استفاده از درایورهای FAULHABER در دستکش ­های Ironhand برای کاهش کشیدگی عضلانی کارگران

اختلالات اسکلتی عضلانی یک خطر شغلی شایع در اروپا و آمریکای شمالی است و از جمله مهمترین دلایل غیبت طولانی مدت کاری است. فناوری‌­های پوشیدنی می‌توانند این دسته­ از عارضه‌­ها را کاهش دهند و تا حد امکان از پایین آمدن بهره وری بکاهند. نمونه‌­ای از این فناوری‌های پوشیدنی دستکش­‌های Ironhand از شرکت Bioservo Technologies AB است. برای آشنایی بیشتر با این فناوری با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

استفاده از درایورهای FAULHABER در دستکش ­های Ironhand برای کاهش کشیدگی عضلانی کارگران

هزینه­‌های مربوط به اختلالات اسکلتی عضلانی در سراسر اتحادیه اروپا سالانه ۲٫۱ میلیارد یورو (۲٫۴۸ میلیارد دلار آمریکا) است و ۴۵% از کل بیماری‌­های شغلی را تشکیل می‌دهد. یکی از بزرگ‌ترین عوامل ایجاد خطر، انجام کار تکراری است. ۷۴% از کارمندان اروپا، ۲۵% از زمان کار خود را صرف انجام کارهای تکراری می‌کنند. موسسه فدرال آلمان برای سلامتی و ایمنی شغلی (BAUA) گزارش کرد: اختلالات اسکلتی عضلانی شایع‌­ترین عامل محدود کننده توانایی افراد است. معلولیت‌­های شدید، بازنشستگی زودرس و ناتوانی­‌های موقتی در کار، از دیگر نشانه­‌های این اختلالات است.

طبق نظر سنجی انجام شده توسط آژانس اروپایی سلامتی و ایمنی کار (معادل اداره سلامتی و ایمنی شغلی ایالات متحده)، ۴۵% از افراد مورد بررسی، از موقعیت­‌های دردناک یا خسته کننده، ۲۵% از کمر درد و ۲۰% از درد عضلانی رنج می‌برند. مطالعات نشان می‌دهد که نیمی از کارگران اتحادیه اروپا به صورت بالاقوه می‌توانند تا سال ۲۰۳۰ تحت تاثیر اختلالات اسکلتی عضلانی قرار گیرند.

اختلالات مربوط به گردن و اندام فوقانی گلو می‌تواند بازوها، شانه­‌ها، دست­‌ها، مچ‌­ها و انگشتان را تحت تاثیر قرار دهد و باعث بی­حسی، ناراحتی و درد در این اندام شود. استفاده از ابزارهای ارتعاشی یا قرار گرفتن در محیط‌­های سرد، می‌تواند این اختلالات را تشدید کند. این اثرات شامل کاهش تحرک یا گرفتگی عضلانی اندام می‌شود که می‌تواند خطرات دیگری را به همراه داشته باشد. خطراتی مانند این که یک کارمند دیگر نتواند با خیال راحت کار کند یا حتی ابزاری را در دست بگیرد.

علاوه بر این، تغییرات دموکراتیک در جهان توسعه یافته به این معنی است که مردم برای مدت بیشتر کار و زندگی می‌کنند. ارگونومی بهبود یافته بیش از پیش، هم برای افراد و هم برای افراد معلول، اهمیت دارد و صنعت به طور فزاینده­ای به سامانه‌­هایی که قابلیت­‌های انسانی را افزایش می‌دهند، روی می‌­آورد. مانند اسکلت­های بیرونی.

استفاده از درایورهای FAULHABER در دستکش ­های Ironhand برای کاهش کشیدگی عضلانی کارگران

توانایی کارگران با دستکش ­های Ironhand بیشتر می شود

شرکت Bioservo Technologies، دستکش­ های Ironhand را طراحی کرده است که با کمک فناوری SEM (ثبت اختراع توسط همین شرکت)، قدرت انگشتان دست را با استفاده از درایورهای FAULHABER تقویت می کند.

به طور معمول، عمل گرفتن به کمک عضلات پایین بازو و دست ممکن می‌شود. این عضلات تاندون­‌ها را می­‌کشند و در نتیجه انگشتان حرکت می­‌کنند. عملکرد Ironhand هم به روشی مشابه انجام می‌­شود. حسگرهای حساس به فشار در نوک انگشتان دستکش، عمل گرفتن توسط کاربر را تشخیص می‌دهند. یک کامپیوتر یک پارچه در سامانه پوشیدنی، نیروی اضافی مورد نیاز برای افزایش قدرت انگشتان را محاسبه می‌کند و موتورهای کوچک تعبیه شده، کابل‌های نازک انگشتان دستکش را می­‌کشند. هر چه فشار وارده شده به حسگرها بیشتر باشد، انرژی بیشتری توسط Ironhand تامین می‌شود.

تنظیمات این دستکش را می‌توان با توجه به اهداف شخصی و نوع کار، تغییر داد. توابع داده، ارزیابی ریسک دیجیتالی دست و سختی کار را امکان پذیر می‌کنند. با تجزیه و تحلیل داده­‌ها در حین کار می‌توان کاربردهایی که از لحاظ ارگونومی ریسک بالایی دارند را تشخیص داد.

همه کاره بودن دستکش Ironhand

دستکش Ironhand در چهام سایز مختلف تولید می شود و کاربران چپ دست و راست دست و همچنین مردان و زنان می توانند آن را مورد استفاده قرار دهند. بسته باتری که مانند یک کوله پشتی پوشیده می شود، شامل یک واحد رایانه ­ای و موتورهایی است که انگشتان را کنترل می کنند. کاربران می توانند تنظیماتی حاوی ترکیب مختلفی از متغییرها مانند حساسیت حسگر، نیرو و تقارن انگشتان را بر روی آن اعمال کنند و تنها با فشردن دکمه که بر روی ریموت کنترل آن قرار دارد، تنظیمات مختلف را بر سامانه اعمال کنند.

ممکن است کاربران در طول یک روز طیف گسترده ­ای از کارهای سبک و سنگین را انجام دهند که برای تامین نیاز خود با استفاده از این دستکش ­ها کافی است تنظیمات آن را تغییر داده و دستکش در عرض میلی ثانیه حداکثر تا ۸۰ نیوتن را تامین می­ کند.

این سامانه هیچ گونه تداخلی با ابزارهای دیگر مانند کلاه­ های ایمنی یا لباس‌­های هشدار دهنده ندارد.

قدرت سامانه را میکرو موتور DC تامین می کند

شرکت Bioservo برای کنترل انگشتان از میکرو موتورهای DC از سری CXR در Ironhand استفاده می‌کند. به گفته شرکت FAULHABER، این مجموعه قادر است قدرت و کنترل را به صورت فشرده ترکیب کند و این امر با جابجایی گرافیت، آهنرباهای نئودیمیم با کیفیت بالا و سیم پیچ آزمایش شده روتور، انجام می‌شود.

آهنربای قدرتمند نئودیمیم یک گشتاور پیوسته از ۳٫۶ تا ۴۰ میلی نیوتن متر را به موتور می‌دهد. همچنین FAULHABER افزود سری CXR برای طیف گسترده‌­ای از کاربردها، به نسبت قیمتی که دارد، مفید خواهد بود.

FAULHABER متخصص در توسعه ، تولید و استقرار سامانه­‌های درایو کوچک شده دقیق ، اجزای سروو و الکترونیک درایو با حداکثر ۲۰۰ وات توان خروجی است. این شرکت طیف گسترده ای از موتورهای بدون برس، میکروموتورهای DC ، رمزگذارها و کنترل کننده‌های حرکت و همچنین سامانه‌­های خاص مشتری را ارائه می‌­دهد. به گفته­‌ی این شرکت سامانه‌­های آن­ها برای استفاده در پروژه‌­های پیچیده‌­ای مانند فناوری پزشکی ، اتوماسیون کارخانه، اپتیک دقیق، ارتباطات از راه دور، هوا فضا و رباتیک کاربرد دارد.


بیشتر بخوانیم
تغییر عادت های کاری با پوشیدنی هوشمندی که خستگی عضلات را کاهش میدهد
هوشمندتر شدن اسکلت های بیرونی با تجزیه و تحلیل داده ها


منبع: therobot

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *