RIF در اروپا

اروپا دارای سابقه‌ای طولانی در پژوهش‌های برجسته زمینه رباتیک است. با این حال، پیدا کردن زمینه‌های مشترک بین تولیدکنندگان و جامعه پژوهشی در گذشته دشوار بوده است. تعریف مسیر آینده پژوهش رباتیک یک چالش واقعی است. پروژه پژوهشی رباتیک ECHORD++ در تلاش است تا تعامل بین تولیدکنندگان ربات، پژوهشگران و کاربران را افزایش دهد. ECHORD++ برای دست یابی به این هدف از سه ابزار استفاده می‌کند: آزمایش‌ها، RIF وPDTI.

نگاهی به آزمایشگاه رباتیک RIF در اروپا

Robotics Innovation Facilities و یا RIFs، یک آزمایشگاه رباتیک است که از طریق پروژه ECHORD++ تحت حمایت مالی کمیسیون اروپا قرار دارد. پژوهشگران در این آزمایشگاه به تجهیزات با فناوری بالا و از نظر فنی با خطر صفر دسترسی دارند. افراد در آزمایشگاه RIF نه تنها تحت حمایت مالی قرار دارند بلکه مالکیت معنوی کاربران نیز حفظ می‌شود. شرکت‌ها، مؤسسه‌ها و سازمان‌ها می‌توانند از RIFs استفاده کنند.

در حال حاضر، سه آزمایشگاه RIFs در پروژه ECHORD++ واقع در ایتالیا، فرانسه و انگلستان وجود دارد. دو ویدئوی ۳۶۰ درجه از این آزمایشگاه‌ها (۳۶۰° Lab Tours) در حال حاضر در دسترس است، آخرین ویدئو اواخر ماه مارس منتشر خواهد شد.

RIF بریستول، بریتانیا

آزمایشگاه رباتیک بریستول یک آزمایشگاه مشترک بین دانشگاه غرب انگلستان (UWE، بریستول) و دانشگاه بریستول است. این آزمایشگاه بزرگترین مرکز علمی برای پژوهش‌های رباتیک چند رشته‌ای در انگلستان است. تور ۳۶۰ درجه در این آزمایشگاه را مشاهده کنید:

RIF ایتالیا

مؤسسه BioRobotics یک پارک تحقیقاتی ایجاد شده توسط Scuola Superiore Sant’Anna و مکانی برای فعالیت‌های پژوهشی با تنظیمات خارجی و داخلی است. این مؤسسه در Polo Sant’Anna Valdera، در نزدیکی شهر پیزا واقع شده است. تور ۳۶۰ درجه این آزمایشگاه را مشاهده کنید:

RIF پاریس، فرانسه

آزمایشگاه تعاملی رباتیک (Interactive Robotics Laboratory) در Saclay، حوزه CEA LIST و در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب غربی پاریس واقع شده است. تورهای ویدئویی ۳۶۰ درجه این آزمایشگاه از اواخر ماه مارس در دسترس خواهد بود.

درباره ECHORD++

ECHORD++ مرکز هماهنگی اروپا برای گسترش و توسعه رباتیک است. هدف از ECHORD++ تقویت انتقال دانش بین پژوهش‌های علمی، صنعت و کاربران در زمینه رباتیک و افزایش همکاری آنها است. پروژه‌های پژوهشی تحت حمایت مالی اروپا در مقیاس کوچک با زمان اجرا پنج سال (۲۰۱۳ – ۲۰۱۸) آزمایش نامیده می‌شوند و Public end-user Driven Technological Innovation (PDTI) و Robotics Innovation Facilities (RIFs) پیشرفته‌ترین سخت افزار و نرم افزار رباتیک و همچنین پشتیبانی علمی و فنی را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد RIFs می‌توانید تارنمای ECHORD++ را مشاهده کنید.
منبع: robohub

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *