جت Lilium، نخستین جت عمود پرواز و الکتریکی جهان

جت Lilium یک جت تمام برقی و مقرون به صرفه است. این جت عمودپرواز می‌تواند در هر نقطه‌ای از شهر فرود آید، پس استفاده از این نوع جت‌ها می‌تواند موجب کاهش آلودگی هوا، سرو صدا و ترافیک شود. جت Lilium با سرعتی ۵ برابر بیشتر از یک خودرو حرکت می‌کند و می‌تواند با کم کردن زمان سفر، به افراد کمک کند در حومه شهر زندگی کنند اما همچنان به کار خود در مرکز شهر ادامه دهند.

هواپیمایی برای همه

شرکت Lilium با معرفی جت عمود پرواز خود (یک تاکسی هوایی با گنجایش ۵ نفر) شما را قادر می‌سازد ۵ برابر سریع‌تر از یک خودرو سفر کنید. نیازی نیست یکی از این جت‌ها را برای خود داشته باشید. به سادگی با پرداخت هزینه آن و فراخواندن جت با تنها فشردن یک دکمه از خدمات آن برخوردار خواهید شد. این تاکسی هوایی در دسترس همه قرار خواهد گرفت و مقرون به صرفه‌تر از ماشین سواری است.

در سال ۱۸۹۴، Otto Lilienthal شروع به آزمایش نخستین گلایدرها (هواپیمای بدون موتور) کرد. او آینده‌ای را تصور می‌کرد که همه ما بتوانیم از هر کجا که می‌خواهیم پرواز کنیم. شرکت Lilium در حال محقق کردن این رؤیا است. ما مسافرتی هوایی، شخصی، پاک و مقرون به صرفه خواهیم داشت.

جت Lilium، نخستین جت عمود پرواز و الکتریکی جهان

برخاستن و فرود در هر نقطه‌ای

فناوری برخاستن و فرود عمودی ساکت و آرام الکتریکی (VTOL) فناوری است که سفر را برای همیشه تغییر خواهد داد. این فناوری شما را قادر می‌سازد تا به مراکز شهرها با هواپیما دسترسی داشته باشید. یک شبکه بزرگ از پد‌های فرود کوچک و ارزان و قرار گرفته در مراکز شهرها به شما اجازه می‌دهد تا در هر زمان به سرعت وارد هواپیما شده و به هر جایی پرواز داشته باشید. ترک شهر پس از یک روز پر تنش به زودی به یک سواری هیجان‌انگیز تبدیل خواهد شد. با سفر از طریق هوا شما قادر خواهید بود از ترافیک وقت‌گیر جلوگیری کنید و از یک منظره باشکوه بهره‌مند شوید.

جت Lilium، نخستین جت عمود پرواز و الکتریکی جهان

تاکسی هوایی سریع و راحت

تصور کنید رفت و آمد یک ساعته شما از خانه به محل کار به ۱۵ دقیقه کاهش یابد. تصور کنید هرگز دوباره در ترافیک گیر نکنید و هزینه‌ای بیش از کرایه قطار شهری را نپردازید. بسته به رفت و آمد خود، می‌توانید ۲ ساعت در روز را صرفه‌جویی و این زمان را صرف دوستان و خانواده خود کنید. لازم است تا تاکسی هوایی Lilium را فراخوانید و آن شما را در نزدیکترین پد فرود ملاقات می‌کند.جت Lilium، نخستین جت عمود پرواز و الکتریکی جهان

برخاستن تنها با فشار یک دکمه

خواه شما نیاز به رسیدن فوری به یک جلسه داشته باشید و یا قصد دارید خانواده خود را به فرودگاه ببرید: تنها یک پد فرود نزدیک را انتخاب کنید و جت طی چند دقیقه برای شما آماده خواهد بود. شبکه‌ای از پدهای فرود و جت‌ها اجازه می‌دهد تا شما به سرعت جت را در زمان مناسب رزرو کنید.

۷۰ کیلومتر در ۱۵ دقیقه

فرار از شهر پس از یک روز گیج کننده تمایل بسیاری از ما است. Lilium شما را قادر می‌سازد مسافت‌های طولانی را بسیار سریعتر طی کنید. نتیجه این است که زندگی در حومه شهر در حالی که محل کار در شهر است دیگر یک رؤیا نخواهد بود. Lilium شعاع بالقوه زندگی شما را ۵ برابر افزایش می‌دهد.

جهانی سالم، تمیز و مقرون به صرفه‌تر

آلودگی هوا، سر و صدا، تراکم و افزایش همیشگی قیمت املاک مشکلاتی است که بسیاری از شهرهای بزرگ با آن مواجه هستند. با این حال آنها طیف وسیعی از فرصت‌ها را ارائه می‌دهند: فرصت‌های فرهنگی، آموزشی، سرگرمی و شغل. با Lilium می‌توان از این مزایا بدون جنبه‌های منفی همچون قیمت بالای املاک و سفر طولانی مدت بهره‌مند شد.

Lilium تأثیر اجتماعی و زیست محیطی مثبت بسیار زیادی را به همراه دارد:

  • Lilium زمان سفر را تا ۵ برابر کاهش می‌دهد، بنابراین مردم می‌توانند در حومه زندگی کنند و هنوز هم در شهرها کار کنند.
  • قیمت آپارتمان در شهرها در حال افزایش است و زندگی در نزدیکی محل کار دیگر یک عامل مهم نخواهد بود
  • Lilium نیاز به خودرو را کاهش خواهد داد در نتیجه ترافیک و سرو صدا در شهرها کمتر و کمتر خواهد شد
  • جت‌های Lilium تقریباً نیازی به سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی مانند جاده‌ها و پل‌ها ندارد. پدهای فرود می‌تواند توسط هر کسی توسعه یابد، Lilium تنها الزامات و سرمایه‌گذاری در فاز اولیه را فراهم می‌کند.
  • جت‌های Lilium اثرات زیست محیطی صفری دارند و ۱۰۰٪ پاک هستند.

سادگی، پیچیده‌ترین هدف شرکت Lilium است

در شرکت Lilium یک مفهوم کاملاً جدید از هواپیما برای عصر مدرن اختراع شده است. در حالی که وسیله نقلیه که به صورت عمودی برمیخیزد و فرود می‌آید (VTOL)، پس از کوادکوپترها مفهومی جدید نیست. اما این شرکت نمی‌خواهد مصالحات ذاتی این نوع جت‌ها را بپذیرد.

کوادکوپترها با سادگی خود عالی هستند اما برای پروازها بسیار ناکارآمد هستند. هواپیماهای انتقالی می‌توانند سه برابر سریع‌تر و ده برابر بیشتر با باتری به همان اندازه پرواز کنند، اما پیچیدگی این سامانه‌ها معمولاً بسیار بالاتر است.

بنابراین هدف شرکت Lilium، تعریف یک مفهوم از هواپیمای انتقالی با عملکرد بهتر در ایمنی، سر و صدا، سرعت و دامنه نسبت به مفاهیم موجود بود به طوری که پیچیدگی را نیز به یک سوم کاهش دهند. محدودیت‌های فیزیکی، پیچیدگی و قوانین مکانیکی به چالش کشیده شد تا زمانی که به چیزی جدید و منحصر به فرد دست پیدا کردند، چیزی ساده و کارآمد.

جت Lilium، نخستین جت عمود پرواز و الکتریکی جهان

دو حالت انتقال یکپارچه

جت Lilium شامل یک بدنه سفت و سخت با ۱۲ باله (Flap) است. و هر یک حامل سه موتور الکتریکی جت است. بسته به حالت پرواز، بال‌ها از حالت عمودی به حالت افقی تغییر می‌کنند. در برخاست، همه دهانه‌ها عمودی کج می‌شوند، به طوری که موتورهای هواپیما می‌توانند آن را بلند کنند. هنگامی که برخاست، دهانه‌ها به تدریج به حالت افقی شیب پیدا می‌کنند که منجر به سرعت بخشیدن به هواپیما می‌شود.

زیبایی این سامانه سادگی آن است. در مقایسه با مفاهیم موجود، جت Lilium نیازی به هیچ گیربکس، ملخ‌های تاشو یا متغیر، خنک کننده آب و هیچ باله هدایت کننده آیرودینامیکی نیست. تنها موتورها قابلیت چرخش دارند. جت Lilium دارای بالاترین بهره‌وری ساختاری امکان‌پذیر است.


بیشتر بخوانید:

>>تماشا کنید: پهپادی که روی یک خودروی در حال حرکت فرود می‌آید

>>بیایید کمی جدی‌تر به خودروهای پرنده بیاندیشیم


منبع: lilium.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *