آموزش راه رفتن برای معلولان با ربات WalkBot

آموزش راه رفتن برای معلولان با ربات WalkBot

ربات آموزش راه رفتن Walkbot یک دستگاه توانبخشی پزشکی برای کمک به بیماران دارای نارسایی حرکتی است. این دستگاه برای انواع بیماری‌ها مانند سکته مغزی، آسیب نخاعی، تومورهای مغزی، ام اس، فلج مغزی، و غیره قابل استفاده است. Walkbot یک الگوی طبیعی و دقیق گام برداشتن را با استفاده از موتور تحریک مفصل ران، زانو و مچ پا برای فرد فراهم می‌آورد و از این طریق به بازیابی سریع کمک می‌کند. Walkbot سامانه‌ای تعاملی، کاربردی، تقویتی، باعث ایجاد انگیزه و مقرون به صرفه است. از این سامانه برای کمک به بزرگسالانی که مبتلا به اختلالهای عصبی یا عضلانی و به دنبال تحقق رؤیای دوباره راه رفتن هستند، استفاده می‌شود.

آموزش راه رفتن برای معلولان با ربات WalkBot

درمان خاص برای کودکان

Walkbot_K یکی دیگر از مدل‌های مستقل سری Walkbot است که به کودکانی با قد ۸۶ تا ۱۴۸ سانتی‌متر تخصیص داده می‌شود.

در کودکان بیمار، اغلب سختی و مقاومت بیشتر از بزرگسالان است. آنها حتی هیچ تجربه‌ای از راه رفتن ندارند. بنابراین علی رغم زمان بیشتر برای آموزش، اثربخشی درمان بسیار کمتر است.

برای بهبود بیشتر، Walkbot_K با موتور محرک مچ پا به منظور حفظ تعادل هنگام راه رفتن و الگوی صحیح توسعه داده شد و همچنین اطلاعات بالینی مربوط به حرکت را حین آموزش گام‌برداری فراهم می‌آورد.

افزون‌براین برای کودکانی که نخستین بار با این تجهیزات مواجه می‌شوند، زمین بازی طراحی شده است. یک برنامه واقعیت مجازی متناسب با سن بیمار نیز برای افزایش مشارکت و انگیزه کودکان به سامانه افزوده شده است.

آموزش راه رفتن برای معلولان با ربات WalkBot

نسل جدید سامانه آموزش راه رفتن

Walkbot_G سامانه توانبخشی سازگار برای بزرگسالان و کودکان بیمار با نارسایی‌های عصبی یا عضلانی اسکلتی است. ارتزهای دوگانه ماشینی، هم برای بزرگسالان و هم کودکان استفاده می‌شود و دارای تنظیماتی است که می‌تواند به آموزش حرکت کمک کند و اثرات آموزش را افزایش دهد.

منبع: WalkBot

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *