اختراع جالب دوربین عکاسی برای پسر مبتلا به بیماری پروانه‌ای شادی به ارمغان آورد

با رابط کاربری که جود پولن (Jude Pullen) ساخته است می‌توان به صورت بی‎سیم و از طریق یک برنامه کاربردی تنظیمات زوم و فوکوس لنز دوربین عکاسی را تنظیم کرد. او این رابط را برای جیمز که به بیماری پروانه‌ای مبتلا است و نمی‌تواند از انگشتان خود برای عکاسی با دوربین‌های معمولی استفاده کند طراحی کرده است. با داستان جود و جیمز در مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اختراع جالب دوربین عکاسی برای پسر مبتلا به بیماری پروانه‌ای شادی به ارمغان آورد

با مشاهده ویدیو یقینا به این پروژه علاقه‌مند می‌شوید. جود پولن (Jude Pullen) یک رابط کاربری دوربین عکاسی ساخته است که به جیمز پسری که از بیماری پروانه‌ای یا ای بی رنج می‌برد کمک می‌کند بدون نیاز به انگشتان خود عکاسی کند. عکاسی یکی از سرگرمی‌های جیمز است تا بیماری دردناک خود را فراموش کند. از سن ۱۲ سالگی او نتوانست از انگشتان خود استفاده کند. بیماری ای بی یک بیماری پوستی ارثی است که شیوع آن ۱ در ۵۰۰۰۰۰ است.

بدون اختراع رابط کاربری، جیمز برای عکاسی باید از فردی دیگر کمک می‌گرفت تا دوربین را برای او نگه دارد. او در زمان عکاسی به اطرافیان توضیح می‌داد که چقدر روی تصویر موردنظرش زوم کنند اما مطمئنا همان مقداری نمی‌شد که جیمز در نظر داشت. با رابط کاربری ساخت جود، اکنون جیمز دارای برنامه کاربری آیپد (iPad) است و می‌تواند به تنهایی تنظیمات موردنظر خود را انجام دهد. این برنامه جیمز را نسبت به قبل مستقل‌تر می‌کند. جود از چاپ سه‌بعدی برای فراهم‌کردن یک دوربین مناسب استفاده کرد.

یکی از جنبه‌های قابل‌توجه این‌گونه پروژ‌ه‌ها این است که برای در معرض دید قرار گرفتن انجام نمی‌شود بلکه برای کمک به دیگران اجرا می‌شود. شاید وسوسه‌انگیز باشد که از نقاط ضعف و ناتوانی‌های دیگران برای جلب توجه استفاده کنیم. جود پولن و راس آتکین (Ross Atkin) با یکدیگر درباره اجرای چنین پروژه‌هایی که برای کمک به دیگران اجرا می‌شود صحبت می‌کنند.
اختراع جالب دوربین عکاسی برای پسر مبتلا به بیماری پروانه‌ای شادی به ارمغان آورد
همچنین شما می‌توانید که طرز ساخت رابط کاربری دوربین عکاسی را از تارنمای Zocus مشاهده کنید. با این رابط کاربری به صورت بی‌سیم می‌توان تنظیمات مربوط به زوم و فوکوس لنز دوربین عکاسی را کنترل کرد. جود یک برنامه کاربردی فراهم کرده است که از طریق بلوتوث به شما اجازه می‌دهد لنز دوربین را تنظیم کنید.


در زمینه پروژه‌های کمک به بهبود زندگی بیماران بیشتر بخوانید:
>>برنامه Timeless برای بیماران آلزایمر طراحی شده توسط دختر ۱۲ ساله


منبع: Makezine

استفاده و بازنشر این مطلب تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *